שיחה:המלך בשדה: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") |
|||
(26 גרסאות ביניים של 12 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{צוטט|1=מהלך השתלמות בגמרא שנערכה ב[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=79732 סמינר בית רבקה בכפר חב"ד], ח' שבט תשע"ד}} | |||
הוספה לערך: | הוספה לערך: | ||
באחד השנים בעקבות דברי חריפים של אחד מגדולי התורה ב[[חודש אלול]], מחה הרבי ואמר: המלך עומד בשדה, מראה לכל [[יהודי]] פנים שוחקות, ועומד לו אדם זה וצועק ומבזה את בן המלך, שומו שמים, והתירוץ - שאינו יודע את משלו של אדמו"ר הזקן, וגם אם היה יודע מי היה יודע אם לא היה אומר איפכא מסתברא...{{ | באחד השנים בעקבות דברי חריפים של אחד מגדולי התורה ב[[חודש אלול]], מחה הרבי ואמר: המלך עומד בשדה, מראה לכל [[יהודי]] פנים שוחקות, ועומד לו אדם זה וצועק ומבזה את בן המלך, שומו שמים, והתירוץ - שאינו יודע את משלו של אדמו"ר הזקן, וגם אם היה יודע מי היה יודע אם לא היה אומר איפכא מסתברא...{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=439 וידיאו] הרבי קרא להם "מי שאינ וראוי להוראה ומורה", ואינו יודעים מהכל של דברי חכמים בנחת נשמעים, ומהדין ב[[שו"ע]] הוכח תוכיח את עמית ואל תשא עליו חטא, שיש לדבר באופן יפה, אך חודש אלול הוא חודש הרחמים,ובימים אלו בו נגזרים לעם ישראל שנה טובה ומתוקה ח"ו מלקטרג ומלפתוח פה לשטן.}} --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ל' באב ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 00:43, 10 באוגוסט 2010 (UTC) | ||
היה בשיחה היומית או משהו דומה? אתמול השתתפתי בפארבריינגען שם הוזכר העניין בהרחה בשם הרבי. --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|שיחה]]) 01:20, 10 באוגוסט 2010 (UTC) | היה בשיחה היומית או משהו דומה? אתמול השתתפתי בפארבריינגען שם הוזכר העניין בהרחה בשם הרבי. --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|שיחה]]) 01:20, 10 באוגוסט 2010 (UTC) | ||
שורה 11: | שורה 13: | ||
ערך זה הוצג בח' שבט התשע"ד (09.01.2014) בהשתלמות בגמרא שנערכה בבית הספר בית רבקה בה לומדים אנ"ש מפי מרצים שונים. גולש חב"ד אינפו שלח תמונה מתוך השיעור כשעל המסך מוקרן ערך זה. שאפו! | ערך זה הוצג בח' שבט התשע"ד (09.01.2014) בהשתלמות בגמרא שנערכה בבית הספר בית רבקה בה לומדים אנ"ש מפי מרצים שונים. גולש חב"ד אינפו שלח תמונה מתוך השיעור כשעל המסך מוקרן ערך זה. שאפו! | ||
הנה [http:// | הנה [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=79732 הידיעה בחב"ד אינפו] [[מיוחד:תרומות/24.228.93.128|24.228.93.128]] 01:40, 9 בינואר 2014 (UTC) | ||
:'''עדכון:''' הערך הוצג באותו יום ממש גם על מסך המחשב שלי, וצפיתי בו ארוכות. אין לי כאן מצלמה, אז אני לא יכול לשלוח את התמונה לאינפו...{{קריצה}}--[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 02:20, 9 בינואר 2014 (UTC) | :'''עדכון:''' הערך הוצג באותו יום ממש גם על מסך המחשב שלי, וצפיתי בו ארוכות. אין לי כאן מצלמה, אז אני לא יכול לשלוח את התמונה לאינפו...{{קריצה}}--[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 02:20, 9 בינואר 2014 (UTC) | ||
::וצירוף המקרים המוזר הלזה מזכיר לי השגחה פרטית נוספת, שהיום שמעתי מאת א' מאנ"ש דקראון הייטס שהרבי עשה מהימים שלפני ראש השנה להתקשרות "אלול שני", שצריך לעשות בו חשבון נפש וכו'. והרי זה קשור באופן נפלא ל'מלך בשדה'... {{קריצה כפולה}} (עדיין אין תבנית כזו...) [[מיוחד:תרומות/24.228.93.128|24.228.93.128]] 02:52, 9 בינואר 2014 (UTC) | |||
