שלמה הלברשטאם: הבדלים בין גרסאות בדף
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) |
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) |
||
(3 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 4: | שורה 4: | ||
==תולדות חיים== | ==תולדות חיים== | ||
נולד ב[[א' בכסלו]] [[תרס"ח]] | נולד ב[[א' בכסלו]] [[תרס"ח]] לרבי [[בן ציון הלברשטאם]], האדמו"ר מבאבוב. | ||
לאחר שאביו נרצח בשנות [[השואה]] על קידוש השם, | לאחר שאביו נרצח בשנות [[השואה]] על קידוש השם, הגיע לארה"ב יחד עם בנו רבי [[נפתלי צבי הלברשטאם|נפתלי צבי]], ושם הקים מחדש את מוסדות באבוב. | ||
בעת שבא לארצות הברית ביקר בחדרו של [[אדמו"ר הריי"צ]] וסיפר לו על רצונו לעזוב את [[ניו יורק]], אדמו"ר הריי"צ הרים את ידו והראה לרב הלברשטאם באצבעו שעליו להישאר בארה"ב, ובידו סימן על שולחנו "'כאן". את הסיפור סיפר בנו האדמו"ר רבי נפתלי צבי בעת [[הסתלקות]] אביו, והוסיף, שהוא יסוד גדול אצלו בהתפתחות חסידות באבוב בארה"ב{{הערה|שם=האדמו"ר מבאבוב נשאר בארה"ב בהוראת הרבי|{{קישור חבד און ליין|10887|חשיפה: האדמו"ר מבאבוב נשאר בארה"ב בהוראת הרבי||כ"ה אדר ב' תשס"ה}}}}. | |||
רבי שלמה מבאבוב היה ידיד של [[הרבי]], בעיקר בעקבות מגוריו בשכנות לרבי משך שנים רבות בשכונת [[קראון הייטס]]. ב[[כ"א סיון]] [[תשי"ח]] הגיע הרבי אליו לנחמו אחרי פטירת בתו התינוקת גולדא רייצא{{הערה|[https://drive.google.com/viewerng/viewer?url=https://w2.chabad.org/media/pdf/1172/xtTr11720022.pdf רשימה מהשיחה בעת הניחום אבלים] שנערכה ע"י [[וועד הנחות בלה"ק]] על פי רשימת המזכיר [[הרב יהודה לייב גרונר]]}}. כשהרבי נכנס עמדו כל הנוכחים כולל רבי שלמה שביקש הרבי יישב וכן עשה הרבי. הרגעים הראשונים עברו בדומיה כאשר הרבי מביט עליו כל העת{{הערה|מיומן המזכיר הרב [[יהודה לייב גרונר]] - פורסם במדור 'ניצוצי רבי' ב[[התקשרות (גליון)|גליון התקשרות]] [https://col.org.il/files/uploads/original/2022/06/62a1df879595f_1654775687.pdf א'תנ"ב] (ע' 9)}}. אחרי פטירת [[הרבנית חנה]] הגיע רבי שלמה לנחם את הרבי. | רבי שלמה מבאבוב היה ידיד של [[הרבי]], בעיקר בעקבות מגוריו בשכנות לרבי משך שנים רבות בשכונת [[קראון הייטס]]. ב[[כ"א סיון]] [[תשי"ח]] הגיע הרבי אליו לנחמו אחרי פטירת בתו התינוקת גולדא רייצא{{הערה|[https://drive.google.com/viewerng/viewer?url=https://w2.chabad.org/media/pdf/1172/xtTr11720022.pdf רשימה מהשיחה בעת הניחום אבלים] שנערכה ע"י [[וועד הנחות בלה"ק]] על פי רשימת המזכיר [[הרב יהודה לייב גרונר]]}}. כשהרבי נכנס עמדו כל הנוכחים כולל רבי שלמה שביקש הרבי יישב וכן עשה הרבי. הרגעים הראשונים עברו בדומיה כאשר הרבי מביט עליו כל העת{{הערה|מיומן המזכיר הרב [[יהודה לייב גרונר]] - פורסם במדור 'ניצוצי רבי' ב[[התקשרות (גליון)|גליון התקשרות]] [https://col.org.il/files/uploads/original/2022/06/62a1df879595f_1654775687.pdf א'תנ"ב] (ע' 9)}}. אחרי פטירת [[הרבנית חנה]] הגיע רבי שלמה לנחם את הרבי. | ||
הוא התגורר ב[[קראון הייטס]] עד שהחלו המהומות בשכונה, בין התושבים הכושים ליהודים. המצב בשכונה נעשה קשה ומסוכן, ורבי שלמה החליט לעקור מהשכונה יחד עם ישיבתו וחסידות המעטירה לשכונת בורו פארק המבטיחה. הרבי הביע את התנגדותו לצעד זה. | הוא התגורר ב[[קראון הייטס]] עד שהחלו המהומות בשכונה, בין התושבים הכושים ליהודים. המצב בשכונה נעשה קשה ומסוכן, ורבי שלמה החליט לעקור מהשכונה יחד עם ישיבתו וחסידות המעטירה לשכונת בורו פארק המבטיחה. הרבי הביע את התנגדותו לצעד זה. | ||
ארעה הזדמנות בה פגש את הרב [[משה קוטלרסקי]] בשכונת קראון הייטס, ליטף את לחיו ואמר לו: "וואו נעם איך אזוינע חסידים" [=מהיכן אשיג כאלו חסידים]{{הערה|שם=האדמו"ר מבאבוב נשאר בארה"ב בהוראת הרבי}}. | |||
נפטר [[א' במנחם אב]] [[תש"ס]]. לאחר פטירתו בשנת [[תש"ס]], מונה בנו רבי [[נפתלי צבי הלברשטאם]] לממשיך דרכו. | נפטר [[א' במנחם אב]] [[תש"ס]]. לאחר פטירתו בשנת [[תש"ס]], מונה בנו רבי [[נפתלי צבי הלברשטאם]] לממשיך דרכו. |
גרסה אחרונה מ־00:03, 20 באוקטובר 2024
רבי שלמה הלברשטאם (א' בכסלו תרס"ח – א' באב תש"ס) היה האדמו"ר השלישי לשולשלת באבוב.
