שיחה:ספר תורה של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(←‏הסופר: פסקה חדשה)
 
(9 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:
מובאת בזה הסקירה ע"ד ס"ת של משיח כפי שנכתבה בהוספםה לקונטרס של המאמר "להבין ענין כתיבתת ס"ת" שהוגה ע"י אדמו"ר שליט"א, אולי צריך לעבור ע"ז קצת וכן לתרגם את הקטעים באידיש, ולכאו' גם להשמיט קצת מהאריכות, וכן לא מופיע כאן תיאור המעמד עצמו של ההכנסה.
מובאת בזה הסקירה ע"ד ס"ת של משיח כפי שנכתבה בהוספםה לקונטרס של המאמר "להבין ענין כתיבתת ס"ת" שהוגה ע"י אדמו"ר שליט"א, אולי צריך לעבור ע"ז קצת וכן לתרגם את הקטעים באידיש, ולכאו' גם להשמיט קצת מהאריכות, וכן לא מופיע כאן תיאור המעמד עצמו של ההכנסה.


וכן להוסיף הקישורים וכו'.


ע"ד כתיבת ספר תורה זו הודיע כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע בהתוועדות ליל שמחת תורה (קודם הקפות) ה'תש"ב. וז"ל
== שינויים מהותיים ==
"מיט דער הילף פון השי"ת און אין דעם זכות פון מיינע אבות הקדושים זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, האָב איך זוכה געווען צו דעם געדאַנק פון ווערן, בל"נ, אַ שליח לטובת ולזכות פון כלל ישראל און שרייבן אַ ספּעציעלע ספר תורה – "קבלת פני משיח ספר תורה" – אויף מקבל זיין משיח צדקנו במהרה בימינו, מיט איהר".
ובאגרת ב' אייר תש"ב
"עילת כל העילות וסיבת כל הסיבות, יתברך ויתעלה, בזכות הוד כבוד קדושת אבותינו רבותינו הקדושים זצוקללה"ה סיבב סיבה טובה לזכותני בשליחות מצוה רמה ונשאה, להתעורר ולעורר לאלתר לתשובה ולהכין עצמנו לאלתר לגאולה ולכתוב ספר תורה ביחוד לקבלת פני משיח צדקנו, והי' דבר כתיבת ספר התורה כמוס עמדי לעשות הדבר באופן פרטי, אמנם בסעודת שמחת תורה בשיחתנו במעלת אהבת ישראל . . עלה בדעתי האם צדקתי במשפטי לכסות על האמת ולמנוע רבים ושלמים התמימים מלהשתתף בזכות הגדולה והקדושה . . החלטתי להודיע ברבים כי בעזרתו ית' הנני מתעתד לכתוב ספר-תורה ביחוד בשביל קבלת פני משיח צדקנו, בב"א".
ובאגרת כ"ד טבת תש"ג
"כשהיינו מסובים בסעודת יו"ט בימי החג, בנוכחות ידידינו אנ"ש שי', דברנו על אודות חבלי משיח וביאת משיח צדקנו בקרוב ממש, ובתוך הדברים אמרתי אשר בדעתי לכתוב בעזה"י ס"ת . . ביחוד בשביל לקבל פני משיח צדקנו בקרוב ממש, ומפני אהבת ישראל הנה כל החפץ להשתתף בכתיבת אותיות הרשות בידו".
התחלת הכתיבה נועדה לכ' מרחשון, יום הולדת כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע, כפי שנמסר ב"הקריאה והקדושה", ובמכתב כללי מהמזכירות של רבינו. ואז היתה אמורה להיות התחלת הכתיבה בפרסום, שלכן נתפרסם תאריך ההתחלה.


