|
|
(5 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) |
שורה 1: |
שורה 1: |
| ב'''ימי הספירה''' מחולקים לשבע שבועות, המכוונים כנגד שבעת המידות, ובכל אחד מהשבועות ישנם שבעת ימים, המכוונים גם הם כנגד שבעת המידות.
| | #הפניה [[ספירת העומר]] |
| | |
| | |
| == החילוק שבין [[חסד]] שב[[הוד]] להוד שבחסד ==
| |
| | |
| ביאור החילוק שבין חסד שבהוד להוד שבחסד בימי הספירה, שחסד שבהוד הוא ב[[פסח שני]] שנקרא יו"ט (ובלשון המשנה: "פסח קטן"), והוד שבחסד הוא (לא ביו"ט אלא) בחול המועד – דלכאורה אינו מובן:
| |
| | |
| הוד שבחסד – עיקרו חסד, שהוא בקו הימין, ובקו הימין גופא – בהתחלת הקו - ביחס למדות, או באמצעו, ביחס לכללות הקו כפי שמתחיל מ[[מוחין]], שענינו השפעה וגילוי, ועד להשפעה וגילוי בפועל (נה"י), שזהו"ע דהוד שבחסד.
| |
| | |
| ואילו חסד שבהוד – עיקרו הוד, שהוא בקו השמאל, ובקו השמאל גופא – בסוף הקו, שענינו [[גבורה]] והעלם.
| |
| | |
| ואיך יתכן שחסד שבהוד שבסוף [[קו השמאל]], הוא יו"ט, ואילו הוד שבחסד שעיקרו חסד שבהתחלת [[קו הימין]], אינו אלא [[חול המועד]]?!
| |
| | |
| והביאור בזה:
| |
| | |
| כשנמצאים בסמיכות ל[[יום טוב]] ד[[יציאת מצרים]], שאז מאיר הגילוי דחסד, חסד נגלה – אזי מספיק גם ההוד שבחסד, דרגא התחתונה דחסד (בנוגע לפועל), ולכן אין זה יו"ט אלא חול המועד;
| |
| | |
| וכל שהולכים ומתרחקים מהגילוי דהיו"ט ובאים למעמד ומצב של העלם, שזהו"ע הגבורה, כולל גם הוד שהוא ענף הגבורה – לא יכולים להסתפק בהוד שבחסד (כיון שהחסד אינו נגלה), אלא יש צורך לגלות את החסד שבהוד, היינו, שהכוונה הפנימית של ההעלם (הוד שהוא ענף הגבורה) היא גילוי (חסד), ואדרבה – גילוי נעלה יותר, שמצד גודל מעלתו הרי הוא יו"ט (למעלה מהוד שבחסד שאינו אלא חול המועד).<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/1/14/48&search=%D7%97%D7%95%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93 תורת מנחם]</REF>
| |
| {{הערות שוליים}}
| |
| [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
| |