פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,786 בתים ,  09:18, 9 בפברואר 2012
כדמות ציבורית בולטת במגזר הדתי תמך הרב גורן בהקמת יישובים מעבר לקו הירוק ובחיזוקם. התנגד למדיניות השלום של ראש הממשלה [[יצחק רבין]], ובעת פולמוס החתימה על [[הסכמי אוסלו]] כינה את ההסכמים "שטניים" וקרא להרוג את יאסר ערפאת, מה שעורר דרישות להעמדתו לדין, ואף לשלול את דרגתו הצבאית ואת הגימלה הנובעת ממנה.
בעקבות ההסכמים הוציא פסק הלכה האוסר על פינוי יישובים{{הערה| עם זאת, במהלך פינוי ימית פעל גורן למען הרגעת הקיצוניים שבין מתנגדי הפינוי, ואף זכה להוקרה מצד [[מנחם בגין]] על פעילותו במקום.}}, לפיו יש לסרב לפקודת פינוי יישובים או בסיסי צבא והעברתם לידי הפלסטינים.{{הערה|1=ירון אונגר, [http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02408.pdf גבולות הציות והסרבנות לפקודה צבאית], אתר הכנסת {{PDF}}}} עם זאת. "אין לציית לפקודה צבאית הנוגדת את מצוות התורה, והרי ברור שמצוות ישוב ארץ ישראל היא חמורה... ברור איפוא שפקודה מהצבא, המפירה את המצווה החמורה הזאת, במהלך פינוי ימית פעל אין לה תוקף." הוא כותב{{הערה|תשובות הרב גורן למען הרגעת הקיצוניים שבין מתנגדי הפינוי, ואף זכה להוקרה מצד [[נספח בספר פניני הלכה בעניני העם והארץ, עמ' 265}}. בספרו 'פניני הלכה בעניני העם והארץ' הוא כותב: "ערביי ארץ ישראל מעולם לא הייתה להם יישות לאומית עצמאית בארץ, לא נקראו בשם פלשתינאים, ולא התיימרו לרשת את זכויות הפלישתים בארץ... והנה קם ראש ממשלת ישראל, שדגל תמיד בשתי גדות לירדן ובשלימות הארץ, וביצע כביכול תחיית מתים לעם הפלשתי, ויצר במו ידיו ישות לאומית חדשה לערביי ארץ ישראל ששמה העם הפלשתינאי. בזה שחתם על מסמך בהסכם קמפ-דייויד שממשלת ישראל מתחייבת לספק את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתינאי גרם בכייה לדורות... דווקא ראש המשלה היהודי הימני הקיצוני כביכול, הוא אשר יצר יש מאין, והוליד בחתימת ידו, עם חדש בארצנו הקדושה. עם שאבד עליו הכלח זה למעלה מאלפיים שנה, ביצע בו מר מנחם בגין]] על פעילותו במקוםז"ל תרגילי החייאה, והציג אותו בשם העם הפלשתינאי"{{הערה|תשובות הרב גורן, נספח בספר פניני הלכה בעניני העם והארץ, עמ' 246-247}}.
הרב גורן פסק שחל איסור על כניסת יהודים לרוב שטחי [[הר הבית]]. לדבריו של הרב גורן, מכיוון שגבולות המקדש אינם נקבעו באופן מדויק, ובמסגרת זו לא זוהו אזוריו המקודשים האסורים לכניסת אדם, אין להתיר ליהודי את הנוכחות בשטחים הבעייתיים. גם פסיקה זו עוררה מחאה לא מעטה, ועד היום יש הקוראים לביטולה, ואף רבנים המתירים את העלייה להר.