פנים – הבדלי גרסאות
ינון גלעדי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
| (8 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
פנים, | {{איברים}} | ||
[[פנים]] הוא גילוי ההשפעה בדרך התקרבות ו[[אהבה]] וחיבה, היפוך בחינת [[אחוריים]] "כמאן דשדי בתר כתפוי" (כמי שמשליך מאחורי כתפיו). | |||
==בקבלה | ==בקבלה== | ||
בקבלה{{הערה|[[אוצרות חיים]] שער העקודים}} נתבאר כי בשם ע"ב ד[[א"ק]] אין כלל בחינות של פנים ואחור, ושם זה מכון כנגד הבחינה שבגולגולת שמעל המצח. רק מ[[שם ס"ג]] דא"ק מתחיל בחינת הפנים, והוא שמקום שיש בו בחינת [[נקב]], כמו ה[[עינים]] וה[[אזנים]] וה[[חוטם]] וה[[פה]] מכונה פנים ואילו מקום שאין בו נקבים אלו נקרא אחור. | בקבלה{{הערה|[[אוצרות חיים]] שער העקודים}} נתבאר כי בשם ע"ב ד[[א"ק]] אין כלל בחינות של פנים ואחור, ושם זה מכון כנגד הבחינה שבגולגולת שמעל המצח. רק מ[[שם ס"ג]] דא"ק מתחיל בחינת הפנים, והוא שמקום שיש בו בחינת [[נקב]], כמו ה[[עינים]] וה[[אזנים]] וה[[חוטם]] וה[[פה]] מכונה פנים ואילו מקום שאין בו נקבים אלו נקרא אחור. | ||
==בחסידות== | |||
גילוי הפנים לישראל נמשך מי"ג מידות הרחמים, ובפרטות ממידת [[ארך אפים]] שמשמעותה שיהא גילוי זה ארוך ונמשך עד למטה מאד{{הערה|ליקוטי תורה שלח לט, ב}}. | גילוי הפנים לישראל נמשך מי"ג מידות הרחמים, ובפרטות ממידת [[ארך אפים]] שמשמעותה שיהא גילוי זה ארוך ונמשך עד למטה מאד{{הערה|ליקוטי תורה שלח לט, ב}}. | ||
| שורה 16: | שורה 11: | ||
זהו גם ענין לחם הפנים שנערך ב[[שבת]], שמורה על בחינה שכולו פנים ואין בו אחוריים כלל, ולכן צריך לחבר [[לחם משנה|ב' הלחמים דשבת]] אחוריהם הביתה זה לזה ופניהם לחוץ להיות כולו פנים, והוא סוד ב' הלחמים שהם [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]], לחם מן השמים ולחם מן הארץ שמתחברין כאחד, שאף לפי קבלת [[האריז"ל]] בענין י"ב חלות [כנגד לחם הפנים] מ"מ העיקר הם ב' החלות שעליהם מברך המוציא שמניח אותם זו בצד זו להיות פניהם לחוץ{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/28/17b&search=%D7%9C%D7%97%D7%9D+%D7%94%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D לקוטי תורה עקב, יז, א]}}. | זהו גם ענין לחם הפנים שנערך ב[[שבת]], שמורה על בחינה שכולו פנים ואין בו אחוריים כלל, ולכן צריך לחבר [[לחם משנה|ב' הלחמים דשבת]] אחוריהם הביתה זה לזה ופניהם לחוץ להיות כולו פנים, והוא סוד ב' הלחמים שהם [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]], לחם מן השמים ולחם מן הארץ שמתחברין כאחד, שאף לפי קבלת [[האריז"ל]] בענין י"ב חלות [כנגד לחם הפנים] מ"מ העיקר הם ב' החלות שעליהם מברך המוציא שמניח אותם זו בצד זו להיות פניהם לחוץ{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/28/17b&search=%D7%9C%D7%97%D7%9D+%D7%94%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D לקוטי תורה עקב, יז, א]}}. | ||
{{הערות שוליים | |||
[[קטגוריה: | {{אדם}} | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | |||
[[קטגוריה:אברי הגוף]] | [[קטגוריה:אברי הגוף]] | ||