שיחה:אגרת הגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(←העיקר חסר מן הספר: פסקה חדשה) |
||
(10 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 2: | שורה 2: | ||
:אולי כדאי להעביר לדף השיחה, לא? ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • ל' בניסן ה'תש"ף • 19:48, 24 באפריל 2020 (IST) | :אולי כדאי להעביר לדף השיחה, לא? ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • ל' בניסן ה'תש"ף • 19:48, 24 באפריל 2020 (IST) | ||
::אני ממש לא מבין את הספק בחשיבות הערך, זאת אגרת '''שכל''' הדרך של הפצת מעיינות חב"ד מיוסדת עליו, מהדברים '''הכי יסודיים''' שיש בימי דברי החסידות. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 06:59, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 06:59, 15 ביוני 2020 (IST) | ::אני ממש לא מבין את הספק בחשיבות הערך, זאת אגרת '''שכל''' הדרך של הפצת מעיינות חב"ד מיוסדת עליו, מהדברים '''הכי יסודיים''' שיש בימי דברי החסידות. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 06:59, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 06:59, 15 ביוני 2020 (IST) | ||
:::מתייג את {{א|קרייזי אבאוט משיח}}. נראה לי שאם הערך היה מותאם לחב"דפדיה הוא לא היה שם את התבנית אבל צורת וסגנון הערך באמת דורשים את זה ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 10:32 • כ"ג בסיוון ה'תש"ף | |||
::::כבר כתבתי איזה פעמים, שאני חלש בעריכה במיוחד בסגנון של חבדפדיא, אבל עצם הערך על האגרת המרכזית בחיי החסידות בכלל, וחב"ד בפרט, ראוי לערך מקיף, [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 15:09, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 15:09, 15 ביוני 2020 (IST) | |||
:::::גם [[פרקי אבות פרק א משנה יז]] זאת משנה שכל השיחות של הרבי מיוסדות עליה - "המעשה הוא העיקר". ובכל זאת לא צריכים ערך על המשנה בפ"ע, אלא על [[מעשה]]. וכן בנדו"ד - אגרת הגאולה לא דורשת ערך בפ"ע, אלא בערך [[הפצת המעיינות חוצה]]. (ובכל אופן בסגנון הנוכחי אין שייך להשאיר). -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 15:29, כ"ג בסיוון ה'תש"ף | |||
::::::כנראה שלא קראת את הערך, ולא הבנת את הסיפור והמהות שבו, '''ועם אנשים שמתעקשים לא לשמוע, אין מה להשמיע,''' עכ"פ אני מקווה שאתה לא דן יחידי ובין מפעלי המערכת יהיו כמה שיבנו מה אני כותב, '''ראשית''', אם היית יודע את דרך העברת מסורת החסידות, היית יודע שבעיני כתב של הבעש"ט, יש לנו מעט שבמעט אגרות עם תוכן עצום כזה מהבעש"ט (כולל הגניזה החרסונית ששם הדברים לא מסומכים כל כך כמו שמבאר הרבי) בכלל אני מסופק אם בכלל יש תורה מהבעש"ט מוסמכמת באורך כזה, ולא רק זה שנשמרה בכלל, נשמרת בכמה מסורות שונות, מיקום האגרת הזאת לדוגמא לא פחות חשוב מבחי' חסידות בכלל וחב"ד בפרט, למשל כהמ"המגילות הגנוזות" שהתגלו במערות קומרן, וכמו '''שאולי''' תבין שמגילות