אך לפועל נדחה לב' אייר, ככתוב באגרת ב' אייר הנ"ל
לעניות דעתי, בוצעו שינויים מהותיים בערך זה ומהם:
"לסיבות מסיבות שונות נתאחרה האפשרות להתחיל בעזה"י בכתיבת הס"ת, והיום בשני לחודש אייר – תפארת שבתפארת – יום הולדת הוד כ"ק אאזמו"ר הרה"ק מוהר"ש זצוקללה"ה נבג"ם זי"ע הנה עלה הגורל להתחיל בכתיבת הספר תורה לזכותם של כלל ישראל בגשמיות וברוחניות".
ואכן באותו יום התחילה כתיבת ספר- התורה בחשאי, כאמור במודעה מיוחדת, מטעם "ועד ספר תורה לקבלת פני משיח", ב"הקריאה והקדושה": פאָרגעקומען לויט דעם רבי'נס (שליט"א) [נ"ע] וואונש אָהן פרסום.
כתיבת ספר-התורה היתה ע"ג קלף מיוחד של עור שחוטות וכשרות. ועוד רצה כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע שהקלף יהי' מעובד בארה"ק, ופנה בבקשה זו במברק למוה"ר שלמה יהודה ליב אליעזרוב9. ובאגרת מפורטת יותר אליו, בב' מ"ח
"שלחתי תלגרמה לידידי שי' על אודות השגת קלף מעורות שחוטות וכשרות מעובדים לשמה – במדת ששה טפחים – בשביל לכתוב בעזה"י ספר תורה לקבל בה את פני משיח צדקנו בקרוב ממש".
אמנם בג' כסלו כותב לו שוב
"אדות הקלף להס"ת הנה יעלה ביוקר ולכן בדעתנו לעשות זאת פה".
את הקלף אמנם השיגו בארה"ב, על אף הקשיים בהשגת קלף באותה שעה, כי רוב העורות נלקחו באותה שעה ע"י הממשלה (עבור צרכי המלחמה). ולאחר התחלת הכתיבה פנה בנד"ז, בו' אייר תש"ב, למוה"ר אלי' נחום שי' שקליאר
"בזה הנני למלאות את ידו להתענין אדות העורות הדרושים לעיבוד הקלף בשביל הס"ת שכותבים בעזה"י ביחוד בשביל קבלת פני משיח צדקנו בב"א, שיהיו משחוטות וכשרות ויואילו להשגיח על זה בדיוק, והשי"ת יזכנו לקבל פני משיח צדקנו בב"א בחסד וברחמים".
כל ההוצאות בקנין הקלף ושכר הסופר (הרה"ח שמרי' פאַקטאָר ע"ה), הכל הי' על חשבונו הפרטי של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ, והנדבות שנדבו עבור זה מסר לקופת ה"מרכז לעניני חנוך" וקופת "מחנה ישראל".
את ספר התורה התחילו וכתבו אז, אך סיומה התעכב שנים רבות.


בהתוועדות ש"פ וארא, ג' שבט, ה'תש"ל הודיע כ"ק אדמו"ר שליט"א ע"ד סיומה בימים הקרובים. וז"ל בהשיחה שנאמרה בעת סיומה
* '''תרגום הקטעים מאידיש לעברית'''. (כבקשתו של [[שיחת משתמש:בני|בני]] - (הפניה לדך השיחה, משום שדף המשתמש עצמו ריק)).
"מטעמים מובנים האָט מען געוואָלט, אַז דער סיום פון דער ספר תורה וואָס כ"ק מו"ח אדמו"ר האָט אָנגעהויבן שרייבן – זאָל זיין בסיום תקופת עשרים שנה פון זיין הסתלקות.
 
און ווי ער זאָגט אין ירושלמי וועגן שמשון [וואָס "שמשון על שמו של הקב"ה נקרא שנאמר כי שמש ומגן ה' אלקים", און דוקא ווי הקב"ה איז "שמש", אן דעם מגן]: "כתוב אחד אומר וישפוט את ישראל ארבעים שנה וכתוב אחד אומר והוא שפט את ישראל עשרים שנה כו' מלמד שהיו הפלשתים יראים ממנו כ' שנה לאחרי מותו כדרך שהיו יראים ממנו כ' שנה בחייו".
* '''הוסרו קישורים אדומים (משום שהם לא ערוכים)'''. (הערה: אם משהו רוצה לערוך את הקישורים האלו, מוזמן לערוך אותם, ורק לאחר מכן, להוסיף את הקישורים.
און דערפאַר איז דער סיום אויך לאחרי חצות היום, וואָס דאָס איז בסמיכות הכי אפשרית צו יו"ד שבט, וואָס בקביעות שנה זו איז עס חל בשבת קודש (כבשנת ההסתלקות).
 
ואכן ביום ו' ערב שבת קודש פ' בא, יו"ד שבט, אחר חצות, ה'תש"ל, סיימוה בסעודה חגיגית.
* '''הערך נערך מחדש: (תוכן העניינים וכו')''' (משום שעל כל כותרת הוספתי: = וכו' - נוצר תוכן העניינים)
לאחר שיחה קצרה מאת כ"ק אדמו"ר שליט"א, קריאת פסוקי "למנצח יענך" ע"י הרר"ש הלוי לויטין ע"ה ועניית הקהל פסוק אחר פסוק, וניגוני רבותינו – סוימה כתיבת ספר-התורה.
 
ולאחר אמירת פסוקי "אתה הראת", ניגון "פרזות תשב ירושלים", גלילת ספר- התורה לבישת ה"כתר" ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א, נשיאת ספר-התורה לארון הקודש תחת חופה ובלוית נרות – ברך כ"ק אדמו"ר שליט"א ברכת "שהחיינו" בקול, ואכל פרי חדש.
 
