מסכת ביכורים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(4 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:שבעת המינים.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שבעת המינים מהם היו מביאים ביכורים]]
[[קובץ:שבעת המינים.jpg|שמאל|ממוזער|250px|[[שבעת המינים]] מהם היו מביאים ביכורים]]
'''מסכת בכורים''' מ[[סדר זרעים]] הכוללת ארבעה פרקי משניות, עוסקת בדיני הבאת הביכורים ל[[בית המקדש]], וקריאת הפרשה.
'''מסכת בכורים''' מ[[סדר זרעים]] הכוללת ארבעה פרקי משניות, עוסקת בדיני הבאת ה[[ביכורים]] ל[[בית המקדש]], וקריאת הפרשה.
==ביאורי הרבי==
העניים מביאים את הבכורים בסלים פשוטים וזולים{{הערה|פ"ג מ"ח.}}, ונוטלים את הסלים מהם כחלק מהבאת הקרבן, בניגוד לכך, העשירים מביאים בכלים של [[זהב]] וכסף, אך משאירים את הכלים אצלם על כך אומרת הגמרא ב[[מסכת בבא קמא]]{{הערה|צב, א.}}: היינו דאמרי אינשי, אחרי עניותא אזלא עניותא.


העניים מביאים את הבכורים בסלים פשוטים וזולים{{הערת שוליים|פ"ג מ"ח.}}, ונוטלים את הסלים מהם כחלק מהבאת הקרבן, בניגוד לכך, העשירים מביאים בכלים של זהב וכסף, אך משאירים את הכלים אצלם על כך אומרת הגמרא ב[[מסכת בבא קמא]]{{הערת שוליים|צב, א.}}: היינו דאמרי אינשי, אחרי עניותא אזלא עניותא.
הרבי חוקר האם הבאת ה[[ביכורים]] בסל היא חלק מחיוב נתינת ה[[ביכורים]] או חלק ממעשה הנתינה, או שהוא חיוב נפרד, ובכך הוא מסביר קושיות רבות המתעוררות בסוגיא ובדברי ה[[רמב"ם]]{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16024&st=&pgnum=160 לקוטי שיחות חכ"ט עמ' 145 (עמ' 160)].}}
 
הרבי חוקר האם הבאת הביכורים בסל היא חלק מחיוב נתינת הביכורים או חלק ממעשה הנתינה, או שהוא חיוב נפרד, ובכך הוא מסביר קושיות רבות המתעוררות בסוגיא ובדברי ה[[רמב"ם]]{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16024&st=&pgnum=160 לקוטי שיחות חכ"ט עמ' 145 (עמ' 160)].}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{שס}}
{{שס}}
[[קטגוריה:ש"ס]]
[[קטגוריה:ש"ס]]

גרסה אחרונה מ־05:34, 24 באוגוסט 2020

מסכת בכורים מסדר זרעים הכוללת ארבעה פרקי משניות, עוסקת בדיני הבאת הביכורים לבית המקדש, וקריאת הפרשה.

שבעת המינים מהם היו מביאים ביכורים

ביאורי הרביעריכה

העניים מביאים את הבכורים בסלים פשוטים וזולים[1], ונוטלים את הסלים מהם כחלק מהבאת הקרבן, בניגוד לכך, העשירים מביאים בכלים של זהב וכסף, אך משאירים את הכלים אצלם על כך אומרת הגמרא במסכת בבא קמא[2]: היינו דאמרי אינשי, אחרי עניותא אזלא עניותא.

הרבי חוקר האם הבאת הביכורים בסל היא חלק מחיוב נתינת הביכורים או חלק ממעשה הנתינה, או שהוא חיוב נפרד, ובכך הוא מסביר קושיות רבות המתעוררות בסוגיא ובדברי הרמב"ם[3]

הערות שוליים