אלו, אין להם מקום בתוך פסקה בערך תנ"ך, אלא הם מציאות לעצמו, שיש מגילות של תנ"ך, שנשמרו אלפיים שנה וכל הדיוקים בהם וכו', כ"ש כאן, יש לאגרת היחידה מסוגה של הבעש"ט מציאות לעצמה, וראוי'ה לערך ואיזכור, '''לא פחות מכל ספר חב"די או חסידי בכלל''', ובעצם זה אגרת גנובה אם אתה מבין מה כתוב בערך, '''דבר שני''', זאת אגרת, שעלי'ה מיוסדת כל דרך חב"ד, ואני משער שהסיבה שאתה לא מבין את חשיבות הערך, כי אתה פשוט לא ידעת על האגרת הזאת, כמו רוב תלמידי ישיבות חב"ד, או את המיקום שלה בתולדות ימי החסידים והחסידות. אני עשיתי בדיקה כמה אנשים יודעים בכלל שהמקור של "יפוצו מעיינתך חוצה", זה האגרת הזאת, (זה פסוק במשלי, אבל לא מצטטים זאת בחב"ד ממשלי...) '''דבר שלישי''', אם היית יודע את הערך של המשנה "המעשה הוא העיקר", ואת המחלוקת בתוך "חוקרי החסידות" על מהות החסידות, האם העיקר זה "המעשה הוא העיקר", או ש"רחמנא ליבא בעי", ואת כל הדין ודברים החרפים שיש מהרבי נגד ד"ר העשל ועוד כיוצ"ב, שניסו להסיט את דרך החסידות מדרך "המעשה הוא העיקר", וכו', היית יודע שצריך לעשות על זה ערך מרכזי, הרבה יותר מהרבה ערכים שונים ומשונים בעניני חסידות שנמצאים ברוב באתר, ואף אחד לא נלחם נגד שיטת חב"ד בהם, והרבי לא הוצרך לדבר ולכתוב עליהם כל כך הרבה, לשלול אותם השיטות, שבעצם זה אבי הדרך של קארליבך ועוד, שהעיקר החסידות זה הרגש וכו', ולא "המעשה הוא לא העיקר" (להבדיל יש בראשי החסידות גם מקור לדברים כאלו, אבל כעת אני לא כותב הערב על זה..., אבל זה מהות פרק ד' וה' בתניא ועוד בכמה מקומות בתניא, שאדהמ"ז בא לשלול כמו בסוף פרק מ', ועוד). '''נסיים בזה''', שבאמת צריך '''לערוך הערך''' אבל לא מתוך מגמה למחוק אותו, אלא להבין מה קרה, והמהות של הערך ולהבין את עומקו דבר שהוקדש לו ריבוי מחקרים אקדמיים וחסידים, ויש להבין את המאמרים המחקרים שעסקו בו, עד היום שנכתבו על ידי פרופסור שלא מהשורות החסידות, וע"י חוקרי חסידות כמו מנדשיין ועוד, (ולהעיר שמקור כזה לדרך חב"ד של הפצה החסידות בתור עיקר בדרך הבעש"ט, ממקור שאין לו עוררים לא קיים, ובשנים הראשונות הרבי הי' צריך להחדיר את הבסיס לדרך חב"ד מציין אגרת זאת רבות), '''והמעשה הוא העיקר''' [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 18:58, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 18:58, 15 ביוני 2020 (IST) | |||
:::::::אני רואה שגם בי האשמה, כי התחלתי לערוך את הערך, וזרקתי בו חומר, על מנת לביא בו הרבה ציונים וכו' מחקרים מקורות וכו', וגם למחקו את מה שלא מתאים, ולא סיימתי, אני בלי נדר יערוך קצת יותר בימים הקרובים, ואח"כ יביאו היותר מוכשרים בעריכה לסיים המלאכה. ולדוגמא אם אני מבין נכון אין אפילו ערך על המוכיח מפולנאה, והמתדיינים איתי כנראה עדיין לא שמעו שם זה... וזה חלק מהרס מוחלט שיש בידיעת תולדות ימי החסידות בכלל, ובמיוחד בימי'ה הראשונים [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 19:10, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 19:10, 15 ביוני 2020 (IST) | |||
