רבי יוחנן הסנדלר: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
ינון גלעדי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:רבי יוחנן הסנדלר.JPG|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של רבי יוחנן הסנדלר]] | [[קובץ:רבי יוחנן הסנדלר.JPG|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של רבי יוחנן הסנדלר]] | ||
ה[[תנא]] האלוקי '''רבי יוחנן הסנדלר''', תנא בן | ה[[תנא]] האלוקי '''רבי יוחנן הסנדלר''', תנא בן הדור הרביעי, יליד אלכסנדריה שבמצרים{{הערת שוליים|1=[[ירושלמי]] חגיגה פרק ג, הלכה א.}}. | ||
מקור כינויו 'הסנדלר' אינו ברור. יש אומרים שהיה מכונה כך מפני שהיה מייצר סנדלים {{הערת שוליים|1=[[סדר הדורות]] וערוך.}}, ויש אומרים מפני שהיה נוקב מרגליות {{הערת שוליים|יוחסין.}}, אך יתכן גם שמקור הכינוי הוא בכך שנולד באלכסנדריה. | מקור כינויו 'הסנדלר' אינו ברור. יש אומרים שהיה מכונה כך מפני שהיה מייצר סנדלים {{הערת שוליים|1=[[סדר הדורות]] וערוך.}}, ויש אומרים מפני שהיה נוקב מרגליות {{הערת שוליים|יוחסין.}}, אך יתכן גם שמקור הכינוי הוא בכך שנולד באלכסנדריה. | ||
שורה 8: | שורה 8: | ||
היה אחד משלושת החכמים שבקשו לעזוב את [[ארץ ישראל]] בכדי ללמוד אצל [[רבי יהודה בן בתירא (השני)]] בנציבין, אך נמלכו בדעתם וחזרו, מפני שישיבת ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות שבתורה {{הערת שוליים|ספרי דברים פיסקא פ.}}. | היה אחד משלושת החכמים שבקשו לעזוב את [[ארץ ישראל]] בכדי ללמוד אצל [[רבי יהודה בן בתירא (השני)]] בנציבין, אך נמלכו בדעתם וחזרו, מפני שישיבת ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות שבתורה {{הערת שוליים|ספרי דברים פיסקא פ.}}. | ||
לפי מסורת המובאת בספר [[סדר הדורות]], רש"י היה מצאצאיו | |||
== אמרותיו == | == אמרותיו == | ||
גרסה מ־00:12, 8 ביולי 2016
התנא האלוקי רבי יוחנן הסנדלר, תנא בן הדור הרביעי, יליד אלכסנדריה שבמצרים[1].
מקור כינויו 'הסנדלר' אינו ברור. יש אומרים שהיה מכונה כך מפני שהיה מייצר סנדלים [2], ויש אומרים מפני שהיה נוקב מרגליות [3], אך יתכן גם שמקור הכינוי הוא בכך שנולד באלכסנדריה.
היה תלמידו של רבי עקיבא [4], והיה אחד משבעת תלמידיו האחרונים שמלאו את ארץ ישראל בתורה [5]. על קשריו העמוקים עם רבו הוא מעיד בויכוח עם רבי מאיר: שימשתי את רבי עקיבא עומדות מה שלא שימשת יושבות [6].
היה אחד משלושת החכמים שבקשו לעזוב את ארץ ישראל בכדי ללמוד אצל רבי יהודה בן בתירא (השני) בנציבין, אך נמלכו בדעתם וחזרו, מפני שישיבת ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות שבתורה [7].
לפי מסורת המובאת בספר סדר הדורות, רש"י היה מצאצאיו
אמרותיו
רבי יוחנן הסנדלר אומר: כל כנסיה שהיא לשם שמים - סופה להתקיים, ושאינה לשם שמים - אין סופה להתקיים
— אבות פרק ד, יד.
.