שיחה:אגרת הקודש - סעיף א': הבדלים בין גרסאות בדף

הוספת נושא
שיחות פעילות
אין תקציר עריכה
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
== טעות בשם הערך ==
== טעות בשם הערך ==
אגרת הקודש לא נחלקה לפרקים, ועוד ועיקר - הוא דבר שהרבי מדגיש '''כטעות שתוקנה''', שבדפוסים הראשונים הייתה כתובה המילה פרק בתחילת כל אגרת ובדפוס תר"ס נמחקה '''במתכוון''', וזו הסיבה שמאז בתחילת כל סימן באגה"ק יש רווח ריק ("זכר" למילה 'פרק' שהייתה שם, והושאר הרווח כי בתנאי הדפוס של אז לערוך את השורות מחדש הייתה טרחה מרובה ביותר). וטעם הדבר הוא, כי משמעות המילה 'פרק' היא חלק מעניין שלם, ואגרות הקודש לא נכתבו כהמשך זו לזו (וזה גם הטעם שתהילים לא נחלק לפרקים וכן חלק מהנביאים בתורה, והלשון השגור הוא קפיטלאך, סימן וכיו"ב). ומאחר וזהו עניין עקרוני, השייך '''להבנת''' התניא לענ"ד יש לתקן (הגם שכאן הדבר כרוך בטרחא מרובה, ויצטרכו לחפש גם את כל ההפניות וכו'). ([[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 06:07, י"ט בטבת, ה'תשפ"א 06:07, 3 בינואר 2021 (UTC))
אגרת הקודש לא נחלקה לפרקים, ועוד ועיקר - הוא דבר שהרבי מדגיש '''כטעות שתוקנה''', שבדפוסים הראשונים הייתה כתובה המילה פרק בתחילת כל אגרת ובדפוס תר"ס נמחקה '''במתכוון''', וזו הסיבה שמאז בתחילת כל סימן באגה"ק יש רווח ריק ("זכר" למילה 'פרק' שהייתה שם, והושאר הרווח כי בתנאי הדפוס של אז לערוך את השורות מחדש הייתה טרחה מרובה ביותר). וטעם הדבר הוא, כי משמעות המילה 'פרק' היא חלק מעניין שלם, ואגרות הקודש לא נכתבו כהמשך זו לזו (וזה גם הטעם שתהילים לא נחלק לפרקים וכן חלק מהנביאים בתורה, והלשון השגור הוא קפיטלאך, סימן וכיו"ב). ומאחר וזהו עניין עקרוני, השייך '''להבנת''' התניא לענ"ד יש לתקן (הגם שכאן הדבר כרוך בטרחא מרובה, ויצטרכו לחפש גם את כל ההפניות וכו'). ([[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 06:07, י"ט בטבת, ה'תשפ"א 06:07, 3 בינואר 2021 (UTC))
:באופן כללי דיון על שינוי שם של ערכים רבים אמור להתבצע באולם דיונים אבל נראה שכבר הועברו הערכים ליעדם. להבא. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 23:43 • י"ג בשבט ה'תשפ"א
::להבא. לגבי מה שנכתב בדף הבקשות - בדף השיחה של mdafula הוא הציע "סימן" ¤ '''[[משתמש:חבר|חבר]] [[שיחת משתמש:חבר|(שיחה)]]''' נכתב בשעה 01:26 - היום, [[י"ד בשבט]] [[תשפ"א]] מגיע משיח.
:::אכן לדעתי עדיף "סימן" ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 07:52 • ד' באב ה'תשפ"א
::::בוצע ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 09:06 • ט"ז באב ה'תשפ"א

גרסה אחרונה מ־12:06, 25 ביולי 2021

טעות בשם הערךעריכה

אגרת הקודש לא נחלקה לפרקים, ועוד ועיקר - הוא דבר שהרבי מדגיש כטעות שתוקנה, שבדפוסים הראשונים הייתה כתובה המילה פרק בתחילת כל אגרת ובדפוס תר"ס נמחקה במתכוון, וזו הסיבה שמאז בתחילת כל סימן באגה"ק יש רווח ריק ("זכר" למילה 'פרק' שהייתה שם, והושאר הרווח כי בתנאי הדפוס של אז לערוך את השורות מחדש הייתה טרחה מרובה ביותר). וטעם הדבר הוא, כי משמעות המילה 'פרק' היא חלק מעניין שלם, ואגרות הקודש לא נכתבו כהמשך זו לזו (וזה גם הטעם שתהילים לא נחלק לפרקים וכן חלק מהנביאים בתורה, והלשון השגור הוא קפיטלאך, סימן וכיו"ב). ומאחר וזהו עניין עקרוני, השייך להבנת התניא לענ"ד יש לתקן (הגם שכאן הדבר כרוך בטרחא מרובה, ויצטרכו לחפש גם את כל ההפניות וכו'). (Mdafula - שיחה, 06:07, י"ט בטבת, ה'תשפ"א 06:07, 3 בינואר 2021 (UTC))

באופן כללי דיון על שינוי שם של ערכים רבים אמור להתבצע באולם דיונים אבל נראה שכבר הועברו הערכים ליעדם. להבא. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 23:43 • י"ג בשבט ה'תשפ"א
להבא. לגבי מה שנכתב בדף הבקשות - בדף השיחה של mdafula הוא הציע "סימן" ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 01:26 - היום, י"ד בשבט תשפ"א מגיע משיח.
אכן לדעתי עדיף "סימן" ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:52 • ד' באב ה'תשפ"א
בוצע ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 09:06 • ט"ז באב ה'תשפ"א
חזרה לדף "אגרת הקודש - סעיף א'".