::::::::א. בטח יקל עלינו להדיין אם תבין שגם אם אני חולק עליך, ייתכן שאני מכיר את האגרת וגם קראתי את הערך. האשמות וכו' אינן מסייעות לדיון הענייני. | |||
::::::::ב. לא מצאתי בערך שום התייחסות חב"דית למעלת '''האגרת''' (מלבד התייחסות מנשכיז). ודאי וודאי שיש התייחסות ל'''תוכן''' האגרת אלפי פעמים, ובדיוק מסיבה זו, דעתי שאין לכתוב ערך על האגרת אלא על תוכנה ([[הפצת המעיינות חוצה]]). ובזה לא הבנת כוונתי מהדוגמא על המעשה הוא העיקר - לא התכוונתי שלא צריך לכתוב על ה'''תוכן''', ודאי שיש לכתוב (כפי שהארכת בדבריך), אבל ברור שלא ייכתב הערך [[פרקי אבות פרק א משנה יז]], אלא שבתוך הערך [[מעשה]] אפשר להרחיב כהוגן בנושא. כי הדגש הוא על תוכן המשנה ולא עליה בעצמה. | |||
::::::::ג. מסיבה זו מובן שאין להשוות למגילות הגנוזות שחשיבותן - בדיוק להיפך מהאגרת הנ"ל - לא כל כך בתוכנן (כמעט אין מי שיודע מה תוכנן, וגם מדבריך נראה כך, ואכמ"ל), אלא במגילות עצמן, כממצא ארכיאולוגי. | |||
::::::::ד. אם לדעתך יש עוד מקורות חשובים ששייכים לאגרת (ושוב, לאגרת כאגרת, ולא להבטחת המשיח לבעש"ט והפצת המעיינות) - אתה יותר ממוזמן להביאם. בכל מקרה אם הערך שכב כך שנים לא יזיק למחקו כי התוכן שבו כרגע אינו נחוץ (וגם אינו ערוך). -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 19:27, כ"ג בסיוון ה'תש"ף | |||
::::::::: רק נבין מה כתבת ב ב', לבד מהמון התייחסות נוספות, הנה בתור הערך המובלגן הכנסתי אגרת מהרבי (שאמנם לא זו הדרך להכניס הדבר), מענה על הטענות נגד הרבי וחב"ד, בענין "הפצת המעיינות של חב"ד", שלכאו' זה לא שיטת הבעש"ט, כי הבעש"ט כתב בשם המשיח "ויחדו יחודיים כמותך", ומכאן שצריך ללמוד קבלה ולא חב"ד, ואתה אומר שאין התייחסות בחב"ד על זה? רק שאני יבין מה אתה כותב [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 19:33, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 19:33, 15 ביוני 2020 (IST) | |||
::::::::::כמו שהסברתי, גם האגרת של הרבי אינה עוסקת באגרת הבעש"ט בכללותה, אלא בדיון באיזה לימוד יוצאים ידי חובת "מעיינותיך". זה שייך לתוכן האגרת, לא האגרת עצמה. "המון התייחסויות נוספות" - שדנות באגרת עצמה? לא במשפט המפורסם ממנה? אגב, בערך [[הפצת המעיינות חוצה#המקור]] יש קטע קצר שבאמת ראוי להרחיבו ברוח ערך זה. -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 19:59, כ"ג בסיוון ה'תש"ף | |||
== העיקר חסר מן הספר == | |||
למה אין תמליל דהאיגרת (או עכ"פ א קישור אלי'? עד מתי? --[[משתמש:שפי"ץקייט|שפי"ץקייט]] - [[שיחת משתמש:שפי"ץקייט|שיחה]], 12:07, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 12:07, 25 באפריל 2022 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־14:07, 25 באפריל 2022
איני רואה חשיבות לנושא הערך, וגם לו יצוייר שהיתה, לא במצבו הנוכחי המביש. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 12:26, כ"ט בניסן ה'תש"ף
