שיחה:תקנת לימוד הרמב"ם: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 41: שורה 41:


פשוט מגוחך לכתוב בפשטות שתקנת לימוד הרמב"ם הוא גם בלימוד ללא הבנה, כאשר ודאי שדבר זה נתון לפרשנות ואינו מוחלט כלל וכלל. בפרט בהתבסס על דברי מייסד התקנה, שמטרתה היא לידע את כל התורה כולה, שודאי שמטרה זו אינה מושגת בלימוד ללא הבנה. (ונפלאתי ביותר על הצגת 'מקור' מקובץ הערות. וד"ל).--[[משתמש:סרנובסקי|סרנובסקי]] - [[שיחת משתמש:סרנובסקי|שיחה]], 18:26, י"א בסיוון, ה'תשפ"ב 18:26, 10 ביוני 2022 (UTC)
פשוט מגוחך לכתוב בפשטות שתקנת לימוד הרמב"ם הוא גם בלימוד ללא הבנה, כאשר ודאי שדבר זה נתון לפרשנות ואינו מוחלט כלל וכלל. בפרט בהתבסס על דברי מייסד התקנה, שמטרתה היא לידע את כל התורה כולה, שודאי שמטרה זו אינה מושגת בלימוד ללא הבנה. (ונפלאתי ביותר על הצגת 'מקור' מקובץ הערות. וד"ל).--[[משתמש:סרנובסקי|סרנובסקי]] - [[שיחת משתמש:סרנובסקי|שיחה]], 18:26, י"א בסיוון, ה'תשפ"ב 18:26, 10 ביוני 2022 (UTC)
== עריכת ה'מורה שיעור' ==
לפי מצוי בזכרוני שמעתי מפיו של ר' לייבל גרונר ע"ה, שהוא זה שערך את ה'מורה שיעור'. מישהו שמע משהו בסגנון?
:כמדומה שבספר 'המזכיר' או באיזה שהוא תדפיס\טעימה\הצצה מהכרכים הבאים--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 19:22, י"ב בסיוון, ה'תשפ"ב 19:22, 11 ביוני 2022 (UTC)
== רעיון יפה על רמב"ם היומי ==
שלום וברכה חשבתי רעיון ע"פ מה שהגרי"ח זוננפלד אמר ש"ציון במשפט תפדה" בגימטריא "תלמוד ירושלמי" ו"ושביה בצדקה" גימטריא "תלמוד בבלי"-ואמר ע"פ זה שהגאולה תבוא רק כשילמדו שניהם,
בדקתי  וראיתי ש"ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה" בגימטריא "היד החזקה ומשנה תורה להרמב"ם זצ"ל"
ניתן להחזיר לי תשובה וחוו"ד למייל:s0556763453@gmail.com{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/84.228.236.71|84.228.236.71]] 13:40, 20 בנובמבר 2024 (IST)

גרסה אחרונה מ־13:40, 20 בנובמבר 2024

חסר הרבה, ויש להוסיף!

ראה לדוגמה 'רמב"ם יומי' מויקיפדיה --שמואל מונקס 03:44, 25 באפריל 2010 (UTC)

לא הבנתי - אם התחילו את הלימוד בתשד"מ והיום תש"ע- דהיינו עברו 26 שנים - אם כן איך הגיעו לכך שאנחנו התחלנו עכשיו את המחזור ה29???

מה הבעיה? המחזור הוא לא שנה בדיוק אלא קצת פחות (לדוגמה המחזור הזה התחיל בי"א אלול ויגמר בג' אדר ב', בנוסף לכמה שנים מעוברות, יוצא בדיוק.--שניאור 12:56, 26 באפריל 2010 (UTC)

אינו אנציקלופדי[עריכת קוד מקור]

הערך אינו אנציקלופדי (מלבד שמתאים יותר השם "לימוד הרמב"ם במרוקו"). שף ויתיבקאנפרענץ רום

הוספת קישור[עריכת קוד מקור]

מאיזה סיבה הפעילו הגנה? בגלל השחתה חד פעמית? ועוד הגנה כזו שגם משתמשים רשומים וותיקים לא יכולים לערוך? נשמע לי מיותר.

