תשמ"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(56 גרסאות ביניים של 15 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{פתיח שנה|5742}}
[[קובץ:תשמב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי, תשמ"ב]]
[[קובץ:תשמב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי, תשמ"ב]]
ראשי התיבות שניתנו לשנת תשמ"ב (1982) הינם: תהיה שנת ביאת משיח.
ראשי התיבות שניתנו לשנת [[תשמ"ב]] (1982) הינם: '''ת'''היה '''ש'''נת '''ב'''יאת '''מ'''שיח{{הערה|התועדויות [[תשמ"ב]] חלק ג' עמ' 1229}}.


תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
==מניין השנה==
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
{{מניין השנה|5742}}
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב
תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב  -  תמחוק את כתבת השקר נגד ברסלב


שאלת משיחיותו של הרבי מלובביץ' נהפכה זה מכבר לסוגיה ציבורית החורגת בהרבה מגבולות חסידות חב"ד. העובדה שכ-330 שנה אחרי טראומת משיחיות השקר של שבתי צבי שוב נמצא ביהדות גורם חשוב הטוען למשיחיות - לא סתם טענה שמדובר בתקופת גאולה, לטענה זו שותפים רבים, בוודאי בחוגי הימין הדתי-לאומי, אלא משיחיות פרסונלית), משכה גם את תשומת הלב הן של עולם שומרי המצוות, שנדרש לגבש התייחסות ערכית לתופעה, והן של עולם המחקר, שנמצא לו לפתע כר לחקר תופעה משיחית "בזמן אמת", תוך כדי התהוותה.  
==ימי חבד==
===אירועים===
*[[הרבי]] יוצא בקריאה שכל בני ישראל אנשים ונשים יתאחדו "באחדות אמיתית ונצחית" על ידי קניית אות [[ספר תורה הכללי|בספר תורה כללית]] שתכתב לזכותם - וכל אחד ואחת במנהגו (צורת האותיות דאשכנז, ספרד, תימן האריז"ל וכו').
*הרבי מורה להנהלת ישיבת [[תומכי תמימים]] להתחיל בכתיבת [[ספר תורה]] עבור תלמידי (ותומכי) ישיבות "תומכי תמימים" ובני ביתם, וכן להנהלת "[[בית רבקה]]" כתיבת ס"ת עבור תלמידות (ותומכי) בתי ספר "בית רבקה" ובני ביתן. מעורר אשר מצוה זו היא סיום תרי"ג מצות שבתורה ויש המקשרים זה עם סיום וקץ הגלות.
*הרבי מעורר על דבר השתדלות ובמדה יוצאה מן הכלל לגמרי ב"[[הפצת המעינות חוצה]]" וב[[מבצע חנוכה]]. ואשר בכמה ספרים שנת [[תשמ"ב]] היא שנת הקץ. ותא חזי עמא דבר אומר שהוא ר"ת: תהיה שנת ביאת משיח. מציע שיכתבו [[ספר תורה לחיילי צה"ל|ספר תורה כללית מיוחדת, שתאחד את כל אנשי "צבא הגנה לישראל"]] - אנשי חיל דאה"ק.
*הרבי הורה להדפיס הוצאה מיוחדת של [[ספר התניא]] ושבסיומו יכלול צילומי כל השערים של ספרי התניא שנדפסו עד עתה, וחילקו לכל אחד ואחת אנשים נשים וטף ביום הולדתו השמונים [[י"א ניסן]].
*הרבי מעורר על דבר ההכרח לסיים את "מבצע שלום הגליל" ([[מלחמת לבנון הראשונה]]) בהקדם, ושזה ימנע קרבנות נוספים מב' הצדדים.


