כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו: הבדלים בין גרסאות בדף

מ (עריכה של מראה חיצוני)
(ביטול גרסה 498690 של חב"דפדי פעיל (שיחה))
תגית: ביטול
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 11: שורה 11:
* "יצרתיו" מוסב על [[עולם היצירה]]. יצירה היא יצירה של יש מיש.
* "יצרתיו" מוסב על [[עולם היצירה]]. יצירה היא יצירה של יש מיש.


* "אף עשיתיו" מוסב על [[עולם העשיה]]. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.
* "אף עשיתיו" מוסב על [[עולם העשייה]]. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.


==ראו גם==
==ראו גם==
שורה 19: שורה 19:


[[קטגוריה:פסוקים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:פסוקים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:חסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה אחרונה מ־17:54, 5 באוקטובר 2021

"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו" הוא פסוק בישעיהו[1] המרמז על החלוקה לארבע עולמות - אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.

ביאור הפסוק על פי חסידותעריכה

  • "ולכבודי" מוסב על מלכות דאצילות, שספירת המלכות נקראת בשם "כבוד", וספירה זו נמשכת בשלושת העולמות בי"ע, "בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".
  • "בראתיו" מוסב על עולם הבריאה. בריאה היא יצירה מיש ואין, וכך גם עולם הבריאה הוא נוצר יש מאין מעולם האצילות, והוא התחלת היש.
  • "אף עשיתיו" מוסב על עולם העשייה. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.

ראו גםעריכה

הערות שוליים

  1. פרק מג, פסוק ז