אב (מידת הרחמים): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
אין תקציר עריכה
 
(12 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
בנוסף ל[[אור אין סוף]] ב"ה שהוא מקור למדת [[הרחמים]], ולכן נקרא "אב הרחמים" - האב והמקור לרחמים, הנה, עוד זאת גם מדת הרחמים עצמה נקראת אב. והיינו, כש[[הקב"ה]] מתלבש במדת הרחמים ב[[עולם האצילות]] נקרא בשם 'אב'.
בנוסף ל[[אור אין סוף]] ברוך הוא שהוא מקור למדת ה[[רחמים]], ולכן נקרא "אב הרחמים" - האב והמקור לרחמים, הנה, עוד זאת גם מדת הרחמים עצמה נקראת אב. והיינו, כש[[הקב"ה]] מתלבש במדת הרחמים ב[[עולם האצילות]] נקרא בשם 'אב'.


והמשמעות היא - 'אב שהוא רחמן' ("כרחם אב על בנים", "אבינו אב הרחמן"), והוא כינוי למדת הרחמים שבאצילות, שהם רחמים המוגדרים ומלובשים ב[[כלים]], ומתהווים מה[[שכל]] אשר מחייב לרחם.
והמשמעות היא - 'אב שהוא רחמן' ("כרחם אב על בנים", "אבינו אב הרחמן"), והוא כינוי למדת הרחמים שבאצילות, שהם רחמים המוגדרים ומלובשים ב[[כלים]], ומתהווים מה[[שכל]] אשר מחייב לרחם.
שורה 5: שורה 5:
ומכיון שהשכל הוא מציאות מוגדרת ומוגבלת - הנה גם הרחמים הנולדים מהשכל - מוגבלים, שאם חטא וביקש מחילה - וחזר וחטא, וכך כמה פעמים, הרי מצד מדת הרחמים המוגבלת - לא יסלח לו עוד.
ומכיון שהשכל הוא מציאות מוגדרת ומוגבלת - הנה גם הרחמים הנולדים מהשכל - מוגבלים, שאם חטא וביקש מחילה - וחזר וחטא, וכך כמה פעמים, הרי מצד מדת הרחמים המוגבלת - לא יסלח לו עוד.


ונקרא "אב" - כי יש לו תולדות, שתולדות הרחמנות הוא בחינת [[צדקה]] וחסד להחיות רוח שפלים.
ונקרא "אב" - כי יש לו תולדות, שתולדות הרחמנות הוא בחינת [[צדקה]] ו[[ספירת החסד|חסד]] להחיות רוח שפלים.


{{סגל}}
{{סגל}}
שורה 11: שורה 11:
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:עולמות]]
[[קטגוריה:עולמות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה אחרונה מ־19:31, 12 בנובמבר 2023

בנוסף לאור אין סוף ברוך הוא שהוא מקור למדת הרחמים, ולכן נקרא "אב הרחמים" - האב והמקור לרחמים, הנה, עוד זאת גם מדת הרחמים עצמה נקראת אב. והיינו, כשהקב"ה מתלבש במדת הרחמים בעולם האצילות נקרא בשם 'אב'.

והמשמעות היא - 'אב שהוא רחמן' ("כרחם אב על בנים", "אבינו אב הרחמן"), והוא כינוי למדת הרחמים שבאצילות, שהם רחמים המוגדרים ומלובשים בכלים, ומתהווים מהשכל אשר מחייב לרחם.

ומכיון שהשכל הוא מציאות מוגדרת ומוגבלת - הנה גם הרחמים הנולדים מהשכל - מוגבלים, שאם חטא וביקש מחילה - וחזר וחטא, וכך כמה פעמים, הרי מצד מדת הרחמים המוגבלת - לא יסלח לו עוד.

ונקרא "אב" - כי יש לו תולדות, שתולדות הרחמנות הוא בחינת צדקה וחסד להחיות רוח שפלים.

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")