הוספת רווח ונקודה בסוף משפט.
א.י.ל. (שיחה | תרומות)
מ הסרת קישורים עודפים
 
(5 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{שמות}}{{יג מידות הרחמים|}}
{{שמות}}{{יג מידות הרחמים}}
שם '''א"ל''' הוא אחד מן שבע שמותיו של [[הקב"ה]] שאינם נמחקים. מבואר כי שם א"ל הוא במידת החסד, כמו שנאמר "[[ספירת החסד|חסד]] אל כל היום", והוא שמו של כלי [[ספירת החסד]] של [[עולם האצילות]]. בד"מ שמות מוסבר ששם א"ל הוא למעלה מהשתלשלות.
שם '''א"ל''' הוא אחד מן שבע שמותיו של [[הקב"ה]] שאינם נמחקים. מבואר כי שם א"ל הוא במידת החסד, כמו שנאמר "[[ספירת החסד|חסד]] אל כל היום", והוא שמו של כלי ספירת החסד של [[עולם האצילות]]. בד"מ שמות מוסבר ששם א"ל הוא למעלה מהשתלשלות.


==א"ל הוי"ה==
==א"ל הוי"ה==
שם '''א"ל הוי"ה''' ענינו הוא המשכה של שם [[א"ל]], שהוא תיקון הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]], שנמשך ומתגלה ב[[עולם היצירה]] בשם [[הוי"ה]] ונקרא בשם א"ל הוי"ה. [[גימטריא]] של א"ל הוי"ה הוא נ"ז, שם זה מאיר ב[[עולם היצירה]] לנ"ז אלפים וכו'.
שם '''א"ל הוי"ה''' ענינו הוא המשכה של שם [[א"ל]], שהוא תיקון הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]], שנמשך ומתגלה ב[[עולם היצירה]] בשם [[הוי"ה]] ונקרא בשם א"ל הוי"ה. [[גימטריא]] של א"ל הוי"ה הוא נ"ז, שם זה מאיר בעולם היצירה לנ"ז אלפים וכו'.
 
==בי"ג תיקוני דיקנא==
==בי"ג תיקוני דיקנא==
ישנם שני שמות א-ל בתיקון ראשון מי"ג תיקוני דיקנא דעתיק, הנמשכים משני שמות [[אלהי"ם]] שבעתיק, אלא שאותיות [[י]] - [[ה]] הם ב[[מצח]], זה מימין וזה משמאל, ואילו שמות א-ל הם בתיקוני דיקנא, בתחילתם ומשם שורש כל י"ג מידות הרחמים.
ישנם שני שמות א-ל בתיקון ראשון מי"ג תיקוני דיקנא דעתיק, הנמשכים משני שמות [[אלהי"ם]] שבעתיק, אלא שאותיות [[י]] - [[ה]] הם ב[[מצח]], זה מימין וזה משמאל, ואילו שמות א-ל הם בתיקוני דיקנא, בתחילתם ומשם שורש כל י"ג מידות הרחמים.


מתיקון הראשון שהוא תיקון א"ל נמשכים עולמות [[בי"ע]]. וזהו מה שנאמר באדרא רבא (ד' קל"ב ע"א) בעניין תלת עלמין דנפקין מתקונא קדמאה כו'. וזהו לכאורה פליאה גדולה איך יהיה דילוג המדרגה מבחינת י"ג תיקוני דיקנא ד[[אריך אנפין]] של [[עולם האצילות]] שהיא מקור האצילות, שיומשך מזה ג' עולמות [[בי"ע]]. אלא הענין הוא משום שאדרבה כדי שיבוא האור עד למטה כל כך בעולמות [[בי"ע]] צריך שיבוא ממקום הנעלה ביותר, כי לעוצם הרוממת יוכל להשפיל את עצמו למטה יותר. וזהו שתיקון זה הוא "מי אל כמוך", שפירושו מי אל כמוך שיוכל לישפל את עצמו כך כל למטה מטה.
מתיקון הראשון שהוא תיקון א"ל נמשכים עולמות [[בי"ע]]. וזהו מה שנאמר באדרא רבא (ד' קל"ב ע"א) בעניין תלת עלמין דנפקין מתקונא קדמאה כו'. וזהו לכאורה פליאה גדולה איך יהיה דילוג המדרגה מבחינת י"ג תיקוני דיקנא ד[[אריך אנפין]] של [[עולם האצילות]] שהיא מקור האצילות, שיומשך מזה ג' עולמות בי"ע. אלא הענין הוא משום שאדרבה כדי שיבוא האור עד למטה כל כך בעולמות בי"ע צריך שיבוא ממקום הנעלה ביותר, כי לעוצם הרוממות יוכל להשפיל את עצמו למטה יותר. וזהו שתיקון זה הוא "מי אל כמוך", שפירושו מי אל כמוך שיוכל לישפל את עצמו כך כל למטה מטה.
 
המשכה של תיקון א"ל לעולמות בי"ע היא על ידי שלושת השמות [[א"ל שד"י]], [[א"ל הוי"ה]], [[א"ל אדנ"י]]. ששם א"ל שד"י ממשיך מתיקון א"ל ל[[עולם הבריאה]], ושם א"ל הוי"ה ממשיך אל [[עולם היצירה]], ושם א"ל אדנ"י ממשיך ל[[עולם העשייה]].


המשכה של תיקון א"ל לעולמות [[בי"ע]] היא על ידי שלושת השמות [[א"ל שד"י]], [[א"ל הוי"ה]], [[א"ל אדנ"י]]. ששם [[א"ל שד"י]] ממשיך מתיקון א"ל ל[[עולם הבריאה]], ושם [[א"ל הוי"ה]] ממשיך אל [[עולם היצירה]], ושם [[א"ל אדנ"י]] ממשיך ל[[עולם העשייה]].
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:שמות ה']]
[[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]][[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]]