אח"כ אמר מאמר ד"ה "להבין ענין כתיבת ספר תורה", הנדפס בזה, ושיחה קצרה.
'''לדעתי הערך עכשיו יותר מעניין ומושך מאשר סתם ערך ללא תוכן עניינים ומשעמם, שבעצם נראה כמו קצרמר'''.
ויהי רצון שתקויים תקוותו ורצונו של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע, שעם ספר תורה זה נצא לקבל פני משיח צדקנו, בקרוב ממש, בעגלא דידן, "נאַו".
 
בהצלחה לכולם.
 
[[משתמש:שומרי אמונים|שומרי אמונים]] 05:52, 13 יוני 2007 (EDT)
 
חסר וכדאי להוסיף: לינק לוידאו מההכנסה (פורסם היום באינפו) מידע על הוראת הרבי לפני ההכנסה לרכישת אותיות בספר כולל גדולי ישראל שרכשו כשבניהם הסטייפלר כפי שפורסם.
 
== ימים שמשתמשים בספר ==
 
אין צורך בכל הפירוט, מספיק לקשר את התאריכים חוץ מאלו שאין עליהם ערך. לגבי ארבע פרשיות אפשר לפרט אותם. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 13:03 • כ"א באדר ה'תשפ
 
== התעוררות מיוחדת ==
 
יש על זה מענה מהרבי?[[משתמש:התגלות נאו|התגלות נאו]] - [[שיחת משתמש:התגלות נאו|שיחה]], 18:16, י"ז בכסלו, ה'תשפ"ג 18:16, 11 בדצמבר 2022 (UTC)
 
== הסופר  ==
 
מי זה היה ובאיזה כתב רשם?[[משתמש:התגלות נאו|התגלות נאו]] - [[שיחת משתמש:התגלות נאו|שיחה]], 18:17, י"ז בכסלו, ה'תשפ"ג 18:17, 11 בדצמבר 2022 (UTC)

גרסה אחרונה מ־20:17, 11 בדצמבר 2022

הצעת הסקירה[עריכת קוד מקור]

מובאת בזה הסקירה ע"ד ס"ת של משיח כפי שנכתבה בהוספםה לקונטרס של המאמר "להבין ענין כתיבתת ס"ת" שהוגה ע"י אדמו"ר שליט"א, אולי צריך לעבור ע"ז קצת וכן לתרגם את הקטעים באידיש, ולכאו' גם להשמיט קצת מהאריכות, וכן לא מופיע כאן תיאור המעמד עצמו של ההכנסה.

וכן להוסיף הקישורים וכו'.

שינויים מהותיים[עריכת קוד מקור]

לעניות דעתי, בוצעו שינויים מהותיים בערך זה ומהם:

  • תרגום הקטעים מאידיש לעברית. (כבקשתו של בני - (הפניה לדך השיחה, משום שדף המשתמש עצמו ריק)).
  • הוסרו קישורים אדומים (משום שהם לא ערוכים). (הערה: אם משהו רוצה לערוך את הקישורים האלו, מוזמן לערוך אותם, ורק לאחר מכן, להוסיף את הקישורים.
  • הערך נערך מחדש: (תוכן העניינים וכו') (משום שעל כל כותרת הוספתי: = וכו' - נוצר תוכן העניינים)


לדעתי הערך עכשיו יותר מעניין ומושך מאשר סתם ערך ללא תוכן עניינים ומשעמם, שבעצם נראה כמו קצרמר.

בהצלחה לכולם.

שומרי אמונים 05:52, 13 יוני 2007 (EDT)

חסר וכדאי להוסיף: לינק לוידאו מההכנסה (פורסם היום באינפו) מידע על הוראת הרבי לפני ההכנסה לרכישת אותיות בספר כולל גדולי ישראל שרכשו כשבניהם הסטייפלר כפי שפורסם.

ימים שמשתמשים בספר[עריכת קוד מקור]

אין צורך בכל הפירוט, מספיק לקשר את התאריכים חוץ מאלו שאין עליהם ערך. לגבי ארבע פרשיות אפשר לפרט אותם. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 13:03 • כ"א באדר ה'תשפ"א

התעוררות מיוחדת[עריכת קוד מקור]

יש על זה מענה מהרבי?התגלות נאו - שיחה, 18:16, י"ז בכסלו, ה'תשפ"ג 18:16, 11 בדצמבר 2022 (UTC)

הסופר[עריכת קוד מקור]

מי זה היה ובאיזה כתב רשם?התגלות נאו - שיחה, 18:17, י"ז בכסלו, ה'תשפ"ג 18:17, 11 בדצמבר 2022 (UTC)