:::#בויקי יש תבנית לערכים שצוטטו בכתבות וכו', להכניס בדף השיחה. אז כדאי גם פה. | |||
:::#הכנסתי את זה בדף המיועד [[חב"דפדיה:ציטוטים מחב"דפדיה]]. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • ח' בשבט ה'תשע"ד 05:09, 9 בינואר 2014 (UTC) | |||
:::::במחילת כבודכם - לא הבנתם למה התכוונתי. אני רציתי לומר ש"השתלמות בגמרא לאנ"ש בכפר חב"ד" אינה הרבה יותר חשובה מהמחשב האישי שלי, ולהגדיר את זה בתור "ציטוטים מחב"דפדיה" זו סתם בדיחה. (אגב, בדף "ציטוטים מחב"דפדיה" עצמו כתוב שהציטוט צריך להיות "ברשת האינטרנט ובעיתונות הכתובה". ברור שאינפו זה לא דוגמא כי חב"דפדיה היא מיזם של האתר{{הערה|ואם כבר אינפו - אז הייתה שם כתבה הרבה יותר חשובה על 5,000 ערכים.}}).--[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 14:23, 9 בינואר 2014 (UTC) | |||
::::::{{חחח}}, טוב אז תוריד. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • ח' בשבט ה'תשע"ד 14:45, 9 בינואר 2014 (UTC) | |||
:::::::ובמחילת כבודכם, לדון על פעולת הנחת התבנית צוטט בדפי השיחה, אינה פעולה יותר חשובה מעריכת חב"דפדיה. [[מיוחד:תרומות/66.250.99.189|66.250.99.189]] 20:34, 9 בינואר 2014 (UTC) | |||
::::::::לא יכולתי להתאפק מלהצטרף לבבזבוז הזמן {{קריצה}}, ההשתלמות בכפ"ח נערכה במסגרת לימודים מוכרים רשמית, על ידי מרצה שלפי חזותו אינו חב"דניק, כך שאני חושב שהיא כן מעידה על הכניסה של חב"פדיה כמקור מקובל קצת מעבר למסך המחשב האישי. אני חושב גם שתבניות כגון אלו נותנות לפחות לחלק מהתורמים (ואני בתוכם), משנה כח להמשיך בעבודת הקודש, ועשויה גם למשוך תורמים חדשים. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"א בשבט ה'תשע"ד 17:25, 12 בינואר 2014 (UTC) | |||
:::::::::זה נשמע שאתה הוא זה ששלחת התמונה לחב"ד אינפו...[[מיוחד:תרומות/173.3.199.145|173.3.199.145]] 19:13, 12 בינואר 2014 (UTC) | |||
:לא. לשמחתי כבר סיימתי את לימודי שם לפני יותר משנה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ד' באדר א' ה'תשע"ד 07:36, 4 בפברואר 2014 (UTC) | |||
== מעלת הירידה (עריכה לפני הכנסה לגוף הערך) == | |||
מדיוק לשון המשל משמע שהימצאותו של המלך בשדה היא מלכתחילה, שהרי לא כתוב ש"המלך '''יוצא''' לשדה" אלא "קודם בואו לעיר" אף שלכאורה בנמשל הרי המלך נמצא כל העת למעלה (בהיכל מלכותו) ורק בחודש אלול יוצא לשדה? | |||
:והביאור בזה, | |||
הן אמת שמציאותו של המלך מצד עצמו הוא בהיכל מלכותו - בעולמות עליונים שם מאיר גילוי אורו (שבהיכל מלכותו המלך הוא לבוש בלבושי המלכות ו'מאיר' בכל הדר תפארתו). אולם היות ומצד 'כוונת' ה[[עצמות]] שהוא למעלה מגדר גילוי והעלם ולמעלה מכל תואר (גם מתוארים וגילויים הכי נעלים) עיקר הכוונה והתענוג הוא דווקא במעשה התחתונים ותשובתם. ואדרבה, זו היא הסיבה שעוזב את היכל מלכותו (גילויים) ויורד לשדה כי (מצד העצמות שלמעלה מגילויים) שם עיקר התענוג. (ואם כן אף שמצד ה'גילויים' מצד ה'אור', היציאה לשדה נחשבת והיא ירידה. מצד ה'עצמות' אדרבה שם הוא נמצא כי שם עיקר תענוגו וכוונתו).{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1344.}} | |||
:ולהוסיף | |||
עפ"י שיחת תשמ"ז ראה | |||
