השליחות היחידה: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
(←הסיבה) |
||
(86 גרסאות ביניים של 29 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מבצעי הרבי}}'''השליחות היחידה''' המוטלת על כל אחד ואחד מבני דורנו הינה קבלת פני משיח צדקנו. כך קבע [[הרבי]] ב[[שיחה]] האחרונה לעת-עתה שנאמרה ב[[כינוס השלוחים העולמי]] ב[[שבת]] פרשת חיי שרה [[תשנ"ב]]: "הדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות - קבלת פני [[משיח]] צדקנו בפועל ממש". הדברים נאמרו על ידו ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] שבת קודש בנוכחות כל ה[[שלוחים]], ולאחר השבת [[מוגה|הוגהו]] על ידו ונדפסו בקונטרס מיוחד בשם "שלח נא ביד תשלח", הנלמד בכל שנה מחדש על ידי אלפי השלוחים בעולם כולו. | |||
==השליחות== | |||
בהמשך{{הערה|הגדרת העבודה כעבודה לקבל פני משיח לא התחדשה בכינוס השלוחים בפרשת חיי שרה, כי אם שבוע קודם בפרשת וירא, ומהמתבאר שם עולה שעניינה "[[לחיות גאולה]]".}} לדיבוריו של הרבי החל מ[[חודש אייר]] [[תנש"א]] שבדורנו ישנה עבודה חדשה להביא את המשיח בפועל בגלוי לעולם שכל חייו של יהודי צריכות להיות חדורים בעניני משיח וגאולה, הודיע [[הרבי]] על החידוש שניתוסף בעבודת ה[[שליחות]] שגם היא עניינה להיא לעולם מסר זה 'לקבל פני משיח' ושליחות זו 'חודרת' ונרגשת בכל ענייני השליחות, והיא ה"שער" דרכו עוברים ומתעלים כל שאר פעולות השליחות: | |||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=.. צריך להזכיר, בראש ובראשונה, את היסוד, ולבטא את התפקיד של השלוחים [[דור השביעי|בדורנו]] זה בכלל, ובפרט החידוש שנתוסף במיוחד בזמן האחרון בעבודת השליחות - לקבל את פני משיח צדקנו ב[[גאולה]] האמיתית והשלימה.. | |||
.. מתוסף מזמן לזמן חידוש בשליחות, שליחות מיוחדת, שהיא חודרת את כל ענייני השליחות והיא נעשית ה"שער" שעל-ידו "עולים" כל ענייני השליחות.. שזהו חידוש כללי ועיקרי, שאינו רק פרט (או כלל) בשליחות, אלא הוא עיקר וענין כללי ביותר, ועד שהוא הענין הכי כללי ב[[תורה]] - הכנה לביאת ה[[משיח]] - שמקיף את כל הנקודות והפרטים של עבודת השליחות.. הרי העבודה והשליחות עכשיו היא: להיות מוכנים בפועל לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.. מזה מובן, שהמטרה של [[כינוס השלוחים העולמי]] הנוכחי מתבטאת בנקודה זו - להתדבר ביחד ולקבל [[החלטות טובות]] על מנת לקיימן בפועל, כיצד לבצע את השליחות המיוחדת של הזמן שלנו: קבלת פני משיח צדקנו}} | |||
==הסיבה== | |||
{{ערך מורחב|בשורת הגאולה}} | |||
בגוף השיחה הסביר הרבי את הסיבה לכך שדווקא בזמן זה מקבלת השליחות אופי גלוי זה - [[:קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות|המאורעות בעולם]] המראים על כך שה[[עולם הזה | עולם]] כולו מוכן לגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו, וזו לשונו הקדושה בשיחה שהוגהה על ידו: | |||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=.. כפי שרואים זאת (כמדובר כמה פעמים) גם בכך, שבמאורעות העולם נתקיימו כמה סימנים על הגאולה, החל מהסימן (בילקוט שמעוני) ש"[[הגיע זמן גאולתכם]]", כפי שנראה בזה ש"מלכיות מתגרות זו בזו", בפרט מדינות הערביים.. וכבר מתקיים הסימן של השנה שעברה - ה'תנש"א ראשי תיבות היה תהא שנת נפלאות אראנו, ובהוספה בשנה זו - והולך ונמשך - היה תהא שנת נפלאות בה, (ו)בתוכה - שזה (הנפלאות) נעשה המהות והתוכן וה[[נשמה]] של השנה. | |||
ורואים בפועל איך שנפעל ה"[[ילחם מלחמות ה'|ילחום מלחמות ה']]" וינצח בכמה וכמה ענינים - ודוקא מתוך מלחמה של שלום. ונצחון הוא גם מלשון נצחיות, קשור גם עם הגילוי.. הגילוי של משיח צדקנו.. "}} | |||
והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל | [[קובץ:כינוס השלוחיםPictureFileName.jpg|שמאל|ממוזער|250px|אלפי השלוחים בתמונה קבוצתית בחזית [[770]] במהלך [[כינוס השלוחים העולמי]] תשנ"ד, שנתיים לאחר אמירת השיחה בתשנ"ב]] | ||
==סיום עבודת השליחות== | |||
לכן, אמר הרבי, מובן שכבר סיימו את השליחות הרגילה. אבל היות שהגאולה עדיין לא באה בפועל, סימן שיש עדיין מה לעשות בשליחות. והרבי פירט: | |||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=.. והוא: על פי הידוע ש"בכל דור ודור נולד אחד [[יעמוד מלך מבית דוד|מזרע יהודה]] שהוא ראוי להיות [[משיח]] ל[[עם ישראל|ישראל]], "אחד הראוי מצדקתו להיות גואל וכשיגיע הזמן יגלה אליו השם יתברך וישלחו כו'", ועל פי הודעת [[אדמו"ר הריי"צ|כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו]], השליח היחיד שבדורנו, המשיח היחיד שבדורנו, שכבר סיימו את כל העבודה - הרי מובן, שמתחיל להתקיים ה"שלח נא ביד תשלח", השליחות של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר. ומזה מובן, שהדבר היחיד שנשאר עכשיו בעבדת השליחות הוא: '''לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש''', כדי שיוכל לקיים את שליחותו בפועל ולהוציא את כל ישראל מה[[גלות]]!}} | |||
==כל הפרטים צריכים להיות חדורים== | |||
{{ערך מורחב|לחיות גאולה}} | |||
בהמשך השיחה מבאר הרבי כי אין הדבר שמעתה ואילך אין לשלוחים מה לעשות, אלא אדרבה: כל הפעולות הטובות שהם עושים מאז יצאו לשליחות, צריכים להיות חדורים בכוונה כיצד זה מוליך ומוביל לקבלת פני משיח צדקנו: | |||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=.. זאת אומרת: כל הפרטים בעבודת השליחות של הפצת התורה והיהדות והפצת המעיינות חוצה, צריכים להיות חדורים בנקודה זו - כיצד זה מוליך לקבלת פני משיח צדקנו. | |||
וכמודגש בנושא הכינוס - "כל ימי חייך '''להביא''' לימות המשיח": כל עניני העבודה (בכל ימי חייך, ובכל יום עצמו - בכל פרטי ושעות היום) צריכים להיות חדורים ב"להביא לימות המשיח"..}} | |||
==למעשה בפועל== | |||
בנוגע למעשה בפועל הבהיר הרבי: | |||
יש לצאת בהכרזה והודעה לשלוחים, שעבודת השליחות שלהם - ושל כל יהודי - מתבטאת בזה שיקבלו את פני משיח צדקנו, ובשני פרטים: | |||
*על כל [[שליח]] להתכונן בעצמו לקבלת פני משיח צדקנו. | |||
* על כל שליח להכין את כל [[יהודי|היהודים]] במקומו ועירו לקבלת פני משיח צדקנו, על ידי שהוא מסביר את [[לימוד עניני גאולה ומשיח|ענינו של משיח]] כמבואר בתורה שבכתב ושבעל-פה, באופן '''המתקבל''' אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על ידי [[הדרך הישרה - לימוד ענייני גאולה ומשיח|לימוד עניני משיח וגאולה]], ובפרט באופן של [[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]]. | |||
==שייכות העבודה לכל יהודי== | |||
הרבי אף הדגיש שתפקיד זה מוטל על כל יהודי: | |||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=בכל זה ניתוסף בדורנו זה במיוחד - אשר בו נוסף חידוש בענין השליחות, ש[[אדמו"ר הריי"צ|כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו]] מינה כל אחד ואחד מהדור להיות השליח שלו בהפצת התורה והיהדות ובהפצת המעיינות חוצה, עד להבאת הגאולה האמיתית והשלימה}} | |||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל}} | |||
