תבנית:היום יום/י"ד כסלו: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "ברכת המזון " ב־"ברכת המזון ") |
||
(3 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
מברכין ברכת המזון ב[[כוס של ברכה]], אף שאין עשרה. הכוס על כף היד והאצבעות זקופות. אוחז הכוס מאמירת "רבותי מיר וועלען בענטשען" (=רבותי נברך) עד אחרי סיום ברכה שלישית, שאז מעמידו על השלחן. | ''מברכין [[ברכת המזון]] ב[[כוס של ברכה]], אף שאין עשרה. הכוס על כף היד והאצבעות זקופות. אוחז הכוס מאמירת "רבותי מיר וועלען בענטשען" (=רבותי נברך) עד אחרי סיום ברכה שלישית, שאז מעמידו על השלחן.'' | ||
באחת [[שיחה|משיחותיו]] ביאר [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] ותוכן דבריו: "יש [[צדיק]] [[ישר]] [[תמים]] [[חסיד]]. "צדיק" על שם קיום [[מצוות עשה]] - ממשיך גילוים ד[[סדר ההשתלשלות]]. "ישר" על שם קיום [[מצוות לא תעשה|לא תעשה]] - גילוים למעלה מסדר ההשתלשלות. "תמים" - ערנסטקייט (=רצינות) - גילויים דטעם עצו ופריו שוים, התחברות [[סובב כל עלמין]] ו[[ממלא כל עלמין]]. למעלה מכולם "חסיד", ויש בזה ג' מדריגות: א) שעניני ה[[עולם]] אינם מטרידים ומבלבלים אותו. כל אחד ואחד יכול להגיע לזה וכאו"א מחוייב להגיע לזה. ב) שכל עניניו הם [[אלקות]]. ואף שלא רחוקה היא ממך גו', מכל מקום אין זה שייך לכאו"א. ג) מה שכתוב ב[[תיקוני זהר]]: איזהו חסיד המתחסד עם קונו עם קן דיליה, ופירוש ב[[ספר של בינונים] שזהו ליחדא קודשא בריך הוא ב[[תחתונים]] ולא לרוות [[נפש]]ו הצמאה בלבד. | באחת [[שיחה|משיחותיו]] ביאר [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] ותוכן דבריו: "יש [[צדיק]] [[ישר]] [[תמים]] [[חסיד]]. "צדיק" על שם קיום [[מצוות עשה]] - ממשיך גילוים ד[[סדר ההשתלשלות]]. "ישר" על שם קיום [[מצוות לא תעשה|לא תעשה]] - גילוים למעלה מסדר ההשתלשלות. "תמים" - ערנסטקייט (=רצינות) - גילויים דטעם עצו ופריו שוים, התחברות [[סובב כל עלמין]] ו[[ממלא כל עלמין]]. למעלה מכולם "חסיד", ויש בזה ג' מדריגות: א) שעניני ה[[עולם]] אינם מטרידים ומבלבלים אותו. כל אחד ואחד יכול להגיע לזה וכאו"א מחוייב להגיע לזה. ב) שכל עניניו הם [[אלקות]]. ואף שלא רחוקה היא ממך גו', מכל מקום אין זה שייך לכאו"א. ג) מה שכתוב ב[[תיקוני זהר]]: איזהו חסיד המתחסד עם קונו עם קן דיליה, ופירוש ב[[ספר של בינונים]] שזהו ליחדא קודשא בריך הוא ב[[תחתונים]] ולא לרוות [[נפש]]ו הצמאה בלבד. | ||
<noinclude> | <noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ג כסלו|י"ג כסלו]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ו כסלו|ט"ו כסלו]]}}[[קטגוריה:היום יום|א]]</noinclude> | ||
{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ג כסלו|י"ג כסלו]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ו כסלו|ט"ו כסלו]]}} | |||
גרסה אחרונה מ־05:11, 27 באוקטובר 2016
מברכין ברכת המזון בכוס של ברכה, אף שאין עשרה. הכוס על כף היד והאצבעות זקופות. אוחז הכוס מאמירת "רבותי מיר וועלען בענטשען" (=רבותי נברך) עד אחרי סיום ברכה שלישית, שאז מעמידו על השלחן.
באחת משיחותיו ביאר אבי אדמו"ר ותוכן דבריו: "יש צדיק ישר תמים חסיד. "צדיק" על שם קיום מצוות עשה - ממשיך גילוים דסדר ההשתלשלות. "ישר" על שם קיום לא תעשה - גילוים למעלה מסדר ההשתלשלות. "תמים" - ערנסטקייט (=רצינות) - גילויים דטעם עצו ופריו שוים, התחברות סובב כל עלמין וממלא כל עלמין. למעלה מכולם "חסיד", ויש בזה ג' מדריגות: א) שעניני העולם אינם מטרידים ומבלבלים אותו. כל אחד ואחד יכול להגיע לזה וכאו"א מחוייב להגיע לזה. ב) שכל עניניו הם אלקות. ואף שלא רחוקה היא ממך גו', מכל מקום אין זה שייך לכאו"א. ג) מה שכתוב בתיקוני זהר: איזהו חסיד המתחסד עם קונו עם קן דיליה, ופירוש בספר של בינונים שזהו ליחדא קודשא בריך הוא בתחתונים ולא לרוות נפשו הצמאה בלבד.
הקודם: י"ג כסלו |
{{{רשימה}}} | הבא: ט"ו כסלו |