שיחה:אתרוג קלבריה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) מ (חלוקת קונטרסים העביר את הדף שיחה:אתרוגי קלבריה לשם שיחה:אתרוג קלבריה: כנהוג) |
||
(5 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
==שאלה== | ==שאלה== | ||
איך מאידך מובא ב[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15941&st=&pgnum=149 אגרות קודש] שנשלח שליח לקלבריה להביא אתרוג - בעוד שמביא הרבי ברשימות את מאמר הגמרא (שבת נ"ו עמוד ב') "בשעה שנשא שלמה את בת פרעה ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון '''ועליו נבנה כרך גדול [של רומי]; במתניתא תנא: אותו היום שהכניס ירבעם שני עגלי זהב אחד בבית אל ואחד בדן נבנה צריף אחד וזהו איטליאה של יון'''"?--[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה | איך מאידך מובא ב[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15941&st=&pgnum=149 אגרות קודש] שנשלח שליח לקלבריה להביא אתרוג - בעוד שמביא הרבי ברשימות את מאמר הגמרא (שבת נ"ו עמוד ב') "בשעה שנשא שלמה את בת פרעה ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון '''ועליו נבנה כרך גדול [של רומי]; במתניתא תנא: אותו היום שהכניס ירבעם שני עגלי זהב אחד בבית אל ואחד בדן נבנה צריף אחד וזהו איטליאה של יון'''"?--[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] 11:54, 1 באוקטובר 2017 (UTC) | ||
:תמהני למה היית צריך להביא ממרחק לחמך, ולהסתכן בפגיעה ברגשותיהם של חסידים (אינני רוצה לחשוד שזו כוונת המכוון...) - כשאפשר להביא את הגמרא בעצמה? | :תמהני למה היית צריך להביא ממרחק לחמך, ולהסתכן בפגיעה ברגשותיהם של חסידים (אינני רוצה לחשוד שזו כוונת המכוון...) - כשאפשר להביא את הגמרא בעצמה? | ||
:ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח | :ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח | ||
::אם פגעתי בך או בכל אחד מעורכי חב"דפדיה הנכבדים - אני מתנצל, ותסלח לי, אך אני מניח שאדם שרוצה לפגוע ברגשותיו של משהוא - יעשה זאת בערכים [[נצחיות חייו של הרבי|כאלו]]... באופן כללי אתה צודק, אבל אל גמרא זו הופנתי משם... --[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] - [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] 13:23, 1 באוקטובר 2017 (UTC) | |||
::::ועדיין קשה: אם כבר הייתה קיימת איטליה - מה היה הצורך "לייצר" אי חדש במקום ליישב את אותם יוונים בקלבריה?...--[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] - [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] 14:31, 1 באוקטובר 2017 (UTC) | |||
:::::איטליה לא הייתה קיימת אז, וברכת יצחק לעשיו (ולא יעקב לעשיו כפי שרשמת בטעות) היא ההוכחה לכך שאיטליה לא הייתה קיימת, שהרי אם הייתה קיימת, כיצד יכל יצחק לתתה לעשיו אחרי שכבר נתן הכל ליעקב, אלא מניין לרש"י שמשמני הארץ יהיה מושבך זו איטליה של יוון? בדיוק בגלל זה, שהיא עדיין דבר שלא בא לעולם ולכן יכול להקנותו לעשיו. (כן מובא בספר גן רווה בשם ספר דמשק אליעזר בשם דודו הרבי רבי העשיל). [[מיוחד:תרומות/213.8.158.116|213.8.158.116]] 08:53, 23 בנובמבר 2017 (UTC) | |||
::::::והדבר רק מחזק את השאלה: אם כך, איך הביא משה רבינו אתרוגים מאטליה - אם זו כלל לא הייתה קיימת אז???--[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] • [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] • [[ד' כסלו]] [[תשע"ח]] 14:30, 23 בנובמבר 2017 (UTC) | |||
:::::::: הרבי מתייחס לשאלה זו באג"ק. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים [[לחיים]]. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על [[פראסטע]] ולא על [[ריינע]]... עכ"פ, לחיים!!! '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 21:46, 23 בנובמבר 2017 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־12:31, 27 בספטמבר 2020
שאלה[עריכת קוד מקור]
איך מאידך מובא באגרות קודש שנשלח שליח לקלבריה להביא אתרוג - בעוד שמביא הרבי ברשימות את מאמר הגמרא (שבת נ"ו עמוד ב') "בשעה שנשא שלמה את בת פרעה ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון ועליו נבנה כרך גדול [של רומי]; במתניתא תנא: אותו היום שהכניס ירבעם שני עגלי זהב אחד בבית אל ואחד בדן נבנה צריף אחד וזהו איטליאה של יון"?--קער אַ וועלט היינט! שיחה 11:54, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
- תמהני למה היית צריך להביא ממרחק לחמך, ולהסתכן בפגיעה ברגשותיהם של חסידים (אינני רוצה לחשוד שזו כוונת המכוון...) - כשאפשר להביא את הגמרא בעצמה?
- ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח
- אם פגעתי בך או בכל אחד מעורכי חב"דפדיה הנכבדים - אני מתנצל, ותסלח לי, אך אני מניח שאדם שרוצה לפגוע ברגשותיו של משהוא - יעשה זאת בערכים כאלו... באופן כללי אתה צודק, אבל אל גמרא זו הופנתי משם... --קער אַ וועלט היינט! - שיחה 13:23, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
- ועדיין קשה: אם כבר הייתה קיימת איטליה - מה היה הצורך "לייצר" אי חדש במקום ליישב את אותם יוונים בקלבריה?...--קער אַ וועלט היינט! - שיחה 14:31, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
- איטליה לא הייתה קיימת אז, וברכת יצחק לעשיו (ולא יעקב לעשיו כפי שרשמת בטעות) היא ההוכחה לכך שאיטליה לא הייתה קיימת, שהרי אם הייתה קיימת, כיצד יכל יצחק לתתה לעשיו אחרי שכבר נתן הכל ליעקב, אלא מניין לרש"י שמשמני הארץ יהיה מושבך זו איטליה של יוון? בדיוק בגלל זה, שהיא עדיין דבר שלא בא לעולם ולכן יכול להקנותו לעשיו. (כן מובא בספר גן רווה בשם ספר דמשק אליעזר בשם דודו הרבי רבי העשיל). 213.8.158.116 08:53, 23 בנובמבר 2017 (UTC)
- והדבר רק מחזק את השאלה: אם כך, איך הביא משה רבינו אתרוגים מאטליה - אם זו כלל לא הייתה קיימת אז???--קער אַ וועלט היינט! • שיחה • ד' כסלו תשע"ח 14:30, 23 בנובמבר 2017 (UTC)
- הרבי מתייחס לשאלה זו באג"ק. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיב • קאנפרענץ רום 21:46, 23 בנובמבר 2017 (UTC)
- והדבר רק מחזק את השאלה: אם כך, איך הביא משה רבינו אתרוגים מאטליה - אם זו כלל לא הייתה קיימת אז???--קער אַ וועלט היינט! • שיחה • ד' כסלו תשע"ח 14:30, 23 בנובמבר 2017 (UTC)
- איטליה לא הייתה קיימת אז, וברכת יצחק לעשיו (ולא יעקב לעשיו כפי שרשמת בטעות) היא ההוכחה לכך שאיטליה לא הייתה קיימת, שהרי אם הייתה קיימת, כיצד יכל יצחק לתתה לעשיו אחרי שכבר נתן הכל ליעקב, אלא מניין לרש"י שמשמני הארץ יהיה מושבך זו איטליה של יוון? בדיוק בגלל זה, שהיא עדיין דבר שלא בא לעולם ולכן יכול להקנותו לעשיו. (כן מובא בספר גן רווה בשם ספר דמשק אליעזר בשם דודו הרבי רבי העשיל). 213.8.158.116 08:53, 23 בנובמבר 2017 (UTC)
- ועדיין קשה: אם כבר הייתה קיימת איטליה - מה היה הצורך "לייצר" אי חדש במקום ליישב את אותם יוונים בקלבריה?...--קער אַ וועלט היינט! - שיחה 14:31, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
- אם פגעתי בך או בכל אחד מעורכי חב"דפדיה הנכבדים - אני מתנצל, ותסלח לי, אך אני מניח שאדם שרוצה לפגוע ברגשותיו של משהוא - יעשה זאת בערכים כאלו... באופן כללי אתה צודק, אבל אל גמרא זו הופנתי משם... --קער אַ וועלט היינט! - שיחה 13:23, 1 באוקטובר 2017 (UTC)