- אולי כדאי להעביר לדף השיחה, לא? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ל' בניסן ה'תש"ף • 19:48, 24 באפריל 2020 (IST)
- אני ממש לא מבין את הספק בחשיבות הערך, זאת אגרת שכל הדרך של הפצת מעיינות חב"ד מיוסדת עליו, מהדברים הכי יסודיים שיש בימי דברי החסידות. א' מחב"ד - שיחה, 06:59, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 06:59, 15 ביוני 2020 (IST)
- מתייג את קרייזי אבאוט משיח. נראה לי שאם הערך היה מותאם לחב"דפדיה הוא לא היה שם את התבנית אבל צורת וסגנון הערך באמת דורשים את זה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 10:32 • כ"ג בסיוון ה'תש"ף
- כבר כתבתי איזה פעמים, שאני חלש בעריכה במיוחד בסגנון של חבדפדיא, אבל עצם הערך על האגרת המרכזית בחיי החסידות בכלל, וחב"ד בפרט, ראוי לערך מקיף, א' מחב"ד - שיחה, 15:09, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 15:09, 15 ביוני 2020 (IST)
- גם פרקי אבות פרק א משנה יז זאת משנה שכל השיחות של הרבי מיוסדות עליה - "המעשה הוא העיקר". ובכל זאת לא צריכים ערך על המשנה בפ"ע, אלא על מעשה. וכן בנדו"ד - אגרת הגאולה לא דורשת ערך בפ"ע, אלא בערך הפצת המעיינות חוצה. (ובכל אופן בסגנון הנוכחי אין שייך להשאיר). -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 15:29, כ"ג בסיוון ה'תש"ף
- כנראה שלא קראת את הערך, ולא הבנת את הסיפור והמהות שבו, ועם אנשים שמתעקשים לא לשמוע, אין מה להשמיע, עכ"פ אני מקווה שאתה לא דן יחידי ובין מפעלי המערכת יהיו כמה שיבנו מה אני כותב, ראשית, אם היית יודע את דרך העברת מסורת החסידות, היית יודע שבעיני כתב של הבעש"ט, יש לנו מעט שבמעט אגרות עם תוכן עצום כזה מהבעש"ט (כולל הגניזה החרסונית ששם הדברים לא מסומכים כל כך כמו שמבאר הרבי) בכלל אני מסופק אם בכלל יש תורה מהבעש"ט מוסמכמת באורך כזה, ולא רק זה שנשמרה בכלל, נשמרת בכמה מסורות שונות, מיקום האגרת הזאת לדוגמא לא פחות חשוב מבחי' חסידות בכלל וחב"ד בפרט, למשל כהמ"המגילות הגנוזות" שהתגלו במערות קומרן, וכמו שאולי תבין שמגילות אלו, אין להם מקום בתוך פסקה בערך תנ"ך, אלא הם מציאות לעצמו, שיש מגילות של תנ"ך, שנשמרו אלפיים שנה וכל הדיוקים בהם וכו', כ"ש כאן, יש לאגרת היחידה מסוגה של הבעש"ט מציאות לעצמה, וראוי'ה לערך ואיזכור, לא פחות מכל ספר חב"די או חסידי בכלל, ובעצם זה אגרת גנובה אם אתה מבין מה כתוב בערך, דבר שני, זאת אגרת, שעלי'ה מיוסדת כל דרך חב"ד, ואני משער שהסיבה שאתה לא מבין את חשיבות הערך, כי אתה פשוט לא ידעת על האגרת הזאת, כמו רוב תלמידי ישיבות חב"ד, או את המיקום שלה בתולדות ימי החסידים והחסידות. אני עשיתי בדיקה כמה אנשים יודעים בכלל שהמקור של "יפוצו מעיינתך חוצה", זה האגרת הזאת, (זה פסוק במשלי, אבל לא מצטטים זאת בחב"ד ממשלי...) דבר שלישי, אם היית יודע את הערך של המשנה "המעשה הוא העיקר", ואת המחלוקת בתוך "חוקרי החסידות" על מהות החסידות, האם העיקר זה "המעשה הוא העיקר", או ש"רחמנא ליבא בעי", ואת כל הדין ודברים החרפים שיש מהרבי נגד ד"ר העשל ועוד כיוצ"ב, שניסו להסיט את דרך החסידות מדרך "המעשה הוא העיקר", וכו', היית יודע שצריך לעשות על זה ערך מרכזי, הרבה יותר מהרבה ערכים שונים ומשונים בעניני חסידות שנמצאים ברוב באתר, ואף אחד לא נלחם נגד שיטת חב"ד בהם, והרבי לא הוצרך לדבר ולכתוב עליהם כל כך הרבה, לשלול אותם השיטות, שבעצם זה אבי הדרך של קארליבך ועוד, שהעיקר החסידות זה הרגש וכו', ולא "המעשה הוא לא העיקר" (להבדיל יש בראשי החסידות גם מקור לדברים כאלו, אבל כעת אני לא כותב הערב על זה..., אבל זה מהות פרק ד' וה' בתניא ועוד בכמה מקומות בתניא, שאדהמ"ז בא לשלול כמו בסוף פרק מ', ועוד). נסיים בזה, שבאמת צריך לערוך הערך אבל לא מתוך מגמה למחוק אותו, אלא להבין מה קרה, והמהות של הערך ולהבין את עומקו דבר שהוקדש לו ריבוי מחקרים אקדמיים וחסידים, ויש להבין את המאמרים המחקרים שעסקו בו, עד היום שנכתבו על ידי פרופסור שלא מהשורות החסידות, וע"י חוקרי חסידות כמו מנדשיין ועוד, (ולהעיר שמקור כזה לדרך חב"ד של הפצה החסידות בתור עיקר בדרך הבעש"ט, ממקור שאין לו עוררים לא קיים, ובשנים הראשונות הרבי הי' צריך להחדיר את הבסיס לדרך חב"ד מציין אגרת זאת רבות), והמעשה הוא העיקר א' מחב"ד - שיחה, 18:58, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 18:58, 15 ביוני 2020 (IST)
- אני רואה שגם בי האשמה, כי התחלתי לערוך את הערך, וזרקתי בו חומר, על מנת לביא בו הרבה ציונים וכו' מחקרים מקורות וכו', וגם למחקו את מה שלא מתאים, ולא סיימתי, אני בלי נדר יערוך קצת יותר בימים הקרובים, ואח"כ יביאו היותר מוכשרים בעריכה לסיים המלאכה. ולדוגמא אם אני מבין נכון אין אפילו ערך על המוכיח מפולנאה, והמתדיינים איתי כנראה עדיין לא שמעו שם זה... וזה חלק מהרס מוחלט שיש בידיעת תולדות ימי החסידות בכלל, ובמיוחד בימי'ה הראשונים א' מחב"ד - שיחה, 19:10, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 19:10, 15 ביוני 2020 (IST)
- א. בטח יקל עלינו להדיין אם תבין שגם אם אני חולק עליך, ייתכן שאני מכיר את האגרת וגם קראתי את הערך. האשמות וכו' אינן מסייעות לדיון הענייני.
- ב. לא מצאתי בערך שום התייחסות חב"דית למעלת האגרת (מלבד התייחסות מנשכיז). ודאי וודאי שיש התייחסות לתוכן האגרת אלפי פעמים, ובדיוק מסיבה זו, דעתי שאין לכתוב ערך על האגרת אלא על תוכנה (הפצת המעיינות חוצה). ובזה לא הבנת כוונתי מהדוגמא על המעשה הוא העיקר - לא התכוונתי שלא צריך לכתוב על התוכן, ודאי שיש לכתוב (כפי שהארכת בדבריך), אבל ברור שלא ייכתב הערך פרקי אבות פרק א משנה יז, אלא שבתוך הערך מעשה אפשר להרחיב כהוגן בנושא. כי הדגש הוא על תוכן המשנה ולא עליה בעצמה.
- ג. מסיבה זו מובן שאין להשוות למגילות הגנוזות שחשיבותן - בדיוק להיפך מהאגרת הנ"ל - לא כל כך בתוכנן (כמעט אין מי שיודע מה תוכנן, וגם מדבריך נראה כך, ואכמ"ל), אלא במגילות עצמן, כממצא ארכיאולוגי.
