זיווג גופני (חסידות): הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה תגית: קישורים לדפי פירושונים |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
*[[זיווג נשיקין]] | *[[זיווג נשיקין]] | ||
==לקריאה נוספת== | |||
*'''[https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=58825&pgnum=66 ספר הליקוטים ערך 'זיווג']'''{{הערה|ראו גם בערכים [[יחוד]], [[אחד]], [[אירוסין]], [[נישואין]], [[דעת]], [[הולדה]], [[הליכה]], [[השפעה]], [[טיפה]], [[יחוד קוב"ה ושכינתיה]], [[לעתיד לבוא]], [[מבול]], [[מיטה]], [[משפיע ומקבל]], [[עץ הדעת]], [[עץ החיים]], [[שארה כסותה ועונתה]].}} | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | [[קטגוריה:תורת החסידות]] |
גרסה אחרונה מ־08:44, 30 ביוני 2024
זיווג גופני הוא משל ליחוד פנימי בין דרגות ופרצופים עליונים. זיווג גופני הוא בבחינת גשמיות לעומת זיווג נשיקין שהוא בבחינת רוחניות. ודווקא משום כך על ידי זיווג גופני דווקא נמשך מפנימיות העולמות, לעומת זיווג נשיקין הממשיך בבחינת חיצוניות העולמות.
נשמות ישראל נמשכות מזיווג גופני, לעומת המלאכים שנמשכים מבחינת זיווג נשיקין.
מסופר, כי כאשר הגיע אדמו"ר הזקן למעזריטש, הוא ראה את המגיד ממעזריטש מלמד חסידות בצד אחד של השולחן, ובעברהו השני ישב רבי פנחס מקוריץ, הוא הסתפק למי משניהם לגשת, והיה נראה לו כי תורתו של הרב מקוריץ נעלה יותר. המגיד ממעזריטש שהבחין בכך אמר לו, דע לך כי נשמתו של הרב מקוריץ היא מזיווג נשיקין, באו"א, אבל נשמתי היא מז"א ומלכות שהוא זיווג גופני.
ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]
לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]
הערות שוליים
- ↑ ראו גם בערכים יחוד, אחד, אירוסין, נישואין, דעת, הולדה, הליכה, השפעה, טיפה, יחוד קוב"ה ושכינתיה, לעתיד לבוא, מבול, מיטה, משפיע ומקבל, עץ הדעת, עץ החיים, שארה כסותה ועונתה.