עם זאת הדגיש הרבי, כי הדבר אמור בעיקר כלפי אלו שזכו והם נושאים בתואר הרשמי של 'שליח': | |||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ותוספת מיוחדת בזה - בנוגע לאלה אשר זכו, שמתוך [[עם ישראל]] גופא הם נבחרו להיות [[שלוחים]] של נשיא דורנו, ש'''כל''' עבודתם בכל המעת-לעת כולו מוקדשת למילוי שליחותם בהפצת ה[[תורה]] וה[[יהדות]] ו[[הפצת המעיינות חוצה]], ובהבאת [[הגאולה]]}} | |||
==לקריאה נוספת== | |||
*הרב לוי יצחק ליברוב, '''בשליחות הזו חייבים להצליח''', בית משיח כ"ו חשון תשפ"א עמוד 18 | |||
==ראו גם== | |||
*[[השיחה הידועה]] | |||
*[[בשורת הגאולה]] | |||
*[[פרסום גאולה ומשיח]] | |||
==קישורים חיצוניים== | |||
* השיחה - קונטרס "שלח נא ביד תשלח": '''[https://chabadpedia.co.il/images/f/f1/05_חיי_שרה.pdf מוגה (אידיש)] {{*}} [https://drive.google.com/file/d/0B6t2zW9zs378S09aS0x6aW5LWmM/view?usp=sharing&resourcekey=0-E_x4f-bL2WWVoSnTNrzT3A תרגום ללשון הקודש] {{*}} [https://chabadpedia.co.il/images/1/10/Chayei_soro.pdf תרגום לאנגלית] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/1Gz-X1mzzJv4reL9MCRpyFAESBunSPnDJ/edit?usp=sharing&ouid=113047085946654283603&rtpof=true&sd=true גרסת טקסט] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/0B91KHRkDr3SAYjRYRlowZjltYWc/edit?usp=drive_link&ouid=113047085946654283603&resourcekey=0-b5UJZpMvYHpu-waUfWx0uA&rtpof=true&sd=true בלתי מוגה - שיחה ויומן]''' | |||
* '''[http://chabad.info/category/moshiach/ השער - במעבר לתקופה חדשה]''', שיחת [[כינוס השלוחים העולמי]] [[תשנ"ב]] עם ביאורים {{אינפו}} | |||
* מ. פריד, '''[http://www.chabad.info/htdocs/bmpdf/819/819.html קבלת פנים למשיח צדקנו]''', שבועון '''[[בית משיח (שבועון)|בית משיח]]''' גליון 819 ע' 32 - 36 {{אינפו}} - הברכות, העידודים והמענות המופלאות לנשי חב"ד בקראון הייטס, על העיסוק בקבלת המלכות. | |||
{{תבנית:גאולה ומשיח}} | |||
{{שיחות הדבר מלכות}} | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:עבודת ה']] | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | |||
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] | |||
[[קטגוריה:מושגי יסוד]] | |||
[[קטגוריה:שליחות]] | |||
[[קטגוריה:שיחות הדבר מלכות|חיי שרה]] | |||
[[קטגוריה:חומש בראשית]] |
גרסה אחרונה מ־19:26, 19 במאי 2024
מבצעי הרבי |
---|
עשרת המבצעים |
תפילין · תורה · מזוזה · צדקה · בית מלא ספרים · נש"ק · כשרות · טהרת המשפחה · חינוך · אהבת ישראל |
מבצעים שונים |
מסיבות שבת · שופר · לולב · חנוכה · פורים · מצה · והשיב לב אבות על בנים · ל"ג בעומר · עשרת הדברות · אות בספר התורה לילדי ישראל · אות בספר תורה הכללי . אות בספר תורה לחיילי צה"ל · הקהל · משיח · יום הולדת · הקהלת קהילות · הדפסת התניא · עידוד הילודה |
השליחות היחידה המוטלת על כל אחד ואחד מבני דורנו הינה קבלת פני משיח צדקנו. כך קבע הרבי בשיחה האחרונה לעת-עתה שנאמרה בכינוס השלוחים העולמי בשבת פרשת חיי שרה תשנ"ב: "הדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות - קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש". הדברים נאמרו על ידו בהתוועדות שבת קודש בנוכחות כל השלוחים, ולאחר השבת הוגהו על ידו ונדפסו בקונטרס מיוחד בשם "שלח נא ביד תשלח", הנלמד בכל שנה מחדש על ידי אלפי השלוחים בעולם כולו.