- ד. אם לדעתך יש עוד מקורות חשובים ששייכים לאגרת (ושוב, לאגרת כאגרת, ולא להבטחת המשיח לבעש"ט והפצת המעיינות) - אתה יותר ממוזמן להביאם. בכל מקרה אם הערך שכב כך שנים לא יזיק למחקו כי התוכן שבו כרגע אינו נחוץ (וגם אינו ערוך). -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 19:27, כ"ג בסיוון ה'תש"ף
- רק נבין מה כתבת ב ב', לבד מהמון התייחסות נוספות, הנה בתור הערך המובלגן הכנסתי אגרת מהרבי (שאמנם לא זו הדרך להכניס הדבר), מענה על הטענות נגד הרבי וחב"ד, בענין "הפצת המעיינות של חב"ד", שלכאו' זה לא שיטת הבעש"ט, כי הבעש"ט כתב בשם המשיח "ויחדו יחודיים כמותך", ומכאן שצריך ללמוד קבלה ולא חב"ד, ואתה אומר שאין התייחסות בחב"ד על זה? רק שאני יבין מה אתה כותב א' מחב"ד - שיחה, 19:33, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 19:33, 15 ביוני 2020 (IST)
- כמו שהסברתי, גם האגרת של הרבי אינה עוסקת באגרת הבעש"ט בכללותה, אלא בדיון באיזה לימוד יוצאים ידי חובת "מעיינותיך". זה שייך לתוכן האגרת, לא האגרת עצמה. "המון התייחסויות נוספות" - שדנות באגרת עצמה? לא במשפט המפורסם ממנה? אגב, בערך הפצת המעיינות חוצה#המקור יש קטע קצר שבאמת ראוי להרחיבו ברוח ערך זה. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 19:59, כ"ג בסיוון ה'תש"ף
- רק נבין מה כתבת ב ב', לבד מהמון התייחסות נוספות, הנה בתור הערך המובלגן הכנסתי אגרת מהרבי (שאמנם לא זו הדרך להכניס הדבר), מענה על הטענות נגד הרבי וחב"ד, בענין "הפצת המעיינות של חב"ד", שלכאו' זה לא שיטת הבעש"ט, כי הבעש"ט כתב בשם המשיח "ויחדו יחודיים כמותך", ומכאן שצריך ללמוד קבלה ולא חב"ד, ואתה אומר שאין התייחסות בחב"ד על זה? רק שאני יבין מה אתה כותב א' מחב"ד - שיחה, 19:33, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 19:33, 15 ביוני 2020 (IST)
- אני רואה שגם בי האשמה, כי התחלתי לערוך את הערך, וזרקתי בו חומר, על מנת לביא בו הרבה ציונים וכו' מחקרים מקורות וכו', וגם למחקו את מה שלא מתאים, ולא סיימתי, אני בלי נדר יערוך קצת יותר בימים הקרובים, ואח"כ יביאו היותר מוכשרים בעריכה לסיים המלאכה. ולדוגמא אם אני מבין נכון אין אפילו ערך על המוכיח מפולנאה, והמתדיינים איתי כנראה עדיין לא שמעו שם זה... וזה חלק מהרס מוחלט שיש בידיעת תולדות ימי החסידות בכלל, ובמיוחד בימי'ה הראשונים א' מחב"ד - שיחה, 19:10, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 19:10, 15 ביוני 2020 (IST)
- כנראה שלא קראת את הערך, ולא הבנת את הסיפור והמהות שבו, ועם אנשים שמתעקשים לא לשמוע, אין מה להשמיע, עכ"פ אני מקווה שאתה לא דן יחידי ובין מפעלי המערכת יהיו כמה שיבנו מה אני כותב, ראשית, אם היית יודע את דרך העברת מסורת החסידות, היית יודע שבעיני כתב של הבעש"ט, יש לנו מעט שבמעט אגרות עם תוכן עצום כזה מהבעש"ט (כולל הגניזה החרסונית ששם הדברים לא מסומכים כל כך כמו שמבאר הרבי) בכלל אני מסופק אם בכלל יש תורה מהבעש"ט מוסמכמת באורך כזה, ולא רק זה שנשמרה בכלל, נשמרת בכמה מסורות שונות, מיקום האגרת הזאת לדוגמא לא פחות חשוב מבחי' חסידות בכלל וחב"ד בפרט, למשל כהמ"המגילות הגנוזות" שהתגלו במערות קומרן, וכמו שאולי תבין שמגילות אלו, אין להם מקום בתוך פסקה בערך תנ"ך, אלא הם מציאות לעצמו, שיש מגילות של תנ"ך, שנשמרו אלפיים שנה וכל הדיוקים בהם וכו', כ"ש כאן, יש לאגרת היחידה מסוגה של הבעש"ט מציאות לעצמה, וראוי'ה לערך ואיזכור, לא