שיחה:תומת ישרים תנחם: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(7 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 5: שורה 5:
::כעת כבר לא חריף? או שכבר מתוק מדי?--[[משתמש:חב"ד|חב"ד]] ([[שיחת משתמש:חב"ד|שיחה]]) כ"ב בניסן ה'תשע"ג 10:53, 2 באפריל 2013 (IDT)
::כעת כבר לא חריף? או שכבר מתוק מדי?--[[משתמש:חב"ד|חב"ד]] ([[שיחת משתמש:חב"ד|שיחה]]) כ"ב בניסן ה'תשע"ג 10:53, 2 באפריל 2013 (IDT)
:::לדעתי זה מספיק.[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 12:15, 2 באפריל 2013 (IDT)
:::לדעתי זה מספיק.[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 12:15, 2 באפריל 2013 (IDT)
==אולי כדאי לציין==
אני לא יודע אם וולפא קרא את השיחה הזו, או שמא היה נוכח בו בשעת אמירתה, אך בשיחת חג הפסח תשכ"ב (אם זכרוני אינו מטעני אחרי ארבע כוסות של יין...), הרי שבהשגחה פרטית ראיתי הבוקר התייחסות של הרבי על פסוק זה...  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  כ"ג בניסן ה'תשע"ג  •  06:25, 3 באפריל 2013 (IDT)
== הערה 2 ==
בהע' 2 "בין שאר", מהם הנוספים?--[[משתמש:שפי"ץקייט|שפי"ץקייט]]
: [[משתמש:שפי"ץקייט|"ספר]] סופר וסיפור" של הרב שלום דובער וולפא, ו"באמונה שלימה" של הרב משה אורנשטיין. --[[משתמש:ברכת הגאולה|ברכת הגאולה]] [[שיחת משתמש:ברכת הגאולה|שיחה]]  17:24, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 17:24, 28 באוקטובר 2024 (IST)
== שאלה ==
ראיתי בספר שהרב וולפא יוצא בשצף קצף וזעזוע על שיטת הרב סופר, דאיך אפ"ל שהרבי ידבר על עניינים מופשטים ועליונים והרי כל דברי הרבי הם כפשוטם לגמרי כו'. ולענ"ד זהו תוס' מפורש ביבמות דף נ' ע"א: תדע שהרי נביא עומד. "וא"ת והלא אם לא התפלל חזקיהו על עצמו היה מת והיתה נבואה בטלה '''אלא ע"כ אין הנביא מתנבא אלא מה שראוי להיות'''" (והרי לרבי יש דין נביא, לשיטתו)?--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 10:25, כ"ז בתשרי, ה'תשפ"ה 10:25, 29 באוקטובר 2024 (IST)

גרסה אחרונה מ־10:38, 29 באוקטובר 2024

אם למישהו יש תמונה של הכריכה, הוא מוזמן להעלות.

אין מן הראוי ואין אנציקלופדי לענ"ד לכתוב דברים חריפים כאלו על סופר גם אם אמורים להסביר את שם הספר. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בניסן ה'תשע"ג, למניינם 20:41, 31 במרץ 2013 (IDT)

גם אני מצטרף להנ"ל.--יוסי ג - שיחה 20:55, 1 באפריל 2013 (IDT)
כעת כבר לא חריף? או שכבר מתוק מדי?--חב"ד (שיחה) כ"ב בניסן ה'תשע"ג 10:53, 2 באפריל 2013 (IDT)
לדעתי זה מספיק.יוסי ג - שיחה 12:15, 2 באפריל 2013 (IDT)

אולי כדאי לציין[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם וולפא קרא את השיחה הזו, או שמא היה נוכח בו בשעת אמירתה, אך בשיחת חג הפסח תשכ"ב (אם זכרוני אינו מטעני אחרי ארבע כוסות של יין...), הרי שבהשגחה פרטית ראיתי הבוקר התייחסות של הרבי על פסוק זה... • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 06:25, 3 באפריל 2013 (IDT)

הערה 2[עריכת קוד מקור]

בהע' 2 "בין שאר", מהם הנוספים?--שפי"ץקייט

"ספר סופר וסיפור" של הרב שלום דובער וולפא, ו"באמונה שלימה" של הרב משה אורנשטיין. --ברכת הגאולה שיחה 17:24, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 17:24, 28 באוקטובר 2024 (IST)

שאלה[עריכת קוד מקור]

ראיתי בספר שהרב וולפא יוצא בשצף קצף וזעזוע על שיטת הרב סופר, דאיך אפ"ל שהרבי ידבר על עניינים מופשטים ועליונים והרי כל דברי הרבי הם כפשוטם לגמרי כו'. ולענ"ד זהו תוס' מפורש ביבמות דף נ' ע"א: תדע שהרי נביא עומד. "וא"ת והלא אם לא התפלל חזקיהו על עצמו היה מת והיתה נבואה בטלה אלא ע"כ אין הנביא מתנבא אלא מה שראוי להיות" (והרי לרבי יש דין נביא, לשיטתו)?--מענדל סופר - שיחה, 10:25, כ"ז בתשרי, ה'תשפ"ה 10:25, 29 באוקטובר 2024 (IST)