לדלג לתוכן

אדום (קליפה): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
Z770 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:
'''אדום''' היא [[קליפה]] טמאה, בבחינת [[גבורה]] דטומאה, המשתלשלת מגבורה ד[[קדושה]].
'''אדום''' היא [[קליפה]] טמאה, בבחינת [[גבורה]] דטומאה, המשתלשלת מגבורה ד[[קדושה]].
==מקור הקליפה==
==מקור הקליפה==
[[יצחק אבינו]], היה [[עבודת השם|עובד ה']] ב[[מידת הגבורה]] (יראה) כמו שכתוב "פחד יצחק", ו[[עשיו]] יצא מהפסולת של הגבורה של יצחק ולכן, גם [[עשיו]] הוא מידת הגבורה, אבל לא בצד של הקדושה אלא בצד של ה"[[סטרא אחרא]]" (הקליפות).
[[יצחק אבינו]], היה [[עבודת השם|עובד ה']] ב[[מידת הגבורה]] (יראה) כמו שכתוב "פחד יצחק", ו[[עשיו]] יצא מהפסולת של הגבורה של יצחק ולכן, גם [[עשיו]] הוא מידת הגבורה, אבל לא בצד של הקדושה כמו יצחק אלא בצד של ה"[[סטרא אחרא]]" (הקליפות).


המקור של קליפת אדום הוא בכתר דתהו, שזה היסוד לעולם התהו, והדרגה הכי גבוהה בכל עולם.
המקור של קליפת אדום הוא [[כתר|בכתר]] [[עולם התוהו|דתהו]], שזה היסוד [[עולם התוהו|לעולם התהו]], והדרגה הכי גבוהה בכל [[עולם (בחסידות)|עולם]].


==התבטאות הקליפה במידות==
==התבטאות קליפת אדום במידות==
הקליפה מתבטאת בשני דברים בנפש האדם:
קליפת אדום מתבטאת בשני דברים בנפש האדם:


א) בכח המ[[תאווה]], כמו [[בהמה]] שמתאוה תאוה בחמימות ותשוקה,וזה גם קשור לאנכיות.
א) בכח המ[[תאווה]], כמו [[בהמה]] שמתאוה תאוה בחמימות ותשוקה, וזה גם קשור לאנכיות.


ב) במדת ה[[כעס]] והרציחה, (כמו שנאמר בעשיו  "על חרבך תחיה").
ב) במדת ה[[כעס]] והרציחה, (כמו שנאמר בעשיו  "על חרבך תחיה").


== התהוות הקליפה בשבירת הכלים ==
== התהוות קליפת אדום בשבירת הכלים ==
שורש קליפה זו כמו כל הקליפות הטמאות שבעולם, נתהווה מ[[שבירת הכלים]] שהייתה ב[[עולם התוהו]], שנפלו [[רפ"ח ניצוצות]] הקדושה  לקליפות ו[[סטרא אחרא]], ועבודתם של בני ישראל היא לברר את הניצוצות ולהעלות אותם לקדושה.
שורש קליפת אדום הוא ממדרגות [[כתר]] [[ספירת החכמה|חכמה]] ו[[ספירת הבינה|בינה]] של [[עולם התוהו]], שבהם לא הייתה [[שבירת הכלים]] אלא רק ירידה בחיצוניות, ולכן היא השורש לקליפת נוגה שיש בה גם כן לטוב.
 
קליפה זו (יחד עם קליפת עמון ומואב) הינה שורש לחוכמה דקליפה - חוכמות העולם.


== בירור הקליפה ==
== בירור הקליפה ==
בכתר חכמה ובינה של עולם התהו לא היה שבירה אלא רק ירידה בחיצוניות המידות, ולכן הם נפלו רק לקליפת נוגע ולא לג' קליפות טמאות וכן כיום אי אפשר לברר אותם לגמרי כי התיקון שלהם ניתן לבני ישראל בכח בלבד ולא בפועל ולכן אפשר לברר רק את החיצוניות שלהם והתיקון הסופי יהיה רק בגאולה<ref>כמו ג' הארצות שכיבושן יהיה רק בגאולה</ref>.
כיום אין יכולת לברר את קליפה זו לגמרי כי ה[[תיקון המידות|תיקון]] שלה ניתן ל[[בני ישראל]] רק בכח, ולכן אי אפשר לברר את המהות שלה אלא רק את החיצוניות (כלומר שלא ניתן להפוך את עצם מציאותה לטוב), [[תיקון המידות|והתיקון]] הסופי יהיה רק ב[[גאולה]]<ref>כמו שכיבוש ג' הארצות - שכנגד קליפות עמון אדום ומואב - יהיה רק בגאולה</ref>.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:קליפות]]
[[קטגוריה:קליפות]]

גרסה אחרונה מ־10:51, 2 בדצמבר 2025

יש לשכתב ערך זה. הסיבה לכך היא: כתוב בסגנון של 'חבורה' מעלון תורני, פחות כערך אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
קליפות
סוגי קליפות
שלוש קליפות הטמאות · קליפת נוגה · קליפות דאצילות
קליפות שונות
אגרת בת מחלת · אדום · כתרין דמסאבותא · מדין · סנחריב · צרפת · עמלק · ראומה · שדים ורוחות

אדום היא קליפה טמאה, בבחינת גבורה דטומאה, המשתלשלת מגבורה דקדושה.

מקור הקליפה[עריכה | עריכת קוד מקור]

יצחק אבינו, היה עובד ה' במידת הגבורה (יראה) כמו שכתוב "פחד יצחק", ועשיו יצא מהפסולת של הגבורה של יצחק ולכן, גם עשיו הוא מידת הגבורה, אבל לא בצד של הקדושה כמו יצחק אלא בצד של ה"סטרא אחרא" (הקליפות).

המקור של קליפת אדום הוא בכתר דתהו, שזה היסוד לעולם התהו, והדרגה הכי גבוהה בכל עולם.

התבטאות קליפת אדום במידות[עריכה | עריכת קוד מקור]

קליפת אדום מתבטאת בשני דברים בנפש האדם:

א) בכח המתאווה, כמו בהמה שמתאוה תאוה בחמימות ותשוקה, וזה גם קשור לאנכיות.

ב) במדת הכעס והרציחה, (כמו שנאמר בעשיו "על חרבך תחיה").

התהוות קליפת אדום בשבירת הכלים[עריכה | עריכת קוד מקור]

שורש קליפת אדום הוא ממדרגות כתר חכמה ובינה של עולם התוהו, שבהם לא הייתה שבירת הכלים אלא רק ירידה בחיצוניות, ולכן היא השורש לקליפת נוגה שיש בה גם כן לטוב.

קליפה זו (יחד עם קליפת עמון ומואב) הינה שורש לחוכמה דקליפה - חוכמות העולם.

בירור הקליפה[עריכה | עריכת קוד מקור]

כיום אין יכולת לברר את קליפה זו לגמרי כי התיקון שלה ניתן לבני ישראל רק בכח, ולכן אי אפשר לברר את המהות שלה אלא רק את החיצוניות (כלומר שלא ניתן להפוך את עצם מציאותה לטוב), והתיקון הסופי יהיה רק בגאולה[1].

הערות שוליים

  1. כמו שכיבוש ג' הארצות - שכנגד קליפות עמון אדום ומואב - יהיה רק בגאולה