תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה פרקים ח'-י"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
שורה 13: שורה 13:


{{יישור טקסט| ימין|
{{יישור טקסט| ימין|
'''הנבראים''' נפרדים מאלקות, ולכן שייך להסביר שמצד ביטולם '''אין להם מציאות''' משם עצמם.{{ש}}
'''הנבראים''' נפרדים מאלקות, ולכן שייך להסביר שמצד ביטולם '''אין להם מציאות''' משם עצמם. אבל '''ה[[ספירות]]''' אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות - הן [[אלוקות]] '''ממש''' (והסבר הנ"ל אינו שייך כלל לגביהן).{{ש}}
אבל '''ה[[ספירות]]''' אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות - הן [[אלוקות]] '''ממש''' (והסבר הנ"ל אינו שייך כלל לגביהן).{{ש}}
ושבה למקומה הקושיא העצומה מסוף פרק ד – '''איך יתכן ריבוי באלקות''' (שהרי הספירות  הן עשר)?{{ש}}{{ש}}
ושבה למקומה הקושיא העצומה מסוף פרק ד – '''איך יתכן ריבוי באלקות''' (שהרי הספירות  הן עשר)?{{ש}}{{ש}}


עונה [[אדמו"ר הזקן]], שמכיון שהספירות אינן [[ביטול|"בטלות"]] לאלוקות אלא [[יחוד|"מיוחדות"]] איתה - אין זה ריבוי אלא [[אחדות פשוטה]].
אלא שבאופן פרטי נחלק עניין זה עצמו לשני עניינים כלליים:


:*  [[שער היחוד והאמונה - פרק ח'|פרק ח']] - אחדותו של הקב"ה פשוטה.
:*  [[תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה פרקים ח'-י'|פרקים ח'-י']] יחוד הספירות.
:*  [[שער היחוד והאמונה - פרק ט'|פרק ט']] - יחוד הספירות באלוקות.
:*  [[תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה פרקים י"א|פרקים י"א-י]] - יחוד האותיות והמאמרות.
:*  [[שער היחוד והאמונה - פרק י'|פרק י']] - ביטול האור במאור - המשל והנמשל.


{{ש}}}} {{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
{{ש}}}} {{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}

גרסה אחרונה מ־00:42, 3 בדצמבר 2020

אחדות ה' בעצמו
בפרקים הראשונים התבארה אחדות ה' ביחס לעולמות (איך שבאמת אין עוד מלבדו), ובפרקים אלו יתבאר כיצד הוא עצמו אחד.

הנבראים נפרדים מאלקות, ולכן שייך להסביר שמצד ביטולם אין להם מציאות משם עצמם. אבל הספירות אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות - הן אלוקות ממש (והסבר הנ"ל אינו שייך כלל לגביהן).
ושבה למקומה הקושיא העצומה מסוף פרק ד – איך יתכן ריבוי באלקות (שהרי הספירות הן עשר)?

אלא שבאופן פרטי נחלק עניין זה עצמו לשני עניינים כלליים:


חזרה לעץ להסבר הקודם לפרק ח'