מחנה שכינה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ (החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1=")
מ (החלפת טקסט – "לכשעצמ" ב־"כשלעצמ")
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''מחנה שכינה''', היא דרגה של קדושה, ממנה מתחילה למעשה קדושת [[בית המקדש]] מהתורה.
'''מחנה שכינה''', היא דרגה של קדושה, ממנה מתחילה למעשה קדושת [[בית המקדש]] מהתורה.


החל מ[[עזרת ישראל]], מתחילה קדושה זו, ומשם אסור להכנס לשום טמא, אפילו לא למי שטומאתו פחותה ביותר, שאינו רק למחוסר כפורים. העונש, לראב"ד כרת, ול[[רמב"ם]] מכת מרדות{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/rambam.aspx?rid=7987 רמב"ם פ"ג מהלכות ביאת מקדש הלכה ט.]</REF>. אבל לשאר הטמאים העונש הוא כרת לכו"ע.
החל מ[[עזרת ישראל]], מתחילה קדושה זו, ומשם אסור להכנס לשום טמא, אפילו לא למי שטומאתו פחותה ביותר, שאינו רק למחוסר כפורים. העונש, ל[[ראב]] כרת, ול[[רמב"ם]] מכת מרדות{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/rambam.aspx?rid=7987 רמב"ם פ"ג מהלכות ביאת מקדש הלכה ט.]}}. אבל לשאר הטמאים העונש הוא כרת לכו"ע.


ישנן דרגות נוספות של קדושה, שהרי ב[[עזרת כהנים]] נכנסים רק הכהנים, ובהיכל נכנסים רק כהנים עם בגדי כהונה. כהן הנכנס להיכל ללא בגדי הכהונה, עבר על איסור, ועל אזהרת התורה "ולא ימותו". זאת גם אם לא עבד עבודה, אלא רק שהה שם ללא בגדי הכהונה. אך אם עבד עבודה ללא בגדי הכהונה, עבר על אזהרת התורה "ולא ימותו" גם אם עבד מחוץ ל[[היכל]] - כגון ב[[מזבח העולה]].{{הערה|1=לקוטי שיחות חכ"א פרשת תצווה.</REF>
ישנן דרגות נוספות של קדושה, שהרי ב[[עזרת כהנים]] נכנסים רק הכהנים, ובהיכל נכנסים רק כהנים עם [[בגד|בגדי]] כהונה. כהן הנכנס להיכל ללא [[בגד|בגדי]] הכהונה, עבר על איסור, ועל אזהרת התורה "ולא ימותו". זאת גם אם לא עבד עבודה, אלא רק שהה שם ללא [[בגד|בגדי]] הכהונה. אך אם עבד עבודה ללא [[בגד|בגדי]] הכהונה, עבר על אזהרת התורה "ולא ימותו" גם אם עבד מחוץ ל[[היכל]] - כגון ב[[מזבח העולה]].{{הערה|1=לקוטי שיחות חכ"א פרשת תצווה.}}


[[הרבי]] חוקר בסיבת דרגות השונות של הקדושה, מחנה לויה, כהונה, ישראל, כו', האם נאמר, כי גם שאר הקדושות, קדושת [[מחנה לויה]], [[מחנה ישראל]], כו' אינן קדושות בפני עצמן, אלא כעין טפלים לקדושת המקדש, וכולן באים מכח קדושת מחנה ישראל של המקדש - או שמא גם הם קדושות לכשעצמן{{הערה|1=חדושי הרבי על בית הבחירה לרמב"ם.</REF>.
[[הרבי]] חוקר בסיבת דרגות השונות של הקדושה, מחנה לויה, כהונה, ישראל, כו', האם נאמר, כי גם שאר הקדושות, קדושת [[מחנה לויה]], [[מחנה ישראל]], כו' אינן קדושות בפני עצמן, אלא כעין טפלים לקדושת המקדש, וכולן באים מכח קדושת מחנה ישראל של המקדש - או שמא גם הם קדושות כשלעצמן{{הערה|1=חדושי הרבי על בית הבחירה לרמב"ם.}}.
== קישורים חיצונים ==
== קישורים חיצונים ==
*תמונות אלו, [http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=44722 סדרת התמונות מהחוואי אלק ג'ררד, חב"ד אינפו]
*תמונות אלו, [http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=44722 סדרת התמונות מהחוואי אלק ג'ררד, חב"ד אינפו]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בית המקדש]] [[קטגוריה:הר הבית]]
[[קטגוריה:בית המקדש]] [[קטגוריה:הר הבית]]
{{הר הבית}}
{{הר הבית}}

גרסה אחרונה מ־07:37, 7 בספטמבר 2020

מחנה שכינה, היא דרגה של קדושה, ממנה מתחילה למעשה קדושת בית המקדש מהתורה.

החל מעזרת ישראל, מתחילה קדושה זו, ומשם אסור להכנס לשום טמא, אפילו לא למי שטומאתו פחותה ביותר, שאינו רק למחוסר כפורים. העונש, לראב"ד כרת, ולרמב"ם מכת מרדות[1]. אבל לשאר הטמאים העונש הוא כרת לכו"ע.

ישנן דרגות נוספות של קדושה, שהרי בעזרת כהנים נכנסים רק הכהנים, ובהיכל נכנסים רק כהנים עם בגדי כהונה. כהן הנכנס להיכל ללא בגדי הכהונה, עבר על איסור, ועל אזהרת התורה "ולא ימותו". זאת גם אם לא עבד עבודה, אלא רק שהה שם ללא בגדי הכהונה. אך אם עבד עבודה ללא בגדי הכהונה, עבר על אזהרת התורה "ולא ימותו" גם אם עבד מחוץ להיכל - כגון במזבח העולה.[2]

הרבי חוקר בסיבת דרגות השונות של הקדושה, מחנה לויה, כהונה, ישראל, כו', האם נאמר, כי גם שאר הקדושות, קדושת מחנה לויה, מחנה ישראל, כו' אינן קדושות בפני עצמן, אלא כעין טפלים לקדושת המקדש, וכולן באים מכח קדושת מחנה ישראל של המקדש - או שמא גם הם קדושות כשלעצמן[3].

קישורים חיצוניםעריכה

הערות שוליים

  1. רמב"ם פ"ג מהלכות ביאת מקדש הלכה ט.
  2. לקוטי שיחות חכ"א פרשת תצווה.
  3. חדושי הרבי על בית הבחירה לרמב"ם.