העילוי שפועל עבודת אנשי השדה והמדבר (אני לדודי) ובגילוי המאיר עליהם בשלש הדרגות (ודודי לי)....{{הערה|לקו"ש כ"ו}} | |||
== הוספת הרבי מלך המשיח == | |||
בשיחה למצויני צה"ל אומר הרבי מלך המשיח שה"מלך מקבל את כולם '''בסבלנות''' ובסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם", אולי אפשר להכניס ולציין את ההוספה הזאת מתחת להוספת הרבי הריי"צ או עכ"פ בהערת שוליי.{{אנונימי}} | |||
:לא ברור כ"כ מה 'ההוספה'--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:55, 10 בספטמבר 2015 (UTC) | |||
::בציטוט המשל הרבי אומר את המילים הכתובות בליקוטי תורה ובתוך המילים מוסיף את המילה '''"בסבלנות"''', מילה זו אינה כתובה בליקוטי תורה. | |||
:::הבנתי, אבל השאלה האם זה רק תירגום של המושג בסבר פנים יפות או שאתה יכול גם להסביר בזה 'רעיון' חדש (שהרי פשוט שזה שהרבי הפליא את הוספת הרבי הריי"צ 'ויכולים' היא לא רק מפני הוספת המילה (אדרבה זה לא כ"כ מובן מה ההוספה על 'רשאים' שגם 'יכולים') אלא שכפי המבואר, מתחדש בזה 'ענין' חדש, (ולכן בקטע המדבר על הוספה זו מצוטט גם דברי הרבי בזה (אף שטעון עריכה מחדש כי הוא כתוב באופן לא מובן כלל!!)) ופשוט שכל מילה של הרבי מדוייקת ומוסיפה אבל לכתוב שהרבי הוסיף תיבה בלי שיובן מה ההוספה המיוחדת שבזה אין נראה לענ"ד.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:44, 10 בספטמבר 2015 (UTC) | |||
{{הערות שוליים}} |
גרסה אחרונה מ־01:57, 4 באוקטובר 2021
ערך זה צוטט במהלך השתלמות בגמרא שנערכה בסמינר בית רבקה בכפר חב"ד, ח' שבט תשע"ד.
הוספה לערך:
באחד השנים בעקבות דברי חריפים של אחד מגדולי התורה בחודש אלול, מחה הרבי ואמר: המלך עומד בשדה, מראה לכל יהודי פנים שוחקות, ועומד לו אדם זה וצועק ומבזה את בן המלך, שומו שמים, והתירוץ - שאינו יודע את משלו של אדמו"ר הזקן, וגם אם היה יודע מי היה יודע אם לא היה אומר איפכא מסתברא...[1] --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ל' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 00:43, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
היה בשיחה היומית או משהו דומה? אתמול השתתפתי בפארבריינגען שם הוזכר העניין בהרחה בשם הרבי. --לל (שיחה) 01:20, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- ראיתי וידיאו באינפו מזמן. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ל' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 02:00, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
הצגת ערך זה בהשתלמות בגמרא[עריכת קוד מקור]
ערך זה הוצג בח' שבט התשע"ד (09.01.2014) בהשתלמות בגמרא שנערכה בבית הספר בית רבקה בה לומדים אנ"ש מפי מרצים שונים. גולש חב"ד אינפו שלח תמונה מתוך השיעור כשעל המסך מוקרן ערך זה. שאפו!
הנה הידיעה בחב"ד אינפו 24.228.93.128 01:40, 9 בינואר 2014 (UTC)
- עדכון: הערך הוצג באותו יום ממש גם על מסך המחשב שלי, וצפיתי בו ארוכות. אין לי כאן מצלמה, אז אני לא יכול לשלוח את התמונה לאינפו... --יוסי ג - שיחה 02:20, 9 בינואר 2014 (UTC)
- וצירוף המקרים המוזר הלזה מזכיר לי השגחה פרטית נוספת, שהיום שמעתי מאת א' מאנ"ש דקראון הייטס שהרבי עשה מהימים שלפני ראש השנה להתקשרות "אלול שני", שצריך לעשות בו חשבון נפש וכו'. והרי זה קשור באופן נפלא ל'מלך בשדה'... תבנית:קריצה כפולה (עדיין אין תבנית כזו...) 24.228.93.128 02:52, 9 בינואר 2014 (UTC)
- בויקי יש תבנית לערכים שצוטטו בכתבות וכו', להכניס בדף השיחה. אז כדאי גם פה.
