השכמת הבוקר: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(17 גרסאות ביניים של 11 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''השכמת הבוקר''' | '''השכמת הבוקר''' היא חלק חשוב בחייו של יהודי, מכיון היא "ראשית היום" ואחריה נמשכים כל מעשי היום. | ||
== אמירת מודה אני == | == אמירת מודה אני == | ||
{{ערך מורחב|מודה אני}} | |||
יש לומר מודה אני מייד בעת הקימה מהשינה. | |||
באמירת מודה אני יש להניח יד אל יד ולהרכין את הראש. | |||
סדר היום מתחיל ב"מודה אני" ואת זה אומרים קודם נטילת ידים, אפילו בידים טמאות, כיון שכל הטומאות בעולם אינן מטמאות את ה"מודה אני" של יהודי. הוא יכול להיות חסר בזה או בזה, אבל ה"מודה אני" נשאר שלם.{{הערה|1=[[היום יום]] י"א שבט.}} | |||
יש מהחסידים בדור השביעי הנוהגים להכריז את הכרזת הקודש "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" מיד בקומם משנתם, זאת ע"פ שיחת ה[[דבר מלכות תולדות (ב')|דבר מלכות לש"פ תולדות]] [[תשנ"ב]] שם [[הרבי]] שליט"א מלך המשיח מדבר על התעוררות עצם מציאותו של משיח מיד בקומו משנתו המתבטאת בהכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם". | |||
== נטילת ידים שחרית == | == נטילת ידים שחרית == | ||
אין להזכיר את השם ולא ללמוד וכן שלא ליגע במלבושיו וכן שלא לילך ד' אמות בעוד שרוח הטומאה שורה על הידים קודם נטילת ידים של שחרית. | אין להזכיר את השם ולא ללמוד וכן שלא ליגע במלבושיו, וכן שלא לילך ד' אמות בעוד שרוח הטומאה שורה על הידים, קודם נטילת ידים של שחרית. | ||
נטילת ידים צריך להיזהר אפילו לעכב שיהיו מים הכשרים | נטילת ידים צריך להיזהר אפילו לעכב, שיהיו [[מים]] הכשרים ל[[נטילת ידים]] לסעודה. ושיבואו על ידיו מכל כלי ומכח אדם, וצריך ליטול כל פרק כל היד עד חבורו לקנה הזרוע. | ||
[[אדמו"ר הרש"ב]] אמר: קודם רחיצת הפה שחרית אין לברך [[ברכות השחר]], מלבד בימי ה[[תענית]]. | |||
==ברכות השחר== | |||
{{ערך מורחב|ברכות השחר}} | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:מנהגים בסדר היום]] |
גרסה אחרונה מ־00:34, 19 במרץ 2024
השכמת הבוקר היא חלק חשוב בחייו של יהודי, מכיון היא "ראשית היום" ואחריה נמשכים כל מעשי היום.
אמירת מודה אני[עריכה | עריכת קוד מקור]
ערך מורחב – מודה אני |
יש לומר מודה אני מייד בעת הקימה מהשינה.
באמירת מודה אני יש להניח יד אל יד ולהרכין את הראש.
סדר היום מתחיל ב"מודה אני" ואת זה אומרים קודם נטילת ידים, אפילו בידים טמאות, כיון שכל הטומאות בעולם אינן מטמאות את ה"מודה אני" של יהודי. הוא יכול להיות חסר בזה או בזה, אבל ה"מודה אני" נשאר שלם.[1]
יש מהחסידים בדור השביעי הנוהגים להכריז את הכרזת הקודש "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" מיד בקומם משנתם, זאת ע"פ שיחת הדבר מלכות לש"פ תולדות תשנ"ב שם הרבי שליט"א מלך המשיח מדבר על התעוררות עצם מציאותו של משיח מיד בקומו משנתו המתבטאת בהכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם".
נטילת ידים שחרית[עריכה | עריכת קוד מקור]
אין להזכיר את השם ולא ללמוד וכן שלא ליגע במלבושיו, וכן שלא לילך ד' אמות בעוד שרוח הטומאה שורה על הידים, קודם נטילת ידים של שחרית.
נטילת ידים צריך להיזהר אפילו לעכב, שיהיו מים הכשרים לנטילת ידים לסעודה. ושיבואו על ידיו מכל כלי ומכח אדם, וצריך ליטול כל פרק כל היד עד חבורו לקנה הזרוע.
אדמו"ר הרש"ב אמר: קודם רחיצת הפה שחרית אין לברך ברכות השחר, מלבד בימי התענית.
ברכות השחר[עריכה | עריכת קוד מקור]
ערך מורחב – ברכות השחר |