תולדות חיים[עריכה | עריכת קוד מקור]
נולד בא' בכסלו תרס"ח לרבי בן ציון הלברשטאם, האדמו"ר מבאבוב.
לאחר שאביו נרצח בשנות השואה על קידוש השם, הגיע לארה"ב יחד עם בנו רבי נפתלי צבי, ושם הקים מחדש את מוסדות באבוב.
בעת שבא לארצות הברית ביקר בחדרו של אדמו"ר הריי"צ וסיפר לו על רצונו לעזוב את ניו יורק, אדמו"ר הריי"צ הרים את ידו והראה לרב הלברשטאם באצבעו שעליו להישאר בארה"ב, ובידו סימן על שולחנו "'כאן". את הסיפור סיפר בנו האדמו"ר רבי נפתלי צבי בעת הסתלקות אביו, והוסיף, שהוא יסוד גדול אצלו בהתפתחות חסידות באבוב בארה"ב[1].
רבי שלמה מבאבוב היה ידיד של הרבי, בעיקר בעקבות מגוריו בשכנות לרבי משך שנים רבות בשכונת קראון הייטס. בכ"א סיון תשי"ח הגיע הרבי אליו לנחמו אחרי פטירת בתו התינוקת גולדא רייצא[2]. כשהרבי נכנס עמדו כל הנוכחים כולל רבי שלמה שביקש הרבי יישב וכן עשה הרבי. הרגעים הראשונים עברו בדומיה כאשר הרבי מביט עליו כל העת[3]. אחרי פטירת הרבנית חנה הגיע רבי שלמה לנחם את הרבי.
הוא התגורר בקראון הייטס עד שהחלו המהומות בשכונה, בין התושבים הכושים ליהודים. המצב בשכונה נעשה קשה ומסוכן, ורבי שלמה החליט לעקור מהשכונה יחד עם ישיבתו וחסידות המעטירה לשכונת בורו פארק המבטיחה. הרבי הביע את התנגדותו לצעד זה.
ארעה הזדמנות בה פגש את הרב משה קוטלרסקי בשכונת קראון הייטס, ליטף את לחיו ואמר לו: "וואו נעם איך אזוינע חסידים" [=מהיכן אשיג כאלו חסידים][1].
נפטר א' במנחם אב תש"ס. לאחר פטירתו בשנת תש"ס, מונה בנו רבי נפתלי צבי הלברשטאם לממשיך דרכו.
לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]
- צדיקים מכניסים את עצמותם בתורתם, שבועון כפר חב"ד 1931 עמוד 56
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- הרבי בניחום אבלים אצל רבי שלמה אחרי פטירת בתו התינוקת
- רבי שלמה בניחום אבלים אצל הרבי אחרי פטירת הרבנית חנה, טקסט
הקודם: האדמו"ר רבי בן ציון הלברשטם |
אדמו"רי באבוב תש"א - תש"ס |
הבא: האדמו"ר רבי נפתלי צבי הלברשטם |
חב"ד וגדולי ישראל |
---|
חב"ד ובנותיה |
חסידות חב"ד ליובאוויטש חסידות סטרשלה ● התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו) • חב"ד קאפוסט • חב"ד ליאדי • חב"ד ניעז'ין ● חסידות אוורוטש |
חצרות רוסיה ליטא ואוקראינה |
ברסלב • טולנא • סלונים • סקווירא • פינסק קרלין • צ'רנוביל • קרלין • צ'רקס • רחמסטריבקא • רוז'ין • צ'ורטקוב • סקוליא |
חצרות גליציה |
באבוב • צאנז • מחנובקה • פשברסק • בעלז • נדבורנא • ביטשינא • קרטשניף • זוטשקא |
חצרות פולין ווואהלין |
אמשינוב • גור • זוויהל • לעלוב • סטרופקוב • ראדזין • ביאלא • פשיסחא • אוז'רוב |
חצרות הונגריה ורומניה |
פאפא • ויז'ניץ • סאטמאר • ערלוי |
חצרות ארץ ישראל ומרוקו |
שומרי אמונים • אשלג • אבוחצירא |
הערות שוליים
- ↑ 1.0 1.1 חשיפה: האדמו"ר מבאבוב נשאר בארה"ב בהוראת הרבי - באתר כ"ה אדר ב' תשס"ה
- ↑ רשימה מהשיחה בעת הניחום אבלים שנערכה ע"י וועד הנחות בלה"ק על פי רשימת המזכיר הרב יהודה לייב גרונר
- ↑ מיומן המזכיר הרב יהודה לייב גרונר - פורסם במדור 'ניצוצי רבי' בגליון התקשרות א'תנ"ב (ע' 9)