- הכנסתי את זה בדף המיועד חב"דפדיה:ציטוטים מחב"דפדיה. • שנוזעל - שיחה • ח' בשבט ה'תשע"ד 05:09, 9 בינואר 2014 (UTC)
- במחילת כבודכם - לא הבנתם למה התכוונתי. אני רציתי לומר ש"השתלמות בגמרא לאנ"ש בכפר חב"ד" אינה הרבה יותר חשובה מהמחשב האישי שלי, ולהגדיר את זה בתור "ציטוטים מחב"דפדיה" זו סתם בדיחה. (אגב, בדף "ציטוטים מחב"דפדיה" עצמו כתוב שהציטוט צריך להיות "ברשת האינטרנט ובעיתונות הכתובה". ברור שאינפו זה לא דוגמא כי חב"דפדיה היא מיזם של האתר[2]).--יוסי ג - שיחה 14:23, 9 בינואר 2014 (UTC)
- , טוב אז תוריד. • שנוזעל - שיחה • ח' בשבט ה'תשע"ד 14:45, 9 בינואר 2014 (UTC)
- ובמחילת כבודכם, לדון על פעולת הנחת התבנית צוטט בדפי השיחה, אינה פעולה יותר חשובה מעריכת חב"דפדיה. 66.250.99.189 20:34, 9 בינואר 2014 (UTC)
- לא יכולתי להתאפק מלהצטרף לבבזבוז הזמן , ההשתלמות בכפ"ח נערכה במסגרת לימודים מוכרים רשמית, על ידי מרצה שלפי חזותו אינו חב"דניק, כך שאני חושב שהיא כן מעידה על הכניסה של חב"פדיה כמקור מקובל קצת מעבר למסך המחשב האישי. אני חושב גם שתבניות כגון אלו נותנות לפחות לחלק מהתורמים (ואני בתוכם), משנה כח להמשיך בעבודת הקודש, ועשויה גם למשוך תורמים חדשים. --שיע • שיחה י"א בשבט ה'תשע"ד 17:25, 12 בינואר 2014 (UTC)
- זה נשמע שאתה הוא זה ששלחת התמונה לחב"ד אינפו...173.3.199.145 19:13, 12 בינואר 2014 (UTC)
- לא יכולתי להתאפק מלהצטרף לבבזבוז הזמן , ההשתלמות בכפ"ח נערכה במסגרת לימודים מוכרים רשמית, על ידי מרצה שלפי חזותו אינו חב"דניק, כך שאני חושב שהיא כן מעידה על הכניסה של חב"פדיה כמקור מקובל קצת מעבר למסך המחשב האישי. אני חושב גם שתבניות כגון אלו נותנות לפחות לחלק מהתורמים (ואני בתוכם), משנה כח להמשיך בעבודת הקודש, ועשויה גם למשוך תורמים חדשים. --שיע • שיחה י"א בשבט ה'תשע"ד 17:25, 12 בינואר 2014 (UTC)
- ובמחילת כבודכם, לדון על פעולת הנחת התבנית צוטט בדפי השיחה, אינה פעולה יותר חשובה מעריכת חב"דפדיה. 66.250.99.189 20:34, 9 בינואר 2014 (UTC)
- , טוב אז תוריד. • שנוזעל - שיחה • ח' בשבט ה'תשע"ד 14:45, 9 בינואר 2014 (UTC)
- במחילת כבודכם - לא הבנתם למה התכוונתי. אני רציתי לומר ש"השתלמות בגמרא לאנ"ש בכפר חב"ד" אינה הרבה יותר חשובה מהמחשב האישי שלי, ולהגדיר את זה בתור "ציטוטים מחב"דפדיה" זו סתם בדיחה. (אגב, בדף "ציטוטים מחב"דפדיה" עצמו כתוב שהציטוט צריך להיות "ברשת האינטרנט ובעיתונות הכתובה". ברור שאינפו זה לא דוגמא כי חב"דפדיה היא מיזם של האתר[2]).--יוסי ג - שיחה 14:23, 9 בינואר 2014 (UTC)
- וצירוף המקרים המוזר הלזה מזכיר לי השגחה פרטית נוספת, שהיום שמעתי מאת א' מאנ"ש דקראון הייטס שהרבי עשה מהימים שלפני ראש השנה להתקשרות "אלול שני", שצריך לעשות בו חשבון נפש וכו'. והרי זה קשור באופן נפלא ל'מלך בשדה'... תבנית:קריצה כפולה (עדיין אין תבנית כזו...) 24.228.93.128 02:52, 9 בינואר 2014 (UTC)
- לא. לשמחתי כבר סיימתי את לימודי שם לפני יותר משנה. --שיע • שיחה ד' באדר א' ה'תשע"ד 07:36, 4 בפברואר 2014 (UTC)
מעלת הירידה (עריכה לפני הכנסה לגוף הערך)[עריכת קוד מקור]
מדיוק לשון המשל משמע שהימצאותו של המלך בשדה היא מלכתחילה, שהרי לא כתוב ש"המלך יוצא לשדה" אלא "קודם בואו לעיר" אף שלכאורה בנמשל הרי המלך נמצא כל העת למעלה (בהיכל מלכותו) ורק בחודש אלול יוצא לשדה?
