הבדלים בין גרסאות בדף "מקיף החוזר"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(ערך ראשוני) |
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:חסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות") |
||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 6: | שורה 6: | ||
מבואר עוד כי ענין מקיף החוזר הוא כענין ה[[שערות]] שהם מותרי המוחין, והוא בבחינת ה[[מצוות]] כי המצוות הם בבחינת [[לבושים]]. וענין מקיף הישר הוא גבוה יותר, שאינו נכנס בתוך הכלי כלל, והוא בבחינת [[שמחה]] של מצוה. | מבואר עוד כי ענין מקיף החוזר הוא כענין ה[[שערות]] שהם מותרי המוחין, והוא בבחינת ה[[מצוות]] כי המצוות הם בבחינת [[לבושים]]. וענין מקיף הישר הוא גבוה יותר, שאינו נכנס בתוך הכלי כלל, והוא בבחינת [[שמחה]] של מצוה. | ||
− | [[קטגוריה: | + | [[קטגוריה:אורות וכלים]] |
+ | [[קטגוריה:תורת החסידות]] |
גרסה אחרונה מ־06:23, 21 באוקטובר 2020
מקיף החוזר הוא הארה שענינה הוא שתחלה נתלבשה בבחינת אור פנימי, ומחמת שאין הכלי יכול להכילו נסתלק ונעשה בבחינת מקיף.
ענינו[עריכה]
יש שני בחינות באור מקיף, הראשון הוא אור מקיף הישר, שאינו נכנס בתוך הכלי כלל, ויש מקיף החוזר שנכנס בכלי וחוזר ויוצא לפי שאין יכול להתיישב בכלי ומסתלק לשרשו דרך שערות שהם דינים תקיפין מפני ששורשו הוא בחינת גבורות אש אוכלה בבחינת הסתלקות. ובעולם התוהו היו האורות מבחינת מקיף, והכלים לא יכלו להכיל האורות לכן נשתברו ונתפרדו לחלקיהם.
מבואר עוד כי ענין מקיף החוזר הוא כענין השערות שהם מותרי המוחין, והוא בבחינת המצוות כי המצוות הם בבחינת לבושים. וענין מקיף הישר הוא גבוה יותר, שאינו נכנס בתוך הכלי כלל, והוא בבחינת שמחה של מצוה.