תה: הבדלים בין גרסאות בדף

משה כהן (שיחה | תרומות)
הובהר חשיבות
 
(7 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:ספל תה.jpg|250px|ממוזער|שמאל|[[כוס]] תה.]]
[[קובץ:ספל תה.jpg|250px|ממוזער|שמאל|[[כוס]] תה.]]
ה'''תה''' הוא משקה המכיל קפאין, המיוצר על ידי חליטת עלים או ניצנים של צמח התה, במים חמים.
ה'''תה''' הוא משקה שלרוב מכיל קפאין, המיוצר על ידי חליטת עלים או ניצנים של צמח התה, במים חמים.


ברכת התה היא שהכל.
ברכת התה היא שהכל.
שורה 9: שורה 9:


===תולעים===
===תולעים===
התה הינו מוחזק כנקי ואין חיוב לבדקו מתולעים.
התה הוא מוחזק כנקי ואין חיוב לבדקו מתולעים.


===תה שהכין גוי===
===תה שהכין גוי===
שורה 15: שורה 15:


===לעניין שבת===
===לעניין שבת===
*'''הכנת התה ([[אופה]])''' - מן הראוי להכין תמצית תה בערב שבת, וכששופך יודא שה[[כוס]] יבשה.
*'''הכנת התה ([[אופה]])''' - מן הראוי להכין תמצית תה בערב שבת, וכששופך יודא שה[[כוס]] יבשה.
*'''הוצאת שקית התה מן התה ([[בורר]])''' - יש המתירים להוציאה בכף, ועדיף שיוציאה עם כף, שלא יטפו טיפות משקה לכוס.
*'''הוצאת שקית התה מן התה ([[בורר]])''' - יש המתירים להוציאה בכף, ועדיף שיוציאה עם מעט נוזל, כדין זבוב הנמצא ביין.


==אצל רבותינו נשיאינו==
==אצל רבותינו נשיאינו==
שורה 26: שורה 26:


====[[עירוי חמין לצוננין]]====
====[[עירוי חמין לצוננין]]====
אדמו"ר הצמח צדק פוסק בחידושיו על [[מסכת שבת]]{{הערה|עמ' 79}}, לגבי השאלה שמתחילה במסכת "האם מותר לשפוך [[מים]] חמים על [[מים]] קרים, באופן שהמים הקרים נעשים רותחים על ידי הערבוב" - שמותר לשפוך מים רותחים על שירי התה, אך עדיין לכתחילה יש להחמיר לשפוך את המים הרותחים לכלי אחר ורק מהכלי השני לשפוך על שיירי התה.
אדמו"ר הצמח צדק פוסק בחידושיו על [[מסכת שבת]]{{הערה|עמ' 79}}, לגבי השאלה שמתחילה במסכת "האם מותר לשפוך [[מים]] חמים על מים קרים, באופן שהמים הקרים נעשים רותחים על ידי הערבוב" - שמותר לשפוך מים רותחים על שירי התה, אך עדיין לכתחילה יש להחמיר לשפוך את המים הרותחים לכלי אחר ורק מהכלי השני לשפוך על שיירי התה.


===אדמו"ר הרש"ב===
===אדמו"ר הרש"ב===
שורה 35: שורה 35:
החסידים, וביניהם [[לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)|אביו של הרבי]], ר' [[מענדל חן]] ו[[שמריהו יהודה לייב מדליה|הרב מדליה]] - דנו ביניהם איזה חשש איסור יש בדבר, ובתחילה לא הגיעו לשום מסקנה, עד שלאחר מכן הגיעו לסברה שהחשש הוא שמא העמידו פעם את הסמובר הזה בשבת, נמצא שיש בכלי זה בליעה של איסור בישול בשבת.
החסידים, וביניהם [[לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)|אביו של הרבי]], ר' [[מענדל חן]] ו[[שמריהו יהודה לייב מדליה|הרב מדליה]] - דנו ביניהם איזה חשש איסור יש בדבר, ובתחילה לא הגיעו לשום מסקנה, עד שלאחר מכן הגיעו לסברה שהחשש הוא שמא העמידו פעם את הסמובר הזה בשבת, נמצא שיש בכלי זה בליעה של איסור בישול בשבת.


===אדמו"ר שליט"א===
===הרבי===
הרבי שותה כל יום קודם ה[[תפילה]] כוס תה עם [[חלב]]{{הערה|ראו 'מעשה מלך'}}.
הרבי שותה כל יום קודם ה[[תפילה]] כוס תה עם [[חלב]]{{הערה|ראו 'מעשה מלך'}}.


עד לשנת [[תשכ"ה]], הקפיד הרבי מידי יום לבקר את אמו שהתגוררה ב[[פרזידנט 1414|פינת הרחובות]] [[פרזידנט (רחוב)|פרזידנט]] ו[[קינגסטון (רחוב)|קינגסטון]]. הביקור נערך בדרך כלל לאחר תפילת מנחה, בשעה 4:00 בצהריים, ובמהלכו שתה הרבי [[כוס תה]] ושוחח עם אמו כמחצית השעה.
עד לשנת [[תשכ"ה]], הקפיד הרבי מדי יום לבקר את אמו שהתגוררה ב[[פרזידנט 1414|פינת הרחובות]] [[פרזידנט (רחוב)|פרזידנט]] ו[[קינגסטון (רחוב)|קינגסטון]]. הביקור נערך בדרך כלל לאחר תפילת מנחה, בשעה 4:00 בצהריים, ובמהלכו שתה הרבי [[כוס תה]] ושוחח עם אמו כמחצית השעה.


לאחר [[ראש חודש כסלו תשל"ח]] שאל ד"ר וייס את [[הרבי]] מה יש לו לומר. הרבי ענה לו שהוא שמח שיוכל לחזור עכשיו למנהגו לשתות כל יום [[כוס]] תה עם [[חיה מושקא שניאורסון (אשת כ"ק אדמו"ר שליט"א)|הרבנית]], שזה חשוב לו כמו הנחת [[תפילין]].
כאשר [[הרבנית נחמה דינה]] שאלה פעם את הרבי אודות הבדלה, סימן לה הרבי עם היד סימן של ערבוב בכפית, וכאשר ווידאה האם כוונת הרבי שתערוך הבדלה על תה, סימן הרבי בראשו לחיוב{{הערה|עדות הרב [[חיים ברוך הלברשטאם]].}}..
 
לאחר [[ראש חודש כסלו תשל"ח]] שאל ד"ר וייס את [[הרבי]] מה יש לו לומר. הרבי ענה לו שהוא שמח שיוכל לחזור עכשיו למנהגו לשתות כל יום [[כוס]] תה עם [[חיה מושקא שניאורסון (אשת כ"ק אדמו"ר שליט"א)|הרבנית]], שזה חשוב לו כמו הנחת [[תפילין]]{{הערה|[https://chabad.info/blogs/651210/ כוס התה היומי והסוכר בזוגיות שלנו].}}.


==ראו גם==
==ראו גם==