- והביאור בזה,
הן אמת שמציאותו של המלך מצד עצמו הוא בהיכל מלכותו - בעולמות עליונים שם מאיר גילוי אורו (שבהיכל מלכותו המלך הוא לבוש בלבושי המלכות ו'מאיר' בכל הדר תפארתו). אולם היות ומצד 'כוונת' העצמות שהוא למעלה מגדר גילוי והעלם ולמעלה מכל תואר (גם מתוארים וגילויים הכי נעלים) עיקר הכוונה והתענוג הוא דווקא במעשה התחתונים ותשובתם. ואדרבה, זו היא הסיבה שעוזב את היכל מלכותו (גילויים) ויורד לשדה כי (מצד העצמות שלמעלה מגילויים) שם עיקר התענוג. (ואם כן אף שמצד ה'גילויים' מצד ה'אור', היציאה לשדה נחשבת והיא ירידה. מצד ה'עצמות' אדרבה שם הוא נמצא כי שם עיקר תענוגו וכוונתו).[3]
- ולהוסיף
עפ"י שיחת תשמ"ז ראה
העילוי שפועל עבודת אנשי השדה והמדבר (אני לדודי) ובגילוי המאיר עליהם בשלש הדרגות (ודודי לי)....[4]
הוספת הרבי מלך המשיח[עריכת קוד מקור]
בשיחה למצויני צה"ל אומר הרבי מלך המשיח שה"מלך מקבל את כולם בסבלנות ובסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם", אולי אפשר להכניס ולציין את ההוספה הזאת מתחת להוספת הרבי הריי"צ או עכ"פ בהערת שוליי.-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- לא ברור כ"כ מה 'ההוספה'--הנחה - שיחה 09:55, 10 בספטמבר 2015 (UTC)
- בציטוט המשל הרבי אומר את המילים הכתובות בליקוטי תורה ובתוך המילים מוסיף את המילה "בסבלנות", מילה זו אינה כתובה בליקוטי תורה.
- הבנתי, אבל השאלה האם זה רק תירגום של המושג בסבר פנים יפות או שאתה יכול גם להסביר בזה 'רעיון' חדש (שהרי פשוט שזה שהרבי הפליא את הוספת הרבי הריי"צ 'ויכולים' היא לא רק מפני הוספת המילה (אדרבה זה לא כ"כ מובן מה ההוספה על 'רשאים' שגם 'יכולים') אלא שכפי המבואר, מתחדש בזה 'ענין' חדש, (ולכן בקטע המדבר על הוספה זו מצוטט גם דברי הרבי בזה (אף שטעון עריכה מחדש כי הוא כתוב באופן לא מובן כלל!!)) ופשוט שכל מילה של הרבי מדוייקת ומוסיפה אבל לכתוב שהרבי הוסיף תיבה בלי שיובן מה ההוספה המיוחדת שבזה אין נראה לענ"ד.--הנחה - שיחה 11:44, 10 בספטמבר 2015 (UTC)
- בציטוט המשל הרבי אומר את המילים הכתובות בליקוטי תורה ובתוך המילים מוסיף את המילה "בסבלנות", מילה זו אינה כתובה בליקוטי תורה.
הערות שוליים
- ↑ וידיאו הרבי קרא להם "מי שאינ וראוי להוראה ומורה", ואינו יודעים מהכל של דברי חכמים בנחת נשמעים, ומהדין בשו"ע הוכח תוכיח את עמית ואל תשא עליו חטא, שיש לדבר באופן יפה, אך חודש אלול הוא חודש הרחמים,ובימים אלו בו נגזרים לעם ישראל שנה טובה ומתוקה ח"ו מלקטרג ומלפתוח פה לשטן.
- ↑ ואם כבר אינפו - אז הייתה שם כתבה הרבה יותר חשובה על 5,000 ערכים.
- ↑ לקוטי שיחות חלק ד עמוד 1344.
- ↑ לקו"ש כ"ו