פחות מכל ספר חב"די או חסידי בכלל, ובעצם זה אגרת גנובה אם אתה מבין מה כתוב בערך, דבר שני, זאת אגרת, שעלי'ה מיוסדת כל דרך חב"ד, ואני משער שהסיבה שאתה לא מבין את חשיבות הערך, כי אתה פשוט לא ידעת על האגרת הזאת, כמו רוב תלמידי ישיבות חב"ד, או את המיקום שלה בתולדות ימי החסידים והחסידות. אני עשיתי בדיקה כמה אנשים יודעים בכלל שהמקור של "יפוצו מעיינתך חוצה", זה האגרת הזאת, (זה פסוק במשלי, אבל לא מצטטים זאת בחב"ד ממשלי...) דבר שלישי, אם היית יודע את הערך של המשנה "המעשה הוא העיקר", ואת המחלוקת בתוך "חוקרי החסידות" על מהות החסידות, האם העיקר זה "המעשה הוא העיקר", או ש"רחמנא ליבא בעי", ואת כל הדין ודברים החרפים שיש מהרבי נגד ד"ר העשל ועוד כיוצ"ב, שניסו להסיט את דרך החסידות מדרך "המעשה הוא העיקר", וכו', היית יודע שצריך לעשות על זה ערך מרכזי, הרבה יותר מהרבה ערכים שונים ומשונים בעניני חסידות שנמצאים ברוב באתר, ואף אחד לא נלחם נגד שיטת חב"ד בהם, והרבי לא הוצרך לדבר ולכתוב עליהם כל כך הרבה, לשלול אותם השיטות, שבעצם זה אבי הדרך של קארליבך ועוד, שהעיקר החסידות זה הרגש וכו', ולא "המעשה הוא לא העיקר" (להבדיל יש בראשי החסידות גם מקור לדברים כאלו, אבל כעת אני לא כותב הערב על זה..., אבל זה מהות פרק ד' וה' בתניא ועוד בכמה מקומות בתניא, שאדהמ"ז בא לשלול כמו בסוף פרק מ', ועוד). נסיים בזה, שבאמת צריך לערוך הערך אבל לא מתוך מגמה למחוק אותו, אלא להבין מה קרה, והמהות של הערך ולהבין את עומקו דבר שהוקדש לו ריבוי מחקרים אקדמיים וחסידים, ויש להבין את המאמרים המחקרים שעסקו בו, עד היום שנכתבו על ידי פרופסור שלא מהשורות החסידות, וע"י חוקרי חסידות כמו מנדשיין ועוד, (ולהעיר שמקור כזה לדרך חב"ד של הפצה החסידות בתור עיקר בדרך הבעש"ט, ממקור שאין לו עוררים לא קיים, ובשנים הראשונות הרבי הי' צריך להחדיר את הבסיס לדרך חב"ד מציין אגרת זאת רבות), והמעשה הוא העיקר א' מחב"ד - שיחה, 18:58, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 18:58, 15 ביוני 2020 (IST)
- גם פרקי אבות פרק א משנה יז זאת משנה שכל השיחות של הרבי מיוסדות עליה - "המעשה הוא העיקר". ובכל זאת לא צריכים ערך על המשנה בפ"ע, אלא על מעשה. וכן בנדו"ד - אגרת הגאולה לא דורשת ערך בפ"ע, אלא בערך הפצת המעיינות חוצה. (ובכל אופן בסגנון הנוכחי אין שייך להשאיר). -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 15:29, כ"ג בסיוון ה'תש"ף
- כבר כתבתי איזה פעמים, שאני חלש בעריכה במיוחד בסגנון של חבדפדיא, אבל עצם הערך על האגרת המרכזית בחיי החסידות בכלל, וחב"ד בפרט, ראוי לערך מקיף, א' מחב"ד - שיחה, 15:09, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 15:09, 15 ביוני 2020 (IST)
- מתייג את קרייזי אבאוט משיח. נראה לי שאם הערך היה מותאם לחב"דפדיה הוא לא היה שם את התבנית אבל צורת וסגנון הערך באמת דורשים את זה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 10:32 • כ"ג בסיוון ה'תש"ף
- אני ממש לא מבין את הספק בחשיבות הערך, זאת אגרת שכל הדרך של הפצת מעיינות חב"ד מיוסדת עליו, מהדברים הכי יסודיים שיש בימי דברי החסידות. א' מחב"ד - שיחה, 06:59, כ"ג בסיוון, ה'תש"ף 06:59, 15 ביוני 2020 (IST)
העיקר חסר מן הספר[עריכת קוד מקור]
למה אין תמליל דהאיגרת (או עכ"פ א קישור אלי'? עד מתי? --שפי"ץקייט - שיחה, 12:07, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 12:07, 25 באפריל 2022 (UTC)