שער היחוד והאמונה - פרק ג': הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
Mdafula (שיחה | תרומות)
 
(7 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל של שער היחוד והאמונה
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ג'''' של [[שער היחוד והאמונה]] מסביר כי כל הברואים בטלים במציאות ממש לגבי רוח ה' המחיה אותם, וכמו זיו השמש הבטל לגמרי לגבי גוף השמש כשהוא במקורו.
'''פרק ג' - המשל לשיטת הבעל שם טוב'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
{{להשלים}}
בכדי לקרב לשכלנו את המבואר בפרקים הקודמים{{הערה|פרקים א-ב, שם הובאו ראיות מהתורה וראיה שכלית לשיטת ה[[בעל שם טוב]], ש[[הקב"ה]] מהווה ומחיה את מציאות העולם כל רגע מאין ליש מחדש.}} מביא הרבי [[אור השמש בשמש|משל מאור השמש]]. המשל לא רק מקרב את הדבר להבנתנו אלא מבהיר את '''משמעות''' הדברים: דמאחר והעולמות אינם דבר הקיים ועומד בפני עצמו (אלא הם 'בטלים במציאות'), נמצא אם כך שהאמת היא שאין עוד מציאות מבלעדי ה'.
 
==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=ג|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק ג'}}}}
{{פרק תניא|פרק=ג|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק ג'}}}}
יש לכם טעות בהקלדה
שכח הפועל ולא שכל הפועל


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
{{להשלים}}
נמשלו העולמות לאור השמש: כשם שבלעדה אינו קיים{{הערה|כי הוא רק ההתפשטות '''שלה''', והארה '''ממנה'''}} כך העולם לגבי ה'. אך יש הבדל בין המשל לנמשל: העולם נמשל לאור '''לפני''' שנפרד מהשמש.


ומסיים בשאלה עצומה: מאחר והנבראים אינם מציאות נפרדת - מהי מהות קיומם? לכאורה, גם אם מאיזו סיבה לא רואים את מקורם - הרי '''הם עצמם''' אינם מציאות?{{הערה|ויתבאר בפרקים הבאים.}}


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[השתלשלות]]
{{פסקה חסרה}}


==ראו גם==
* [[אור השמש בשמש]]


{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק ב'|פרק ב']]|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק ד'|פרק ד']]}}
{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק ב'|פרק ב']]|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק ד'|פרק ד']]}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]]
[[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]]