כ"ז באדר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{חודש אדר}}{{אדרים}}
{{חודש אדר}}{{אדרים}}
[[קובץ:כז אדר תשנב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|[[הרבי]] יוצא מ-[[770]] ל[[האוהל|אוהל]] (כ"ז באדר א' [[תשנ"ב]])]]
[[קובץ:כ''ז אד''ר תשנ''ב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|[[הרבי]] יוצא מ-[[770]] ל[[האוהל|אוהל]] (כ"ז באדר א' [[תשנ"ב]])]]


'''כ"ז באדר''' הוא היום העשרים ושבעה ב[[חודש אדר]].
'''כ"ז באדר''' הוא היום העשרים ושבעה ב[[חודש אדר]].
שורה 15: שורה 15:
==ימי חב"ד==
==ימי חב"ד==
===אירועים===
===אירועים===
*[[תשמ"ו]] הרבי נכנס ל[[770]] פעם אחרונה דרך המדרגות בכניסה הראשית{{הערה|לאחר מכן נכנס הרבי דרך הכניסה שעל יד החנייה (ליד הכניסה לזאל הגדול)עקב הבעיות ברגליים שהחלו אז)}}{{הבהרה|על איזה מדרגות מדובר ואם מדובר על 770 המשולשים או לזאל הגדול}}{{מקור}}.
*[[תשמ"ו]] הרבי נכנס ל[[770]] פעם אחרונה דרך המדרגות בכניסה הראשית{{הערה|לאחר מכן נכנס הרבי דרך הכניסה שעל יד החנייה (ליד הכניסה לזאל הגדול) עקב הבעיות ברגליים שהחלו אז)}}.
*[[תשנ"ב]] (אדר א') - [[הרבי]] עבר [[הסטרוק הראשון (תשנ"ב)|אירוע בריאותי]], בעת שהותו ב[[האוהל|אוהל]] של [[אדמו"ר הריי"צ]].
*[[תשנ"ב]] (אדר א') - [[הרבי]] עבר [[הסטרוק הראשון (תשנ"ב)|אירוע בריאותי]], בעת שהותו ב[[האוהל|אוהל]] של [[אדמו"ר הריי"צ]].
*[[תשנ"ד]] - הרבי עבר אירוע בריאותי נוסף, והועבר לבית הרפואה [[בית ישראל]].
*[[תשנ"ד]] - הרבי עבר אירוע בריאותי נוסף, והועבר לבית הרפואה [[בית ישראל]].

גרסה אחרונה מ־00:47, 2 במאי 2024

<< >> חודש אדר

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

הבהרה: ערך זה עוסק גם בכ"ז באדר א' וגם בכ"ז באדר ב'
הרבי יוצא מ-770 לאוהל (כ"ז באדר א' תשנ"ב)

כ"ז באדר הוא היום העשרים ושבעה בחודש אדר.

אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • ב'תמ"ט - היום החמישי לשבעת ימי המילואים לחנוכת המשכן על ידי משה רבינו.
  • ג'שס"ד - אויל מרודך החל למלוך בבבל ושיחרר יהויכין מלך יהודה מבית הכלא.
  • תנ"ג - רבינו יצחק אבוהב מאמסטרדם, נפטר.
  • תרל"ה - רבי יוסף שאול נתנזון, רבה של העיר למברג-לבוב ומחבר השו"ת 'שואל ומשיב', נפטר.
  • תרל"ט - רבי ישעיה מיאסי, מחבר הספרים 'כליל תפארת' ו'חזון ישעיה', נפטר.
  • תשל"ט - רבי חיים סינווני, ממנהיגי יהדות תימן בארץ ישראל, נפטר.
  • תשנ"ז - רבי משה ניישלס, אב"ד ניו סקווירא, נפטר.

ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

אירועים[עריכה | עריכת קוד מקור]

נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]

נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. לאחר מכן נכנס הרבי דרך הכניסה שעל יד החנייה (ליד הכניסה לזאל הגדול) עקב הבעיות ברגליים שהחלו אז)


הפתגם היומי - כ"ז באדר א' - מלוח היום יום
אבי אדמו"ר אמר: אמת איז דרך המיצוע, א נטיה לימין אויף מחמיר זיין אויף זיך און געפינען אין זיד חסרונות, אדער עניני עבירות, וואס ניט ווי דער אמת איז, אדער א נטיה לשמאל, מקיל זיין זיך, מכסה זיין אייגענע חסרונות, אדער מקיל זיין אין עניני עבודה מצד אהבת עצמו, זיינען ביידע פאלשע דרכים.

תרגום מאידיש: אבי אדמו"ר אמר: אמת הוא דרך המיצוע, נטיה לימין להחמיר על עצמו ולמצוא בעצמו חסרונות, או עניני עבירות, שאינם כפי האמת, או נטיה לשמאל, להקל על עצמו ולכסות חסרונות עצמיים, או להקל בעניני עבודה מצד אהבת עצמו, שניהם דרכים מזוייפות.


הפתגם היומי - כ"ז באדר ב' - מלוח היום יום
משיחת אבי אדמו"ר: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. דער אמת איז אז מ'קוקט לפני ה' דארף זיין תטהרו, ריין און קלאהר, עס מוז זיך דערהערען אין מעשה בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, אותיות נראה, ובכחות הנפש הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל הקדש גם מבית לפרוכת שהוא לפני הצמצום, דארף מען וויסען אז על הארן, אותיות נראה, השכלה, איז פראן א כפורת, א כוונה פון א פארשטעל, וואס דאס איז דער פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, זאל מען ניט בלייבען באם רצוא אליין, כי בענן אראה על הכפורת, דער צמצום הראשון איז כוונתו הגילוי, און דער מבוא צו דעם איז דער ואל, ביטול עצמי, טאן וואס חסידות הייסט, ניט דאס וואס דער שכל זאגט, דאן איז יבוא אל הקדש.

תרגום מאידיש: משיחת אבי אדמו"ר: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. האמת היא כשמסתכלים לפני ה' צריך להיות תטהרו, נקי ובהיר, זה חייב להתבטא במעשה בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, אותיות נראה, ובכחות הנפש הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל הקדש גם מבית לפרוכת שהוא לפני הצמצום, צריכים לדעת שעל הארון, אותיות נראה, השכלה, ישנו כפורת - כוונה של הסתרה, שזהו פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, שלא ישארו ברצוא בלבד, כי בענן אראה על הכפורת, הצמצום הראשון כוונתו הוא גילוי, והמבוא לזה הוא ואל, ביטול עצמי, לעשות מה שחסידות אומרת, לא מה שהשכל שכל אומר, אזי יבוא אל הקדש.