לדלג לתוכן

טבע – הבדלי גרסאות

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
להתראות (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 3: שורה 3:
המונח '''טבע''' מובא בחסידות כדי לתאר את הנהגת ההסתר, שמנהיג [[הקב"ה]] ב[[עולם]] בדרך כלל, אם כי, ישנה גם הנהגה ניסית.{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/mlukat/3/58/393&search=האבן+עזרא הרבי בשם בעל העקידה, מאמרים מלוקטים עמ' 194]}}
המונח '''טבע''' מובא בחסידות כדי לתאר את הנהגת ההסתר, שמנהיג [[הקב"ה]] ב[[עולם]] בדרך כלל, אם כי, ישנה גם הנהגה ניסית.{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/mlukat/3/58/393&search=האבן+עזרא הרבי בשם בעל העקידה, מאמרים מלוקטים עמ' 194]}}


על פי תורת החסידות, הטבע הוא בגמטריא אלקים, שכן שם אלוקים הוא השם המעלים ומסתיר על הנהגת השי"ת בעולם, וכמרומז בפסוק "כי [[שמן]] ומגן ה' אלוקים", כלומר: שם [[הוי"ה]] הוא השם ה[[שפע|משפיע]] והמהווה, והשם [[אלוקים]] הוא המסתיר.{{הערה|1=[[אדמו"ר הזקן]].}}
על פי תורת החסידות, הטבע הוא בגמטריא אלקים, שכן שם אלוקים הוא השם המעלים ומסתיר על הנהגת השי"ת בעולם, וכמרומז בפסוק "כי שמש ומגן ה' אלוקים", כלומר: שם [[הוי"ה]] הוא השם ה[[שפע|משפיע]] והמהווה, והשם [[אלוקים]] הוא המסתיר.{{מקור}}


לאמיתו של דבר, אין העלם זה אמיתי. מכיון ששניהם חלק מה[[עצם]], ואין עצם מסתיר על עצמו. וההעלם הוא רק לגבי הנבראים למטה, אך לגבי שם הוי"ה אין זה הסתר כלל.
לאמיתו של דבר, אין העלם זה אמיתי. מכיון ששניהם חלק מה[[עצם]], ואין עצם מסתיר על עצמו. וההעלם הוא רק לגבי הנבראים למטה, אך לגבי שם הוי"ה אין זה הסתר כלל.
שורה 14: שורה 14:
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:טבע הבריאה|*]]
[[קטגוריה:טבע הבריאה|*]]
[[קטגוריה:הנהגת ה']]

גרסה אחרונה מ־22:14, 24 ביוני 2025

המונח טבע מובא בחסידות כדי לתאר את הנהגת ההסתר, שמנהיג הקב"ה בעולם בדרך כלל, אם כי, ישנה גם הנהגה ניסית.[1]

על פי תורת החסידות, הטבע הוא בגמטריא אלקים, שכן שם אלוקים הוא השם המעלים ומסתיר על הנהגת השי"ת בעולם, וכמרומז בפסוק "כי שמש ומגן ה' אלוקים", כלומר: שם הוי"ה הוא השם המשפיע והמהווה, והשם אלוקים הוא המסתיר.[דרוש מקור]

לאמיתו של דבר, אין העלם זה אמיתי. מכיון ששניהם חלק מהעצם, ואין עצם מסתיר על עצמו. וההעלם הוא רק לגבי הנבראים למטה, אך לגבי שם הוי"ה אין זה הסתר כלל.

תפקידו של היהודי הוא, לגלות אשר באמת שם אלקים לא מסתיר על שם הוי"ה, ושכל מציאות העולם היא משם הוי' ואין עוד מלבדו. וזאת על ידי שמתייחס אל העולם כלמעלה מן הטבע, ומקיים את מצוות השם, בלי להתייחס להגבלות העולם[2].

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים