שיחה:רצון: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (תיקון הקלדה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
::אכן, שינית לפי ההערה הראשונה שלי. אך עדיין אני שואל: כיצד ההסבר בערך שהרצון הוא ה[[דעת]] מסתדר עם ההסבר בחסידות (נראה לי שמופיע ב[[שער היחוד]]) שהענג והרצון הם הכחות שב[[כתר]], למעלה מטו"ד? ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> י"ח באב ה'תשע"א. | ::אכן, שינית לפי ההערה הראשונה שלי. אך עדיין אני שואל: כיצד ההסבר בערך שהרצון הוא ה[[דעת]] מסתדר עם ההסבר בחסידות (נראה לי שמופיע ב[[שער היחוד]]) שהענג והרצון הם הכחות שב[[כתר]], למעלה מטו"ד? ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> י"ח באב ה'תשע"א. | ||
::הרצון מפעיל ומעורר את כח הדעת, ולא ההיפך. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ח באב ה'תשע"א, למניינם 15:25, 18 באוגוסט 2011 (UTC) | ::הרצון מפעיל ומעורר את כח הדעת, ולא ההיפך. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ח באב ה'תשע"א, למניינם 15:25, 18 באוגוסט 2011 (UTC) | ||
:::הצצתי ברפרוף במקור המובא בהערה הראשונה ושם [[אדמו"ר האמצעי]] מסביר שהדעת הוא למטה מהרצון, והוא ההתקשרות שלו למוחין. אלא שהיכולת של הדעת להטות את הרצון לחסד או לדין נובעת מהיות '''שרש הדעת''' למעלה מהרצון. הכוונה היא שההתקשרות העצמית היא השרש ליכולת ההתקשרות של הדעת, וזה אכן למעלה מהרצון, אבל הדעת וההתקשרות במובן הרגיל זה למטה מהרצון. כדאי לנסח את זה טוב ולתקן בגוף הערך. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"א''' = '''ביאת משיח'''. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה.</small> י"ח באב ה'תשע"א. |
גרסה מ־21:32, 18 באוגוסט 2011
איך יכול להיות שהרצון נולד מהמידות, אם הרצון הוא הדעת שמוליד מידות? ועוד, לי ידוע שהרצון הוא למעלה מטעם ודעת, ולכן "אין תקיף כרצון" ו"אין דבר העומד בפני הרצון", וכיצד זה מסתדר עם הכתוב בערך? חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. י"ז באב ה'תשע"א.
- צודק. שינתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ח באב ה'תשע"א 12:00, 18 באוגוסט 2011 (UTC)
- אכן, שינית לפי ההערה הראשונה שלי. אך עדיין אני שואל: כיצד ההסבר בערך שהרצון הוא הדעת מסתדר עם ההסבר בחסידות (נראה לי שמופיע בשער היחוד) שהענג והרצון הם הכחות שבכתר, למעלה מטו"ד? חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. י"ח באב ה'תשע"א.
- הרצון מפעיל ומעורר את כח הדעת, ולא ההיפך. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח באב ה'תשע"א, למניינם 15:25, 18 באוגוסט 2011 (UTC)
- הצצתי ברפרוף במקור המובא בהערה הראשונה ושם אדמו"ר האמצעי מסביר שהדעת הוא למטה מהרצון, והוא ההתקשרות שלו למוחין. אלא שהיכולת של הדעת להטות את הרצון לחסד או לדין נובעת מהיות שרש הדעת למעלה מהרצון. הכוונה היא שההתקשרות העצמית היא השרש ליכולת ההתקשרות של הדעת, וזה אכן למעלה מהרצון, אבל הדעת וההתקשרות במובן הרגיל זה למטה מהרצון. כדאי לנסח את זה טוב ולתקן בגוף הערך. חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. י"ח באב ה'תשע"א.