לימודי אצילות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 7: שורה 7:
במהדורות הראשונות נכתב על שער הספר שהוא נכתב על ידי רבי [[חיים ויטאל]] תלמידו של האריז"ל. אך למעשה ידוע כי הדבר טעות, מכיון שבספר נכתבו דרושי [[עולם המלבוש]] שרבי חיים ויטאל לא מזכירם באף אחד מעשרות ספריו, וברור כי הוא מיוחס ל[[מהר"י סרוג]] או אחד מתלמידיו.
במהדורות הראשונות נכתב על שער הספר שהוא נכתב על ידי רבי [[חיים ויטאל]] תלמידו של האריז"ל. אך למעשה ידוע כי הדבר טעות, מכיון שבספר נכתבו דרושי [[עולם המלבוש]] שרבי חיים ויטאל לא מזכירם באף אחד מעשרות ספריו, וברור כי הוא מיוחס ל[[מהר"י סרוג]] או אחד מתלמידיו.


במשך שנים רבות מקובל כי הספר נכתב על ידי מהר"י סרוג, אך בעל הסולם כותב במכתב כי הספר הגיע לידו והתעמק זמן רב להבין את פשרי השיבושים הרבים אשר בו אשר מקשים ביותר על הקריאה, עד שהתברר לו למעלה מכל ספק כי הספר הוא למעשה פרי ידיו של נוכל שפל, שהעתיק מהספר [[עמק המלך]] (לתלמיד מהר"י סרוג) קטעים ללא ידיעה מעמיקה בקבלה באופן שממש ניכר שאין קשר בין קטע אחד לשני מכיון שחסר באמצע הרבה, והוא כותב במכתב שעלה בלבו כעס וזעם רב על אותו הנוכל שגזל בנכלותו זמן רב בנכלותו.
במשך שנים רבות מקובל כי הספר נכתב על ידי מהר"י סרוג, אך בעל הסולם כותב במכתב כי הספר הגיע לידו והתעמק זמן רב להבין את פשרי השיבושים הרבים אשר בו אשר מקשים ביותר על הקריאה, עד שהתברר לו למעלה מכל ספק כי הספר הוא למעשה פרי ידיו של נוכל שפל, שהעתיק מהספר [[עמק המלך]] (לתלמיד מהר"י סרוג) קטעים ללא ידיעה מעמיקה בקבלה באופן שממש ניכר שאין קשר בין קטע אחד לשני מכיון שחסר באמצע הרבה, והוא כותב במכתב שעלה בלבו [[כעס]] וזעם רב על אותו הנוכל שגזל בנכלותו זמן רב בנכלותו.


בזמן [[תשס"א]] נדפס הספר שוב על ידי רבי מתתיהו ספרין (בנו של האדמו"ר רבי נתנאל ספרין מקאמרנא - ירושלים), מתוך כתבי יד של גדולי המקובלים, ובראשם כתב יד שהיה אצל [[הרש"ש]] עם הגהות תלמידו בעל היר"א ונכדו בעל הדברי שלום.  
בזמן [[תשס"א]] נדפס הספר שוב על ידי רבי מתתיהו ספרין (בנו של האדמו"ר רבי נתנאל ספרין מקאמרנא - ירושלים), מתוך כתבי יד של גדולי המקובלים, ובראשם כתב יד שהיה אצל [[הרש"ש]] עם הגהות תלמידו בעל היר"א ונכדו בעל הדברי שלום.  


ספר זה מוזכר פעמים בודדות בכתבי רבותינו נשיאינו.
ספר זה מוזכר פעמים בודדות בכתבי רבותינו נשיאינו{{הבהרה|יש מקורות או התייחסות כלשהי?}}.
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*[http://hebrewbooks.org/38819 הספר להורדה]
{{HebrewBooks|תלמיד אריז"ל|לימודי אצילות|38819}}
{{ספרי קבלה}}
 
[[קטגוריה:ספרי קבלה]]
[[קטגוריה:ספרי קבלה]]

גרסה אחרונה מ־17:25, 9 בדצמבר 2022

שער הספר

לימודי אצילות הוא ספר קבלה המיוחס לאחד מתלמידי האר"י הקדוש.

רקע[עריכה | עריכת קוד מקור]

הספר לימודי אצילות יצא לאור בכמה מהדורות באופן מקוטע. בפעם ראשונה הוא נדפס מכתב יד קודש של רבי משה מפשווארסק, מתלמידי הבעל שם טוב הקדוש, עם הגהותיו. רבי יוסף אלטר אפשטיין רבה של מאגרוב הגיה את הספר שוב, מכיון שכמעט שלא היה אפשר ללמדו, מרוב שיבושים, והוציאו לאור בהגהה מחודשת על פי כתב ידו של רבי שלום מבעלזא, בתוספת כמה כתבי יד מחודשים שמצא.

במהדורות הראשונות נכתב על שער הספר שהוא נכתב על ידי רבי חיים ויטאל תלמידו של האריז"ל. אך למעשה ידוע כי הדבר טעות, מכיון שבספר נכתבו דרושי עולם המלבוש שרבי חיים ויטאל לא מזכירם באף אחד מעשרות ספריו, וברור כי הוא מיוחס למהר"י סרוג או אחד מתלמידיו.

במשך שנים רבות מקובל כי הספר נכתב על ידי מהר"י סרוג, אך בעל הסולם כותב במכתב כי הספר הגיע לידו והתעמק זמן רב להבין את פשרי השיבושים הרבים אשר בו אשר מקשים ביותר על הקריאה, עד שהתברר לו למעלה מכל ספק כי הספר הוא למעשה פרי ידיו של נוכל שפל, שהעתיק מהספר עמק המלך (לתלמיד מהר"י סרוג) קטעים ללא ידיעה מעמיקה בקבלה באופן שממש ניכר שאין קשר בין קטע אחד לשני מכיון שחסר באמצע הרבה, והוא כותב במכתב שעלה בלבו כעס וזעם רב על אותו הנוכל שגזל בנכלותו זמן רב בנכלותו.

בזמן תשס"א נדפס הספר שוב על ידי רבי מתתיהו ספרין (בנו של האדמו"ר רבי נתנאל ספרין מקאמרנא - ירושלים), מתוך כתבי יד של גדולי המקובלים, ובראשם כתב יד שהיה אצל הרש"ש עם הגהות תלמידו בעל היר"א ונכדו בעל הדברי שלום.

ספר זה מוזכר פעמים בודדות בכתבי רבותינו נשיאינו[דרושה הבהרה].

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

תלמיד אריז"ל, ‏לימודי אצילות, באתר HebrewBooks