כשם שהתופעה עצמה מרתקת, כך גם שני סוגי ההתייחסות אליה - הדתית והמחקרית. בתחום הראשון בלטה התייחסותו של מנהיג הציבור הליטאי בישראל (המתנגד מסורתית לחסידות בדיוק בשל החשד שהיא מסתירה מאחוריה שאיפה משיחית), הרב אליעזר שך. הרב שך, שהיה ידוע באופן כללי במנהיגותו החריפה והתקיפה, נהג כך גם כלפי גילויי המשיחיות של חב"ד. מיוחסת לו האימרה כי "חב"ד היא הדת הכי קרובה ליהדות", כלומר מבחינתו עצם התופעה המשיחית כבר הוציאה אותה מחוץ לגבולות היהדות. ראוי לציין שהוא אמר את הדברים עוד לפני פטירת הרבי מלובביץ', בקיץ 1994, אירוע שהחריף עוד יותר את הבעייתיות של המשיחיות החב"דית - כשחוגים נרחבים בתוכה סירבו לקבל את העובדה שהמוות סתם את הגולל על אפשרות משיחיותו של הרבי, ונתלו באמונות סמי-נוצריות שהרבי לא מת אלא "נסתר מן העין", והוא עתיד להתגלות. חוגים אחרים, מצומצמים יותר, הרחיקו לכת באימוץ המודל הנוצרי ואף ייחסו לרבי מעמד של בורא העולם ממש).  
===נולדו===
*הרב [[נחום סטולין]] - מנהל בית חב"ד קריית שדה התעופה.
*הרב [[שרגא קרומבי]] - שליח ב[[ניו ג'רזי]] ומנהל אתר [[חב"ד אינפו]].
*הרב [[ראובן בורושנסקי]] - משגיח ב[[ישיבה קטנה תורת אמת]] ב[[ירושלים]].
*הרב [[לוי יצחק גרונר]] - יו"ר הוצאת ספרים [[מלכות הכתר]] ומנהל גשמי בישיבת [[תומכי תמימים קריית גת]].
*הרב [[שלום דובער דיקשטיין]] - [[שו"ב]] בקהילת חב"ד ב[[מלבורן]], [[אוסטרליה]] ושליח הרבי לדוברי העברית בעיר.
*הרב [[מנחם מענדל זקלס]] - שליח הרבי ורב מחוז בריאנסק שברוסיה.
*הרב [[שי שמעון כהן]] - רב קהילת חב"ד בתל ציון, ומרבני [[מכון הלכה - חב"ד]].
*הרב [[אהרן מושקוביץ]] - [[ר"מ]] ב[[ישיבת תומכי תמימים מגדל העמק]], ורב בית כנסת חב"ד בקריה החרדית בעיר.
*הרב [[נחמיה סגל]] - [[ר"מ]] ו[[משפיע]] בישיבה קטנה [[תומכי תמימים אור יהודה (קטנה)|תומכי תמימים אור יהודה]].
*הרב [[מאיר ערד]] - ממנהלי [[ישיבת דעת]] ב[[רחובות]], [[משפיע]] בישיבה, ומרצה מבוקש בתורת החסידות.
*הרב [[שמואל לובעצקי]] - [[שליח]] [[הרבי]] בעיר רואהן בירת חבל נורמונדי שב[[צרפת]], [[משפיע]] ב[[ישיבת חב"ד סערז'י|ישיבת תומכי תמימים סערז'י]] ועורך תורני.


הרב ד"ר יצחק קראוס, ראש המדרשה לנשים באוניברסיטת בר-אילן, מגלם בכפל תאריו את כפל ההתייחסות לסוגיה: הפן הפנים-דתי והפן המחקרי. בספרו החדש הוא מבקש להתמודד לעומק עם תופעת המשיחיות החב"דית, לבחון את מקורותיה, סיבות לעיתויה, ההצדקות התיאולוגיות שבהן השתמשה, השלבים השונים בהתפתחותה והאמצעים שבהן מימשה את תפיסתה. כבר בראשית הספר הוא מצביע על עובדה משמעותית: המשיחיות היתה שם מן הרגע הראשון. הוא מצטט בהרחבה את נאומו הראשון של הרבי כ"נשיא" החסידות (התואר המוענק בחב"ד למנהיג) משבט תשי"א (1951), כדי להדגיש שכבר אז דיבר הרבי על דורו כדור ביאת משיח. למעשה, הוא מדגיש שכבר המנהיג שקדם לרבי, חותנו הרי"ץ (הרב יצחק שניאורסון), דיבר על תקופתו כעידן גאולה. חשוב להדגיש שעולם המחקר יודע זה מכבר על קיומו של גרעין משיחי בחב"ד עוד בתקופת האדמו"ר הקודם, אבל מכיוון שהציבור הרחב נוטה לייחס את ההתפרצות המשיחית ל-13 שנותיו האחרונות של הרבי (מאז עודד את שירת השיר "אנחנו רוצים משיח עכשיו", ב-1981), ומכיוון שהספר נועד לציבור הרחב, הרי יש בהחלט חשיבות להדגשה זו גם אם אין בה חידוש מחקרי.
{{להשלים}}


