השיחה הידועה: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
מ (עייף. אמשיך מחר.) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בעבודה}} | |||
[[קובץ:כ"ח ניסן נ"א.png|שמאל|ממוזער|250px|הרבי בשעת אמירת ה[[שיחה]] ([[ניסן]] [[תשנ"א]]]] | [[קובץ:כ"ח ניסן נ"א.png|שמאל|ממוזער|250px|הרבי בשעת אמירת ה[[שיחה]] ([[ניסן]] [[תשנ"א]]]] | ||
'''השיחה הידועה''' הינו כינוי שמקובל לייחס ל[[שיחה|שיחת]] כ"ח ניסן [[תנש"א]], בה אמר [[הרבי]] ל[[חסיד|חסידים]] "אני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא עשו כל אשר ביכולתכם להביא בפועל את [[משיח]] צדקנו" (תרגום חופשי). בכינוי 'השיחה הידועה' השתמש הרבי במכתב לר' [[רחמים אנטיאן]]. | '''השיחה הידועה''' הינו כינוי שמקובל לייחס ל[[שיחה|שיחת]] [[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]], בה אמר [[הרבי]] ל[[חסיד|חסידים]] "אני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא עשו כל אשר ביכולתכם להביא בפועל את [[משיח]] צדקנו" (תרגום חופשי). בכינוי 'השיחה הידועה' השתמש הרבי במכתב לר' [[רחמים אנטיאן]]. | ||
השיחה נאמרה ביום חמישי אור | השיחה נאמרה ביום חמישי אור ל[[כ"ח ניסן]] ה'[[תנש"א]] וגרמה להתעוררות רבה של [[אנ"ש]] [[חסידי]] [[חב"ד]] ברחבי העולם, ולקיחת אחריות אישית לבוא הגאולה. | ||
תוכן הדברים היה פירוט תוכנו המיוחד של הזמן הנוכחי, כ"ח בניסן, מבחינת ה[[שנה]], | תוכן הדברים היה פירוט תוכנו המיוחד של הזמן הנוכחי, כ"ח בניסן, מבחינת ה[[שנה]], ה[[חודש]], [[פרשת השבוע]], מספר הימים ב[[ספירת העומר]] ועוד. | ||
הרבי פירט את כל אלו וביאר כיצד כל אחד מהם קשור בגאולה השלימה. לאחר מכן אמר הרבי את הדברים דלהלן (שנערכו והוגהו על ידו): | הרבי פירט את כל אלו וביאר כיצד כל אחד מהם קשור בגאולה השלימה. לאחר מכן אמר הרבי את הדברים דלהלן (שנערכו והוגהו על ידו): | ||
שורה 10: | שורה 11: | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=על פי האמור לעיל על דבר הדגשת ענין הגאולה (במיוחד) בזמן זה מתעוררת תמיהה הכי גדולה: היתכן שמבלי הבט על כל הענינים – עדיין לא פעלו ביאת משיח צדקנו בפועל ממש?! ... '''דבר שאינו מובן כלל וכלל!''' | {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=על פי האמור לעיל על דבר הדגשת ענין הגאולה (במיוחד) בזמן זה מתעוררת תמיהה הכי גדולה: היתכן שמבלי הבט על כל הענינים – עדיין לא פעלו ביאת משיח צדקנו בפועל ממש?! ... '''דבר שאינו מובן כלל וכלל!''' | ||
ותמיהה נוספת - שמתאספים עשרה (וכמה וכמה עשיריות) מישראל ביחד, ובזמן זכאי בנוגע להגאולה, ואף על פי כן, אינם מרעישים לפעול ביאת המשיח תיכף ומיד. ולא מופרך אצלם, רחמנא | ותמיהה נוספת - שמתאספים עשרה (וכמה וכמה עשיריות) מישראל ביחד, ובזמן זכאי בנוגע להגאולה, ואף על פי כן, אינם מרעישים לפעול ביאת המשיח תיכף ומיד. ולא מופרך אצלם, רחמנא ליצלן, שמשיח לא יבוא בלילה זו, וגם מחר לא יבוא משיח צדקנו, וגם מחרתיים לא יבוא משיח צדקנו, רחמנא ליצלן. | ||
