תבנית:היום יום/ג' תשרי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
ב[[יחידות]] ה"[[צמח צדק]]" אצל [[אדמו"ר הזקן|רבינו הזקן]] [יום] ב' [פרשת] תצא בשישי ב[[אלול]] [[תקס"ד]] סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא [[תקכ"ח]] אמר [[המגיד ממעזריטש|מורי ורבי]] תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת ה[[תשובה]] צריכה להיות עד אשר '[[הוי"ה]]', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', [[אלהי"ם|אלוקים]] ב[[גמטריא]] הטבע, "בראשית ברא אלקים".
''מתחילין "מזמור לדוד" ולא "לכו נרננה", וכן בכל [[שבת]] מוצאי [[יום טוב]]. הפטורה: שובה יכשלו בם. מי אל כמוך מימי קדם.''


כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות [של חמישה פסוקים]:
ב[[יחידות]] ה[[צמח צדק]] אצל [[אדמו"ר הזקן|רבינו הזקן]] ב' תצא ב[[ו' באלול|שישי באלול]] [[תקס"ד]] סיפר לו רבינו: שבת [[פרשת תבוא]] [[תקכ"ח]] אמר [[המגיד ממעזריטש|מורי ורבי]] [[תורה]], והתחלתה: "ושבת עד [[הוי"ה]] [[אלוקיך]]", וביאר כי עבודת ה[[תשובה]] צריכה להיות עד אשר '[[הוי"ה]]', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', [[אלהי"ם|אלוקים]] ב[[גמטריא]] ה[[טבע]], "בראשית ברא אלקים".


'''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך".
כל ה[[חבריא קדישא]] היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות:


'''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד".
'''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". '''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". '''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]". '''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]". '''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".


'''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]".
כשסיפר לי [[אדמו"ר הרש|אבי]] [[אדמו"ר]] את הנזכר לעיל, סיים: תיבת [[תשובה]] צרופה מחמש [[אותיות]], אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, וביאר באריכות חמשה האופנים וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי [[עבודה|עבודת]] ה[[תפילה]].<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ב' תשרי|ב' תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ד' תשרי|ד' תשרי]]}}[[קטגוריה:היום יום|ל]]</noinclude>
 
'''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]".
 
'''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".
 
כשסיפר לי אאמו"ר ([[הרש"ב]]) את הנ"ל, סיים: תיבת [[תשובה]] צרופה מחמש [[אותיות]], אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, - וביאר באריכות חמשה האופנים - וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת ה[[תפילה]].
 
<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ב' תשרי|ב' תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ד' תשרי|ד' תשרי]]}}[[קטגוריה:היום יום|ל]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־15:16, 27 בספטמבר 2010

מתחילין "מזמור לדוד" ולא "לכו נרננה", וכן בכל שבת מוצאי יום טוב. הפטורה: שובה יכשלו בם. מי אל כמוך מימי קדם.

ביחידות הצמח צדק אצל רבינו הזקן ב' תצא בשישי באלול תקס"ד סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא תקכ"ח אמר מורי ורבי תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת התשובה צריכה להיות עד אשר 'הוי"ה', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', אלוקים בגמטריא הטבע, "בראשית ברא אלקים".

כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק רבי משולם זוסיא מאניפולי אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת תשובה כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות:

ת, "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". ש, "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". ו, "ואהבת לרעך כמוך". ב, "בכל דרכיך דעהו". ה, "הצנע לכת עם אלוקיך".

כשסיפר לי אבי אדמו"ר את הנזכר לעיל, סיים: תיבת תשובה צרופה מחמש אותיות, אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, וביאר באריכות חמשה האופנים וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת התפילה.

הקודם:
ב' תשרי
{{{רשימה}}} הבא:
ד' תשרי