ההצדקה התיאולוגית שבה השתמש הרבי לרעיון שדורו הוא דור משיח היא העובדה שהוא האדמוהשביעי של חב"ד (מכאן שמו של הספר). שבע הוא מספר בעל משמעות מיסטית בתרבויות שונות, ובהן היהדות, ובמיוחד בזרם הקבלי-חסידי שלה. בהקשר שלנו, מכיוון שאדמו"רי חב"ד האחרונים ראו עצמם לא כמנהיגים לחסידיהם בלבד אלא לדור כולו, הרי שדורו של האדמו"ר השביעי של חב"ד נחשב כולו כדור בעל מעמד מיוחד. לפי הרבי, זהו הדור שבו צפויה סוף-סוף הגאולה המשיחית המיוחלת.  
===[[פטירה|נפטרו]]===
*[[כ' בחשוון]] - הרב [[איסר קלובגנט]], משלוחי [[אדמוהריי"צ]] ל[[אוסטרליה]].
*[[י"א בכסלו]] - הרב [[אהרן גופין]], מנהל הראשון של [[תלמוד תורה כפר חב"ד]].
*[[כ' בכסלו]] - הרב [[יוחנן טברסקי]], [[אדמו"ר]] מרחמסטריוקא.
*[[כ"א בטבת]] - הרב [[פרץ מוצקין]], משפיע בישיבת [[תומכי תמימים מונטריאול]] ורב קהילת חב"ד מונטריאול.
*[[כ"ג בטבת]] - הרב [[נחום לבקובסקי]], [[משגיח]] בישיבות [[תומכי תמימים]] באירופה.
*[[כ"ט בטבת]] - הרב [[שמואל דוד ניימרק]], [[חסיד חב"ד]] תושב [[נחלת הר חב"ד]].
*[[י"ד בשבט]] - הרב [[יהודה שמוטקין]], בא כוחו של [[הרבי הריי"צ]] בכל הקשור ל[[ספריית ליובאוויטש]] ב[[ארץ הקודש]].
*[[ט' בניסן]] - הרב [[דוד קוק]], מהפעילים בהברחת יהודים מ[[ברית המועצות]] והשתתף בהברחת יהודים ב[[יציאת רוסיה תש"ו]] - [[תש"ז]].
*[[ט' במנחם אב]] - הרב [[משה יאיר וינשטוק]], מקובל ירושלמי.
*[[כ"ט במנחם אב]] - הרב [[אליעזר זוסיא פרטיגול]], [[אדמו"ר]] הראשון לבית סקולן.
*? - הרב [[אברהם סופר]], [[רב]] בקורפו, גוריציה שב[[איטליה]] ובפיומה.


לפי עמדה זו, לחסידי חב"ד יש תפקיד מיוחד בגאולה הצפויה: מכיוון שפעולותיו של כל יהודי משמעותיות לגבי מימושו של הפוטנציאל המשיחי, עליהם להבטיח שכל יהודי יעשה את חלקו כדי שהפוטנציאל לא יוחמץ. בכך מוטלת על החסידים אחריות היסטורית מרחיקת לכת, כמעט קוסמית, ששכרה בצדה: הכבוד העצום להיות שותפים בתהליך, שפעילותם מתנה את עצם הצלחתו. כך מבין קראוס את כוח המשיכה של המטלות הקשות שהטיל הרבי על חסידיו: מאי-נוחות בעמידה בדוכן תוך ניסיון לחזר אחר יהודים שיניחו תפילין, ועד אי-נוחות גבוהה בהרבה - שליחים שיצאו לקצווי עולם כדי למלא שם את התפקיד שהוטל עליהם במימוש הגאולה. עם זאת, לפי קראוס, הרבי לא העז לבחון את אמונתם של חסידיו באופן מיידי וטוטאלי: הוא העמיס עליהם את משימות הגאולה באופן הדרגתי: ראשית, בניית החצר עצמה, שנמצאה במצב קשה לאחר השואה. משם הוא עבר להפצת החסידות ברחבי העם היהודי, ורק לאחר מכן פנה לשלב השלישי, שלא תיתכן גאולה אוניברסלית בלעדיו - הפצת המסר של חב"ד גם ללא-יהודים.
==לוח שנה==
<!---------------------------------------------------------->
{{כותרת לוח שנה עברי|5742}}
{{MIHY|תשרי|1981|9|29|1970|1|55211|11125|11125|44444|45211|11111}}
{{MIHY|חשוון|1981|10|29|1970|0|11111|11111|11111|11111|11111|11110}}
{{MIHY|כסלו|1981|11|27|1970|1|31111|11113|11111|11133|11114|44444}}
{{MIHY|טבת|1981|12|27|1970|0|44111|11112|11111|11111|11111|11110}}
{{MIHY|שבט|1982|1|25|1971|1|11111|11113|31114|11111|11111|11111}}
{{MIHY|אדר|1982|2|24|1971|0|11111|11111|11244|11111|11111|11110}}
{{MIHY|ניסן|1982|3|25|1971|1|11111|11111|31125|44444|52111|11111}}
{{MIHY|אייר|1982|4|24|1971|0|11111|11111|11121|11411|11111|11110}}
{{MIHY|סיוון|1982|5|23|1971|1|11112|52111|11111|11111|11111|11111}}
{{MIHY|תמוז|1982|6|22|1971|0|11311|11111|13311|12111|11111|11110}}
{{MIHY|אב|1982|7|21|1971|1|11111|11121|11111|11111|11111|11111}}
{{MIHY|אלול|1982|8|20|1971|0|11111|11111|11111|11311|11111|11120}}
{{תחתית לוח שנה עברי}}
<!---------------- סיום קטע ערוך על ידי תוכנה -------------->


