אוהל (השפעת המקיף): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " ית', " ב־" יתברך, ")
מ (שוחזר מעריכות של 185.104.184.105 (שיחה) לעריכה האחרונה של חלוקה בוט)
תגית: שחזור
 
(10 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:
'''אוהל''' רומז להשפעת המקיף -[[אור אין סוף]] - שימשך למטה ויגרום בעולמות בחינת הביטול.
'''אוהל''' רומז להשפעת המקיף -[[אור אין סוף]] - שימשך למטה ויגרום בעולמות בחינת הביטול.


גילוי אור אין-סוף ברוך הוא - כשמו כן הוא, שהוא אור הנמשך מעצמותו ית' - בבחינת אין סוף ובלי גבול, כי מאחר שגילוי זה הוא גילוי עצמותו יתברך, שהוא מהות ומציאות בתכלית השלימות, הרי גם אורו המתגלה על העולמות [[סדר השתלשלות|שבהשתלשלות]], גם הוא בשלימות - בחינת אין-סוף.
גילוי אור אין-סוף ברוך הוא - כשמו כן הוא, שהוא אור הנמשך מ[[עצמותו]] יתברך - בבחינת אין סוף ובלי גבול, כי מאחר שגילוי זה הוא גילוי [[עצמותו]] יתברך, שהוא מהות ומציאות בתכלית השלימות, הרי גם אורו המתגלה על העולמות [[סדר השתלשלות|שבהשתלשלות]], גם הוא בשלימות - בחינת אין-סוף.


מובן מאליו, שהעולמות - שהם בגדר וגבול, אינם יכולים לקבל בפנימיותם את האור הגדול הזה, והוא שורה עליהם רק בבחינת [[מקיף]], אך בכל זאת מאחר שהאור נמשך ושורה עליהם, הרי זה פועל בהם התבטלות מסויימת והשתחויה, אף על פי שהם נשארים במציאותם המוגדרת.
מובן מאליו, שהעולמות - שהם בגדר וגבול, אינם יכולים לקבל בפנימיותם את האור הגדול הזה, והוא שורה עליהם רק בבחינת [[מקיף]], אך בכל זאת מאחר שהאור נמשך ושורה עליהם, הרי זה פועל בהם התבטלות מסויימת והשתחויה, אף על פי שהם נשארים במציאותם המוגדרת.


ולדוגמא מה שכתוב "לשמש שם אהל בהם"!, הנה כדי שיהיה לשמש בחינה זו של התבטלות, שיהיה לה בחינת הביטול והתשוקה לאלקות, הנה הוא על ידי ש"שם אהל בהם".
ולדוגמה מה שכתוב "לשמש שם אהל בהם"!, הנה כדי שיהיה לשמש בחינה זו של התבטלות, שיהיה לה בחינת הביטול והתשוקה לאלקות, הנה הוא על ידי ש"שם אהל בהם".


וכמאמר רז"ל על הפסוק "וצבא השמים לך משתחוים", כי מאחר שהשכינה במערב, הנה, הילוכם כל היום כלפי מערב, הוא דרך השתחוואה וביטול, וממלאים בזה את תפקידם שהועיד להם הבורא - בדייקנות רבה.
וכמאמר רז"ל על הפסוק "וצבא השמים לך משתחוים", כי מאחר שה[[שכינה]] במערב, הנה, הילוכם כל היום כלפי מערב, הוא דרך השתחוואה וביטול, וממלאים בזה את תפקידם שהועיד להם הבורא - בדייקנות רבה.


ודבר זה נפעל על ידי ש"שם אהל בהם" - השפעת המקיף, הגורם שישתלבו במילוי הכונה העליונה, עשיית דירה לו -יתברך- בתחתונים.
ודבר זה נפעל על ידי ש"שם אהל בהם" - השפעת המקיף, הגורם שישתלבו במילוי הכונה העליונה, עשיית דירה לו -יתברך- בתחתונים.
שורה 16: שורה 16:


[[קטגוריה:אורות וכלים]]
[[קטגוריה:אורות וכלים]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה אחרונה מ־21:18, 16 בספטמבר 2021

אוהל רומז להשפעת המקיף -אור אין סוף - שימשך למטה ויגרום בעולמות בחינת הביטול.

גילוי אור אין-סוף ברוך הוא - כשמו כן הוא, שהוא אור הנמשך מעצמותו יתברך - בבחינת אין סוף ובלי גבול, כי מאחר שגילוי זה הוא גילוי עצמותו יתברך, שהוא מהות ומציאות בתכלית השלימות, הרי גם אורו המתגלה על העולמות שבהשתלשלות, גם הוא בשלימות - בחינת אין-סוף.

מובן מאליו, שהעולמות - שהם בגדר וגבול, אינם יכולים לקבל בפנימיותם את האור הגדול הזה, והוא שורה עליהם רק בבחינת מקיף, אך בכל זאת מאחר שהאור נמשך ושורה עליהם, הרי זה פועל בהם התבטלות מסויימת והשתחויה, אף על פי שהם נשארים במציאותם המוגדרת.

ולדוגמה מה שכתוב "לשמש שם אהל בהם"!, הנה כדי שיהיה לשמש בחינה זו של התבטלות, שיהיה לה בחינת הביטול והתשוקה לאלקות, הנה הוא על ידי ש"שם אהל בהם".

וכמאמר רז"ל על הפסוק "וצבא השמים לך משתחוים", כי מאחר שהשכינה במערב, הנה, הילוכם כל היום כלפי מערב, הוא דרך השתחוואה וביטול, וממלאים בזה את תפקידם שהועיד להם הבורא - בדייקנות רבה.

ודבר זה נפעל על ידי ש"שם אהל בהם" - השפעת המקיף, הגורם שישתלבו במילוי הכונה העליונה, עשיית דירה לו -יתברך- בתחתונים.

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")