|
|
(22 גרסאות ביניים של 13 משתמשים אינן מוצגות) |
שורה 1: |
שורה 1: |
| המשיח מתואר בכל התורה כולה כ'מלך', ובעניין המלכות ידוע ש"אין מלך
| | #הפניה [[הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח#קבלת המלכות]] |
| בלא עם", מלך המשיח אינו יכול למלוך לבדו ולהחזיר בעצמו את מלכות
| |
| בית דוד מבלי שהעם ימליכו בפועל - דבר הכרחי להביא להחזרת המלכות
| |
| בגאולה.
| |
| | |
| שלש מצוות נצטוו ישראל בשעת כניסתם לארץ, והראשונה היא למנות
| |
| להם מלך, שנאמר "שום תשים עליך מלך". גם בזמן הכניסה השלימה לארץ בדור הגאולה האמיתית והשלימה יתקיימו שלשת מצוות אלו לפי סדר.
| |
| | |
| לדיוקם של דברים: אין פירוש הדבר שביד העם לבחור מי יהיה המלך
| |
| המשיח, כיון שהמינוי הוא מאת הקב"ה, כמו שכתוב "מצאתי דוד עבדי
| |
| בשמן קדשי משחתיו", אלא עניין וגדר המצווה בזה הוא להעמיד המלוכה
| |
| ביד היורש מזרע דוד. היינו שמצווה זו אין עניינה שהעם יוצר את המלכות,
| |
| אלא שהוא מקבל אותה.
| |
| | |
| כמו שאנו אומרים בתפילה בנוגע למלכות ה' "אדון עולם אשר מלך
| |
| בטרם כל יצור נברא, לעת נעשה בחפצו כל אזי מלך שמו נקרא" - כלומר
| |
| שאף על פי שהקב"ה הוא מלך מצד עצמו, שלכן הוא מלך גם בטרם כל יצור
| |
| נברא, אף על פי כן מתי נקרא שמו מלך ומתי התגלתה מלכותו - רק לעת
| |
| נעשה בחפצו כל, כשנהיה עולם ("עם") שעליו ימלוך.
| |
| | |
| כך גם גילוי מלכותו של מלך המשיח המגלה את מלכותו של הקב"ה בשיא
| |
| השלימות צריך לבוא על ידי העם דווקא. על העם לזהות את מלך המשיח עוד
| |
| קודם הגאולה כבר בסוף זמן הגלות ולקבל את מלכותו כמלך המשיח. כדברי
| |
| חז"ל שעוד לפני הגאולה בני ישראל קוראים למשיח "רבינו מלך המשיח",
| |
| כלומר שהם מכירים במלכותו ומקבלים אותה.
| |
| | |
| {{הרשמה}}
| |
| | |
| [[קטגוריה:מלך המשיח]] | |