קראוס בחר להתמקד במחקרו בשני אפיקים: התיאולוגי והמעשי. רוצה לומר: מהי הפילוסופיה הדתית שבאמצעותה ביקש הרבי לשכנע את חסידיו שתקופתו היא אמנם תקופה משיחית; כיצד התפתחה התיאולוגיה הזו מהצבעה על הדור כ"דור גאולה", ועד רמיזות לעצמו (ועוד יותר: מתן לגיטימציה לאחרים להצביע עליו) כמשיח. ברוח דומה, הוא מפרט גם את השלבים המעשיים השונים של מימוש התפיסה המשיחית.
==קישורים חיצוניים==
*'''[https://col.org.il/news/133577 תשרי ביאת משיח]''', היומנים נחשפים - בתוך סדרת גליונות תשרי בהוצאת ועד תלמידי התמימים תשרי ה'תשפ"ב


זו כמובן התמקדות לגיטימית, אבל היא משאירה את הסיפור חסר בכמה היבטים חשובים, בעיקר ההיסטורי והסוציולוגי. לדוגמה, מה גרם להתפרצות המשיחית דווקא בעיתוי שבו התפרצה? אם נצא מנקודת הנחה שהקישור ל"דור השביעי" אינו הגורם להתפרצות המשיחית, אלא רק האמצעי שדרכו ביקש הרבי לשכנע את שומעיו לאחר שהחליט לנקוט מדיניות משיחית, יש צורך להצביע על הגורמים ההיסטוריים לכך: משבר השואה? אולי המשבר האישי הכרוך בעובדה שלא היו לו ילדים, וגם לא קרובים אחרים, שיוכלו למלא את מקומו בבוא העת, ולכן היה צורך לשכנע את החסידים שמשימת החסידות מסתיימת בדורו שלו? ואולי זו דווקא ההכרה שההתפתחות הטכנולוגית, בתוספת השכלתו הכללית, בכלל מאפשרות לראשונה לחסידות יומרה משיחית גלובלית? הספר אינו מפרט בסוגיות אלה.
{{הערות שוליים}}
 
שאלות נוספות שאינן עולות הן: כיצד הגיבו החסידים למדיניות המשיחית? האם מיד נעשתה פופולרית, או שהרבי היה צריך להתגבר על התנגדות בתחום זה? ובכלל, האם התקשה בייצוב מנהיגותו? איך התמודד עם התופעות הסותרות לכאורה את ההנחה שמדובר בעידן משיחי, כמו השואה וההתבוללות? כל אלה הן שאלות נכבדות שהספר אינן מתמודד איתן. ומכאן שסוגיית משיחיותו של הרבי מלובביץ' עוד יכולה לספק כר נרחב למחקר גם עבור חוקרים נוספים.