השליחות[עריכה | עריכת קוד מקור]
בהמשך[1] לדיבוריו של הרבי החל מחודש אייר תנש"א שבדורנו ישנה עבודה חדשה להביא את המשיח בפועל בגלוי לעולם שכל חייו של יהודי צריכות להיות חדורים בעניני משיח וגאולה, הודיע הרבי על החידוש שניתוסף בעבודת השליחות שגם היא עניינה להיא לעולם מסר זה 'לקבל פני משיח' ושליחות זו 'חודרת' ונרגשת בכל ענייני השליחות, והיא ה"שער" דרכו עוברים ומתעלים כל שאר פעולות השליחות:
.. צריך להזכיר, בראש ובראשונה, את היסוד, ולבטא את התפקיד של השלוחים בדורנו זה בכלל, ובפרט החידוש שנתוסף במיוחד בזמן האחרון בעבודת השליחות - לקבל את פני משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה..
.. מתוסף מזמן לזמן חידוש בשליחות, שליחות מיוחדת, שהיא חודרת את כל ענייני השליחות והיא נעשית ה"שער" שעל-ידו "עולים" כל ענייני השליחות.. שזהו חידוש כללי ועיקרי, שאינו רק פרט (או כלל) בשליחות, אלא הוא עיקר וענין כללי ביותר, ועד שהוא הענין הכי כללי בתורה - הכנה לביאת המשיח - שמקיף את כל הנקודות והפרטים של עבודת השליחות.. הרי העבודה והשליחות עכשיו היא: להיות מוכנים בפועל לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.. מזה מובן, שהמטרה של כינוס השלוחים העולמי הנוכחי מתבטאת בנקודה זו - להתדבר ביחד ולקבל החלטות טובות על מנת לקיימן בפועל, כיצד לבצע את השליחות המיוחדת של הזמן שלנו: קבלת פני משיח צדקנו
הסיבה[עריכה | עריכת קוד מקור]
ערך מורחב – בשורת הגאולה |
בגוף השיחה הסביר הרבי את הסיבה לכך שדווקא בזמן זה מקבלת השליחות אופי גלוי זה - המאורעות בעולם המראים על כך שה עולם כולו מוכן לגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו, וזו לשונו הקדושה בשיחה שהוגהה על ידו:
.. כפי שרואים זאת (כמדובר כמה פעמים) גם בכך, שבמאורעות העולם נתקיימו כמה סימנים על הגאולה, החל מהסימן (בילקוט שמעוני) ש"הגיע זמן גאולתכם", כפי שנראה בזה ש"מלכיות מתגרות זו בזו", בפרט מדינות הערביים.. וכבר מתקיים הסימן של השנה שעברה - ה'תנש"א ראשי תיבות היה תהא שנת נפלאות אראנו, ובהוספה בשנה זו - והולך ונמשך - היה תהא שנת נפלאות בה, (ו)בתוכה - שזה (הנפלאות) נעשה המהות והתוכן והנשמה של השנה.
ורואים בפועל איך שנפעל ה"ילחום מלחמות ה'" וינצח בכמה וכמה ענינים - ודוקא מתוך מלחמה של שלום. ונצחון הוא גם מלשון נצחיות, קשור גם עם הגילוי.. הגילוי של משיח צדקנו.. "
סיום עבודת השליחות[עריכה | עריכת קוד מקור]
לכן, אמר הרבי, מובן שכבר סיימו את השליחות הרגילה. אבל היות שהגאולה עדיין לא באה בפועל, סימן שיש עדיין מה לעשות בשליחות. והרבי פירט:
.. והוא: על פי הידוע ש"בכל דור ודור נולד אחד מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח לישראל, "אחד הראוי מצדקתו להיות גואל וכשיגיע הזמן יגלה אליו השם יתברך וישלחו כו'", ועל פי הודעת כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו, השליח היחיד שבדורנו, המשיח היחיד שבדורנו, שכבר סיימו את כל העבודה - הרי מובן, שמתחיל להתקיים ה"שלח נא ביד תשלח", השליחות של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר. ומזה מובן, שהדבר היחיד שנשאר עכשיו בעבדת השליחות הוא: לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש, כדי שיוכל לקיים את שליחותו בפועל ולהוציא את כל ישראל מהגלות!
כל הפרטים צריכים להיות חדורים[עריכה | עריכת קוד מקור]
ערך מורחב – לחיות גאולה |
בהמשך השיחה מבאר הרבי כי אין הדבר שמעתה ואילך אין לשלוחים מה לעשות, אלא אדרבה: כל הפעולות הטובות שהם עושים מאז יצאו לשליחות, צריכים להיות חדורים בכוונה כיצד זה מוליך ומוביל לקבלת פני משיח צדקנו:
.. זאת אומרת: כל הפרטים בעבודת השליחות של הפצת התורה והיהדות והפצת המעיינות חוצה, צריכים להיות חדורים בנקודה זו - כיצד זה מוליך לקבלת פני משיח צדקנו.
