פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 1,265 בתים ,  02:39, 8 בדצמבר 2015
והיות שמובן לכל בר דעת שנתונים אלו לא מתאימים לחבדפדיה, הריני מבצע שחזור לגרסא היציבה
ולכן רבים מחסידי חב"ד לא אומרים תחנון ביום זה
.
*[[תשנ"ד]] - [[הרבי]] התכסה מעינינו. חלק שולי מבקרב [[חסיד]]י [[חב"ד ]] ישנם דעות שונות בכל הקשור לאירועי היום, בשאלה כיצד להגדיר את שהתרחש, וכיצד יש לנהוג בעקבות כך. רוב ה[[חסיד]]ים מאמינים, שהמצב שנוצר הוא שלב נוסף בתהליך התגלותו השלימה של הרבי כ[[מלך המשיח]]. זאת בשל דבריו של הרבי כי {{מונחון|דורנו|כלומר דורו של הרבי}}{{הערה|ההגדרה של דורות בשיחות הרבי, היא לפי נשיאי הדור. כך למשל במאמר [[באתי לגני]] מוזכרים שבעה דורות שהראשון שבהם הוא דורו של [[אדמו"ר הזקן]] והאחרון שבהם הוא דורו של [[הרבי]]}}, {{הערה|בשיחה אחרת של הרבי מובא התייחסות יותר מפורשת לנצחיות חיין של נשיא הדור: "מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד לדור שלפני זה (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא היה בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'), מה שאין כן בדורנו זה - הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר חס ושלום במאורות הגדולים דגילוי [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה]], אלא אדרבה - מתווספת שלימות נעלית יותר (לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבעל פה וכבד לשון מאורייתא שבכתב, בהיותו למעלה מזה), באופן שכשנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, על ידי זה שמשיח צדקנו בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאיתי תצא".
(תרגום מספר השיחות תשנ"ב חלק א' עמ' 294).}} הוא "הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה"{{הערה|ראו לדוגמה במאמר [[באתי לגני#באתי לגני תשי"א|באתי לגני תשי"א]]}}. בהקשר לכך, מזכירים החסידים את האמור{{הערה|[[רש"י]] בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על [[מלך המשיח]].}}: "אשרי המחכה ויגיע" וגו': ".. שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, ש[[מלך המשיח]] [[נכסה וחוזר ונגלה]].
 
הארגונים הרשמיים בחסידות חב"ד, כגון [[צעירי אגודת חב"ד]] ו[[אגודת חסידי חב"ד]], סבורים כי החל מיום זה פג תוקפן של נבואותיו המיוחדות של הרבי בנוגע להגדרת זמננו כזמן הגאולה, ויצאו בקמפיין נרחב להבהרת ה"טעות" שהיתה להם קודם לכן באמונה העיוורת בהתגלותו של הרבי כמשיח.
 
בשאלה כיצד להגדיר את שהתרחש ביום זה, וכיצד יש לנהוג בעקבות כך. קיימים בקרב [[חסיד]]י [[חב"ד]] דעות שונות. חלקם הוא אינו יום הילולא ואינם נוהגים המנהגים בהתאם לכך. למרות שרוב המשפיעים בקבוצה זו הולכים ל[[אוהל]] הק' במשך השנה.
חלק אחר של חסידים נוהג ביום זה במנהגי ההילולא, בהשתטחות בהאוהל כתיבת פ"נ הדלקת נר וכו'. למרות חילוקי הדעות חסידי חב"ד תמימי דעה שיום זה אינו כשאר ימי הסתלקות הצדיקים בדורות עברו. אך למרות ההבדל המזערי, סבורים חלקם שיש צורך למנות נשיא לדור החדש{{הערה|ראה קונטרס 'יתבררו ויתלבנו' מאת הרב יחזקאל סופר, או במהדורתו העדכנית: 'במאי קמיפלגי'.}}.
==עניינו==