גרסה אחרונה מ־05:10, 27 ביוני 2024

שנת ה'תשמ"ב
ה'ת"ש - ה'תש"נ

ה'תשל"ו  •  ה'תשל"ז  
  ה'תשל"ח  •  ה'תשל"ט  
  ה'תש"מ  •  ה'תשמ"א  

  ה'תשמ"ב  

  ה'תשמ"ג  •  ה'תשמ"ד  
  ה'תשמ"ה  •  ה'תשמ"ו  
  ה'תשמ"ז  •  ה'תשמ"ח  

ה'תשמ"ב (5742) ובקיצור תשמ"ב היא שנה עברית אשר החלה ביום א' בתשרי (אור ל-29 בספטמבר 1981), והסתיימה ביום כ"ט באלול (17 בספטמבר 1982).

הרבי, תשמ"ב

ראשי התיבות שניתנו לשנת תשמ"ב (1982) הינם: תהיה שנת ביאת משיח[1].

מניין השנה[עריכה | עריכת קוד מקור]

ימי חבד[עריכה | עריכת קוד מקור]

אירועים[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • הרבי יוצא בקריאה שכל בני ישראל אנשים ונשים יתאחדו "באחדות אמיתית ונצחית" על ידי קניית אות בספר תורה כללית שתכתב לזכותם - וכל אחד ואחת במנהגו (צורת האותיות דאשכנז, ספרד, תימן האריז"ל וכו').
  • הרבי מורה להנהלת ישיבת תומכי תמימים להתחיל בכתיבת ספר תורה עבור תלמידי (ותומכי) ישיבות "תומכי תמימים" ובני ביתם, וכן להנהלת "בית רבקה" כתיבת ס"ת עבור תלמידות (ותומכי) בתי ספר "בית רבקה" ובני ביתן. מעורר אשר מצוה זו היא סיום תרי"ג מצות שבתורה ויש המקשרים זה עם סיום וקץ הגלות.
  • הרבי מעורר על דבר השתדלות ובמדה יוצאה מן הכלל לגמרי ב"הפצת המעינות חוצה" ובמבצע חנוכה. ואשר בכמה ספרים שנת תשמ"ב היא שנת הקץ. ותא חזי עמא דבר אומר שהוא ר"ת: תהיה שנת ביאת משיח. מציע שיכתבו ספר תורה כללית מיוחדת, שתאחד את כל אנשי "צבא הגנה לישראל" - אנשי חיל דאה"ק.
  • הרבי הורה להדפיס הוצאה מיוחדת של ספר התניא ושבסיומו יכלול צילומי כל השערים של ספרי התניא שנדפסו עד עתה, וחילקו לכל אחד ואחת אנשים נשים וטף ביום הולדתו השמונים י"א ניסן.
  • הרבי מעורר על דבר ההכרח לסיים את "מבצע שלום הגליל" (מלחמת לבנון הראשונה) בהקדם, ושזה ימנע קרבנות נוספים מב' הצדדים.

נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]

לוח שנה[עריכה | עריכת קוד מקור]

►► ה'תשמ"ב ◄◄

להלן לוח שנה עברי - לועזי. יש ללחוץ על התאריך שבכל משבצת יומית בכדי לעבור למידע על היום.