וכמודגש בנושא הכינוס - "כל ימי חייך להביא לימות המשיח": כל עניני העבודה (בכל ימי חייך, ובכל יום עצמו - בכל פרטי ושעות היום) צריכים להיות חדורים ב"להביא לימות המשיח"..
למעשה בפועל[עריכה | עריכת קוד מקור]
בנוגע למעשה בפועל הבהיר הרבי: יש לצאת בהכרזה והודעה לשלוחים, שעבודת השליחות שלהם - ושל כל יהודי - מתבטאת בזה שיקבלו את פני משיח צדקנו, ובשני פרטים:
- על כל שליח להתכונן בעצמו לקבלת פני משיח צדקנו.
- על כל שליח להכין את כל היהודים במקומו ועירו לקבלת פני משיח צדקנו, על ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח כמבואר בתורה שבכתב ושבעל-פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על ידי לימוד עניני משיח וגאולה, ובפרט באופן של חכמה בינה ודעת.
שייכות העבודה לכל יהודי[עריכה | עריכת קוד מקור]
הרבי אף הדגיש שתפקיד זה מוטל על כל יהודי:
בכל זה ניתוסף בדורנו זה במיוחד - אשר בו נוסף חידוש בענין השליחות, שכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו מינה כל אחד ואחד מהדור להיות השליח שלו בהפצת התורה והיהדות ובהפצת המעיינות חוצה, עד להבאת הגאולה האמיתית והשלימה
והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל
עם זאת הדגיש הרבי, כי הדבר אמור בעיקר כלפי אלו שזכו והם נושאים בתואר הרשמי של 'שליח':
לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]
- הרב לוי יצחק ליברוב, בשליחות הזו חייבים להצליח, בית משיח כ"ו חשון תשפ"א עמוד 18
ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- השיחה - קונטרס "שלח נא ביד תשלח": מוגה (אידיש) • תרגום ללשון הקודש • תרגום לאנגלית • גרסת טקסט • בלתי מוגה - שיחה ויומן
- השער - במעבר לתקופה חדשה, שיחת כינוס השלוחים העולמי תשנ"ב עם ביאורים
- מ. פריד, קבלת פנים למשיח צדקנו, שבועון בית משיח גליון 819 ע' 32 - 36 - הברכות, העידודים והמענות המופלאות לנשי חב"ד בקראון הייטס, על העיסוק בקבלת המלכות.
שיחות הדבר מלכות | ||
---|---|---|
בראשית
|
בראשית • נח • לך לך • וירא • חיי שרה • תולדות (א'), תולדות (ב') • ויצא • וישלח • י"ט כסלו • וישב • חנוכה • מקץ • ה' טבת • ויגש • ויחי | |
שמות
|
שמות • וארא (א'), וארא (ב') • בא • נשי ובנות ישראל • בשלח • חמשה עשר בשבט • יתרו • כ"ב שבט • משפטים (א'), משפטים (ב') • תרומה • תצווה (א'), תצווה (ב') • כי תשא • ויקהל | |
ויקרא
|
ויקרא • צו • י"א ניסן • ערב פסח (א'), ערב פסח (ב') • אחרון של פסח (א'), אחרון של פסח (ב') • כ"ו ניסן • כ"ח ניסן • שמיני • תזריע מצורע • אחרי קדושים • אמור • בהר בחוקותי | |
במדבר
|
במדבר • שבועות (א'), שבועות (ב') • נשא • בהעלותך (א'), בהעלותך (ב') • שלח • כ"ח סיון • קרח (א'), קרח (ב') • חוקת • בלק • פינחס • מטות מסעי | |
דברים
|
דברים • ואתחנן • עקב • ראה • שופטים • כי תצא • כי תבוא • ערב ראש השנה (א'), ערב ראש השנה (ב') • נצבים וילך וראש השנה • ראש השנה, סוכות ושמחת תורה • שמחת תורה | |
הוספות
|
יחידות עם הרב מרדכי אליהו (ו' מרחשוון תשנ"ב) • קונטרס בענין מקדש מעט זה בית רבינו שבבבל • שיחת ב' ניסן תשמ"ח |
הערות שוליים
- ↑ הגדרת העבודה כעבודה לקבל פני משיח לא התחדשה בכינוס השלוחים בפרשת חיי שרה, כי אם שבוע קודם בפרשת וירא, ומהמתבאר שם עולה שעניינה "לחיות גאולה".