גם כשצועקים "עד מתי" - הרי זה מפני הציווי כו', ואילו היו מתכוונים ומבקשים '''באמת''', בודאי ובודאי שמשיח כבר היה בא!! | גם כשצועקים "עד מתי" - הרי זה מפני הציווי כו', ואילו היו מתכוונים ומבקשים '''באמת''', בודאי ובודאי שמשיח כבר היה בא!! | ||
שורה 20: | שורה 21: | ||
לאחר שהרבי אמר את השיחה פנה הרב [[מרדכי אליהו]] ושאל את הרבי: "האם כבוד הרבי רוצה לפטור את עצמו מהמשימה, ולהטילה על אחרים?". ענה לו הרבי: "לא, אמשיך הלאה"{{הערה|מדבריו ב[[י"ט בכסלו]] [[תשנ"ה]] ב[[כפר חב"ד]].}}. | לאחר שהרבי אמר את השיחה פנה הרב [[מרדכי אליהו]] ושאל את הרבי: "האם כבוד הרבי רוצה לפטור את עצמו מהמשימה, ולהטילה על אחרים?". ענה לו הרבי: "לא, אמשיך הלאה"{{הערה|מדבריו ב[[י"ט בכסלו]] [[תשנ"ה]] ב[[כפר חב"ד]].}}. | ||
== | == בעקבות השיחה == | ||
השיחה גרמה לזעזוע עמוק אצל החסידים ברחבי העולם, ומיד לאחר השיחה התיישבו החסידים ב-[[770]] ל[[התוועדות|התוועדויות]] בניסיון להבין למה בדיוק הרבי מתכוון. | |||
מאז אמירת השיחה ועד היום נעשו פעולות רבות ברוח הדברים שאמר הרבי בפני החסידים. | מאז אמירת השיחה ועד היום נעשו פעולות רבות ברוח הדברים שאמר הרבי בפני החסידים. | ||
באותה תקופה החל ברחבי ארץ הקודש מבצע החתמה על קבלת מלכותו של הרבי כ[[מלך המשיח]]. | באותה תקופה החל ברחבי [[ארץ הקודש]] מבצע החתמה על [[קבלת המלכות|קבלת מלכותו]] של הרבי כ[[מלך המשיח]]. | ||
בשיחות | בשיחות ה[[שבת]]ות שלאחר מכן הסביר הרבי את מהות העבודה הנדרשת מהחסידים, והתווה את הדרך המרכזית להבאת הגאולה האמיתית והשלימה - [[לימוד ענייני גאולה ומשיח]], שהיא "[[הדרך הישרה]]" להביא את הגאולה על ידי משיח צדקנו. | ||
הרבי הסביר בארוכה, ברצף שיחות, את מהות השם "[[גאולה]]" ואת ההוראות שעל כל אחד ללמוד מכך בעבודתו האישית להביא אותה בפועל ממש. | הרבי הסביר בארוכה, ברצף שיחות, את מהות השם "[[גאולה]]" ואת ההוראות שעל כל אחד ללמוד מכך בעבודתו האישית להביא אותה בפועל ממש. | ||
== לקריאה נוספת == | |||
קובץ '''עשו כל אשר ביכלתכם''', הוצאת [[ועד חיילי בית דוד]], גיליון כ"א שנת ה'[[תשע"ג]]. | |||
== קישורים חיצונים == | == קישורים חיצונים == |
גרסה מ־09:09, 7 באפריל 2013
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית. | |||
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים. |
השיחה הידועה הינו כינוי שמקובל לייחס לשיחת כ"ח ניסן תנש"א, בה אמר הרבי לחסידים "אני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא עשו כל אשר ביכולתכם להביא בפועל את משיח צדקנו" (תרגום חופשי). בכינוי 'השיחה הידועה' השתמש הרבי במכתב לר' רחמים אנטיאן.
השיחה נאמרה ביום חמישי אור לכ"ח ניסן ה'תנש"א וגרמה להתעוררות רבה של אנ"ש חסידי חב"ד ברחבי העולם, ולקיחת אחריות אישית לבוא הגאולה.