   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א 
תשרי
‎09‑10/1981‏
א 
29
ב 
30
ג  
ד 
ה 
ו  
ז  
ח 
ט 
י  
יא 
יב 
10
יג 
11
יד 
12
טו 
13
טז 
14
יז 
15
יח 
16
יט 
17
כ 
18
כא 
19
כב 
20
כג 
21
כד 
22
כה 
23
כו 
24
כז 
25
כח 
26
כט 
27
ל 
28
חשוון
‎10‑11/1981‏
א 
29
ב 
30
ג  
31
ד 
ה 
ו  
ז  
ח 
ט 
י  
יא 
יב 
יג 
10
יד 
11
טו 
12
טז 
13
יז 
14
יח 
15
יט 
16
כ 
17
כא 
18
כב 
19
כג 
20
כד 
21
כה 
22
כו 
23
כז 
24
כח 
25
כט 
26
כסלו
‎11‑12/1981‏
א 
27
ב 
28
ג  
29
ד 
30
ה 
ו  
ז  
ח 
ט 
י  
יא 
יב 
יג 
יד 
10
טו 
11
טז 
12
יז 
13
יח 
14
יט 
15
כ 
16
כא 
17
כב 
18
כג 
19
כד 
20
כה 
21
כו 
22
כז 
23
כח 
24
כט 
25
ל 
26
טבת
‎12/1981‑01‏
א 
27
ב 
28
ג  
29
ד 
30
ה 
31
ו  
ז  
ח 
ט 
י  
יא 
יב 
יג 
יד 
טו 
10
טז 
11
יז 
12
יח 
13
יט 
14
כ 
15
כא 
16
כב 
17
כג 
18
כד 
19
כה 
20
כו 
21
כז 
22
כח 
23
כט 
24
שבט
‎01‑02/1982‏
א 
25
ב 
26
ג  
27
ד 
28
ה 
29
ו  
30
ז  
31
ח 
ט 
י  
יא 
יב 
יג 
יד 
טו 
טז 
יז 
10
יח 
11
יט 
12
כ 
13
כא 
14
כב 
15
כג 
16
כד 
17
כה 
18
כו 
19
כז 
20
כח 
21
כט 
22
ל 
23
אדר
‎02‑03/1982‏
א 
24
ב 
25
ג  
26
ד 
27
ה 
28
ו  
ז  
ח 
ט 
י  
יא 
יב 
יג 
יד 
טו 
10
טז 
11
יז 
12
יח 
13
יט 
14
כ 
15
כא 
16
כב 
17
כג 
18
כד 
19
כה 
20
כו 
21
כז 
22
כח 
23
כט 
24
ניסן
‎03‑04/1982‏
א 
25
ב 
26
ג  
27
ד 
28
ה 
29
ו  
30
ז  
31
ח 
ט 
י  
יא 
יב 
יג 
יד 
טו 
טז 
יז 
10
יח 
11
יט 
12
כ 
13
כא 
14
כב 
15
כג 
16
כד 
17
כה 
18
כו 
19
כז 
20
כח 
21
כט 
22
ל 
23
אייר
‎04‑05/1982‏
א 
24
ב 
25
ג  
26
ד 
27
ה 
28
ו  
29
ז  
30
ח 
ט 
י  
יא 
יב 
יג 
יד 
טו 
טז 
יז 
10
יח 
11
יט 
12
כ 
13
כא 
14
כב 
15
כג 
16
כד 
17
כה 
18
כו 
19
כז 
20
כח 
21
כט 
22
סיוון
‎05‑06/1982‏
א 
23
ב 
24
ג  
25
ד 
26
ה 
27
ו  
28
ז  
29
ח 
30
ט 
31
י  
יא 
יב 
יג 
יד 
טו 
טז 
יז 
יח 
יט 
10
כ 
11
כא 
12
כב 
13
כג 
14
כד 
15
כה 
16
כו 
17
כז 
18
כח 
19
כט 
20
ל 
21
תמוז
‎06‑07/1982‏
א 
22
ב 
23
ג  
24
ד 
25
ה 
26
ו  
27
ז  
28
ח 
29
ט 
30
י  
יא 
יב 
יג 
יד 
טו 
טז 
יז 
יח 
יט 
10
כ 
11
כא 
12
כב 
13
כג 
14
כד 
15
כה 
16
כו 
17
כז 
18
כח 
19
כט 
20
אב
‎07‑08/1982‏
א 
21
ב 
22
ג  
23
ד 
24
ה 
25
ו  
26
ז  
27
ח 
28
ט 
29
י  
30
יא 
31
יב 
יג 
יד 
טו 
טז 
יז 
יח 
יט 
כ 
כא 
10
כב 
11
כג 
12
כד 
13
כה 
14
כו 
15
כז 
16
כח 
17
כט 
18
ל 
19
אלול
‎08‑09/1982‏
א 
20
ב 
21
ג  
22
ד 
23
ה 
24
ו  
25
ז  
26
ח 
27
ט 
28
י  
29
יא 
30
יב 
31
יג 
יד 
טו 
טז 
יז 
יח 
יט 
כ 
כא 
כב 
10
כג 
11
כד 
12
כה 
13
כו 
14
כז 
15
כח 
16
כט 
17
יום טוב / שבתון חג שאיננו שבתון מיוחד בחסידות חב"ד צום או יום מיוחד אחר

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • תשרי ביאת משיח, היומנים נחשפים - בתוך סדרת גליונות תשרי בהוצאת ועד תלמידי התמימים תשרי ה'תשפ"ב

הערות שוליים

  1. התועדויות תשמ"ב חלק ג' עמ' 1229