בכל אופן, מי שיכול להוסיף את הקישור דלקמן, תע"ב:

  • זכרו תורת משה - מוסף מיוחד של שבועון 'המודיע' לרגל סיום מחזור הל"ט, י"ח תמוז ה'תש"פ

בתודה מראש. להתראות - שיחה, 06:30, כ' בתמוז, ה'תש"ף 06:30, 12 ביולי 2020 (UTC)

אני לא יודע מה הסיבה שהוא נחסם, בכל אופן הכנסתי את הקישור ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 14:00 • כ' בתמוז ה'תש"ף
יישר כח. אם אפשר גם את הקישורים הבאים:
תודה רבה! להתראות - שיחה, 18:07, כ' בתמוז, ה'תש"ף 18:07, 12 ביולי 2020 (UTC)

המעשה הוא העיקר[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לעלות את העלון שלך "המעשה הוא העיקר", על לימוד הרמב"ם ותקנת הרמב"ם. איך אני מעלה את זה"? 20:53, 12 ביולי 2020 (UTC)

אם יש לך קישור תוכל לשים כאן ואני יכניס או לחכות ארבעה ימים עד שהערך יפתח לעריכה ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 21:36 • כ' בתמוז ה'תש"ף

תמהה[עריכת קוד מקור]

האם ראוי להזכיר את מפעל 'שיננא'? מפעל אשר מפיץ את הוראת הרבי ללא התייחסות כלל וכלל את מחולל התקנה?!

יום יבוא וח"ו ר"ל לא ידעו שהרבי הוא זה שתיקן.--חסיד ליובאוויטש - שיחה, 19:34, ט"ו באב, ה'תש"ף 19:34, 5 באוגוסט 2020 (UTC)

הם קיבלו הסכמה ממשפיעים, הטענה היא שהרבי יעדיף שיהיה עוד לומדי רמב"ם יומי מאשר שיהיה עוד כאלה שיודעים שהרבי חולל אותה ובגלל זה לא לומדים. | נכתב בשעה 20:07 ע"י חבר - היום, ט"ו באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
איזה 'משפיעים' בדיוק? וזה גם לא חידוש גדול. כל אחד יודע היום שהרבי הוא מחול התקנה אך בכוונה לא עושים.--חסיד ליובאוויטש - שיחה, 20:15, ט"ו באב, ה'תש"ף 20:15, 5 באוגוסט 2020 (UTC)
אני לא חושב שמותר לי לומר שמות שנודעו לי בטעות, תתפלא, לא כולם יודעים. | נכתב בשעה 20:24 ע"י חבר - היום, ט"ו באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.

לימוד ללא הבנה[עריכת קוד מקור]

פשוט מגוחך לכתוב בפשטות שתקנת לימוד הרמב"ם הוא גם בלימוד ללא הבנה, כאשר ודאי שדבר זה נתון לפרשנות ואינו מוחלט כלל וכלל. בפרט בהתבסס על דברי מייסד התקנה, שמטרתה היא לידע את כל התורה כולה, שודאי שמטרה זו אינה מושגת בלימוד ללא הבנה. (ונפלאתי ביותר על הצגת 'מקור' מקובץ הערות. וד"ל).--סרנובסקי - שיחה, 18:26, י"א בסיוון, ה'תשפ"ב 18:26, 10 ביוני 2022 (UTC)

עריכת ה'מורה שיעור'[עריכת קוד מקור]

לפי מצוי בזכרוני שמעתי מפיו של ר' לייבל גרונר ע"ה, שהוא זה שערך את ה'מורה שיעור'. מישהו שמע משהו בסגנון?

כמדומה שבספר 'המזכיר' או באיזה שהוא תדפיס\טעימה\הצצה מהכרכים הבאים--חייל של המלך - שיחה, 19:22, י"ב בסיוון, ה'תשפ"ב 19:22, 11 ביוני 2022 (UTC)

רעיון יפה על רמב"ם היומי[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה חשבתי רעיון ע"פ מה שהגרי"ח זוננפלד אמר ש"ציון במשפט תפדה" בגימטריא "תלמוד ירושלמי" ו"ושביה בצדקה" גימטריא "תלמוד בבלי"-ואמר ע"פ זה שהגאולה תבוא רק כשילמדו שניהם, בדקתי וראיתי ש"ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה" בגימטריא "היד החזקה ומשנה תורה להרמב"ם זצ"ל" ניתן להחזיר לי תשובה וחוו"ד למייל:s0556763453@gmail.com 84.228.236.71 13:40, 20 בנובמבר 2024 (IST)