תוכן הדברים היה פירוט תוכנו המיוחד של הזמן הנוכחי, כ"ח בניסן, מבחינת השנה, החודש, פרשת השבוע, מספר הימים בספירת העומר ועוד.
הרבי פירט את כל אלו וביאר כיצד כל אחד מהם קשור בגאולה השלימה. לאחר מכן אמר הרבי את הדברים דלהלן (שנערכו והוגהו על ידו):
על פי האמור לעיל על דבר הדגשת ענין הגאולה (במיוחד) בזמן זה מתעוררת תמיהה הכי גדולה: היתכן שמבלי הבט על כל הענינים – עדיין לא פעלו ביאת משיח צדקנו בפועל ממש?! ... דבר שאינו מובן כלל וכלל!
ותמיהה נוספת - שמתאספים עשרה (וכמה וכמה עשיריות) מישראל ביחד, ובזמן זכאי בנוגע להגאולה, ואף על פי כן, אינם מרעישים לפעול ביאת המשיח תיכף ומיד. ולא מופרך אצלם, רחמנא ליצלן, שמשיח לא יבוא בלילה זו, וגם מחר לא יבוא משיח צדקנו, וגם מחרתיים לא יבוא משיח צדקנו, רחמנא ליצלן.
גם כשצועקים "עד מתי" - הרי זה מפני הציווי כו', ואילו היו מתכוונים ומבקשים באמת, בודאי ובודאי שמשיח כבר היה בא!!
. . הדבר היחיד שיכולני לעשות - למסור הענין אליכם: עשו כל אשר ביכלתכם . . להביא בפועל את משיח צדקנו תיכף ומיד ממש!
. . אני את שלי, עשיתי, ומעתה והלאה אני מוסר זאת לכל אחד ואחת מכם, ומכאן ולהבא עשו כל אשר ביכולתכם, ויהי רצון שימצאו ביניכם אחד, שנים שלושה, או עשרה עקשנים שיטכסו עצה מה לעשות וכיצד לעשות, והעיקר שיפעלו שיהיה תיכף ומיד ממש!
לאחר שהרבי אמר את השיחה פנה הרב מרדכי אליהו ושאל את הרבי: "האם כבוד הרבי רוצה לפטור את עצמו מהמשימה, ולהטילה על אחרים?". ענה לו הרבי: "לא, אמשיך הלאה"[1].
בעקבות השיחה
השיחה גרמה לזעזוע עמוק אצל החסידים ברחבי העולם, ומיד לאחר השיחה התיישבו החסידים ב-770 להתוועדויות בניסיון להבין למה בדיוק הרבי מתכוון.
מאז אמירת השיחה ועד היום נעשו פעולות רבות ברוח הדברים שאמר הרבי בפני החסידים.
באותה תקופה החל ברחבי ארץ הקודש מבצע החתמה על קבלת מלכותו של הרבי כמלך המשיח.
בשיחות השבתות שלאחר מכן הסביר הרבי את מהות העבודה הנדרשת מהחסידים, והתווה את הדרך המרכזית להבאת הגאולה האמיתית והשלימה - לימוד ענייני גאולה ומשיח, שהיא "הדרך הישרה" להביא את הגאולה על ידי משיח צדקנו.
הרבי הסביר בארוכה, ברצף שיחות, את מהות השם "גאולה" ואת ההוראות שעל כל אחד ללמוד מכך בעבודתו האישית להביא אותה בפועל ממש.
לקריאה נוספת
קובץ עשו כל אשר ביכלתכם, הוצאת ועד חיילי בית דוד, גיליון כ"א שנת ה'תשע"ג.
קישורים חיצונים
- הרבי אומר את השיחה
- השיחה כפי שהוגהה והודפסה בכתב - אתר torah4blind
- יומן מבית חיינו - כ"ח ניסן תנש"א
- פעילות חסידי חב"ד מיד אחרי כ"ח ניסן, בעידודו של הרבי - ראיון עם הרב שמואל בוטמן
- חב"ד חיה ופועלת "הרב ד"ר יצחק קראוס חוזר לאירוע המכונן בכ"ח ניסן תשנ"א" - מאמר שהתפרסם ב-ynet
- הרב ברוד מסביר: החשיבות בחתימה על קבלת המלכות -