עשירות בני ישראל לעתיד לבוא: הבדלים בין גרסאות בדף

מ. רובין (שיחה | תרומות)
צ'קטי
 
שורה 33: שורה 33:


==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
'''א.''' בחסידות מבואר{{הערה|ראה בספר השיחות תשנ"א חלק ב' ע' 804}} - שריבוי השפע הגשמי בעולם, הוא יהיה כתוצאה מגילוי [[אור אין סוף|אור האין סוף]] בעולם שיהיה לעתיד, שלכן גם למטה בעולם הגשמי יהיה שפע עצום.'''ב.''' הרבי מקשה שלכאורה התועלת בשפע הגשמי שיהיה לעתיד לבוא לא יתפוס אצלינו מקום ואם כן מה נוגע לנו שיהיה בגאולה העתידה שפע גשמי ורכוש גדול,
'''א.''' בחסידות מבואר{{הערה|ראה בספר השיחות תשנ"א חלק ב' ע' 804}} - שריבוי השפע הגשמי בעולם, הוא יהיה כתוצאה מגילוי [[אור אין סוף|אור האין סוף]] בעולם שיהיה לעתיד, שלכן גם למטה בעולם הגשמי יהיה שפע עצום.'
 
'''ב.''' הרבי מקשה שלכאורה התועלת בשפע הגשמי שיהיה לעתיד לבוא לא יתפוס אצלינו מקום ואם כן מה נוגע לנו שיהיה בגאולה העתידה שפע גשמי ורכוש גדול,


והביאור בזה - שזה שהגוף מתענג בטבעו מדברים גשמיים (כמו מעדנים, ורכוש גדול), הוא בגלל שענינים אלה שייכים לגוף לא רק בגלל שיש לאדם תאווה מכך מצד חומריות הגוף, אלא גם (בעיקר) מצד ענינם הפנימי של השפע הגשמי. ולכן, על ידי הרכוש גדול והשפע הגשמי שיהיה בגאולה יתוסף עוד יותר בעניין של "מלאה הארץ דעה את ה'", - וכמו מה שמבואר ש[[לעתיד לבוא]] הנשמה תהיה ניזונית מהגוף{{הערה|מאמר דבור המתחיל ויאמר לו יהונתן תשכ"ח סעיף ט}}.
והביאור בזה - שזה שהגוף מתענג בטבעו מדברים גשמיים (כמו מעדנים, ורכוש גדול), הוא בגלל שענינים אלה שייכים לגוף לא רק בגלל שיש לאדם תאווה מכך מצד חומריות הגוף, אלא גם (בעיקר) מצד ענינם הפנימי של השפע הגשמי. ולכן, על ידי הרכוש גדול והשפע הגשמי שיהיה בגאולה יתוסף עוד יותר בעניין של "מלאה הארץ דעה את ה'", - וכמו מה שמבואר ש[[לעתיד לבוא]] הנשמה תהיה ניזונית מהגוף{{הערה|מאמר דבור המתחיל ויאמר לו יהונתן תשכ"ח סעיף ט}}.