החודש הזה תשמ"ז: הבדלים בין גרסאות בדף

יצירת דף עם התוכן "'''המאמר 'החודש הזה לכם' תשמ"ז''' - נאמר בש"פ ויקהל פקודי תשמ"ז. ==רקע== המאמר החודש הזה לכם' תשמ"ז בב' ניסן תשמ"ח התוועדות שבת פרשת ויקהל פקודי, ופרשת החודש מברכים חודש ניסן תשמ"ז, והוא מיוסד על מאמר שאמר אדמו"ר הרש"ב, שנאמר בש..."
 
מ. רובין (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
 
(14 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''המאמר 'החודש הזה לכם' [[תשמ"ז]]''' -  נאמר בש"פ ויקהל פקודי [[תשמ"ז]].
{{מאמרי רבותינו נשיאינו}}
'''המאמר 'החודש הזה לכם' [[תשמ"ז]]''' -  נאמר בש"פ ויקהל פקודי [[תשמ"ז]], והוגה כשנה לאחר מכן לקראת [[ב' ניסן]] [[תשמ"ח]].


==רקע==
==רקע==
המאמר החודש הזה לכם' [[תשמ"ז]] ב[[ב' ניסן תשמ"ח]] [[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] שבת פרשת ויקהל פקודי, ופרשת החודש מברכים חודש [[ניסן]] [[תשמ"ז]], והוא מיוסד על [[מאמר]] שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]], שנאמר בשנת [[תרע"א]] (אעת"ר), ושגם בה הייתה אותה קביעות כמו ב[[תשמ"ז]].
המאמר החודש הזה לכם' [[תשמ"ז]] ב[[ב' ניסן תשמ"ח]] [[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] שבת פרשת ויקהל פקודי, ופרשת החודש מברכים חודש [[ניסן]] [[תשמ"ז]], והוא מיוסד על [[מאמר]] שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]], שנאמר בשנת [[תרע"א]] (אעת"ר), ושגם בה הייתה אותה קביעות כמו ב[[תשמ"ז]].


שנה לאחר אמירת המאמר, הוא הוגה ויצא לאור לקראת [[ב' ניסן]] [[תשמ"ח]]. הנקודות העיקריות ב[[מאמר]] הן: '''א.''' מעלת גילוי האלוקי המתלבש בעולמות להחיותם, '''ב.''' מעלתת הגילויים שבתורה הנעלים הרבה יותר מן הראשונים.
שנה לאחר אמירת המאמר, הוא הוגה ויצא לאור לקראת [[ב' ניסן]] [[תשמ"ח]]. הנקודות העיקריות ב[[מאמר]] הן: '''א.''' מעלת גילוי האלוקי המתלבש בעולמות להחיותם, '''ב.''' מעלתת הגילויים שבתורה הנעלים הרבה יותר מן הראשונים.


==תוכן המאמר==
==תוכן המאמר==
ה[[מאמר]] מבאר את הפסוק '''"החודש הזה לכם ראשי חדשים, ראשון הוא לכם לחדשי השנה"''', על פי דברי [[אדמו"ר הרש"ב]] במאמר משנת [[אעת"ר]] הנ"ל, שבחומש בראשית ובפרשיות של חומש שמות לפני פרשת החודש,  
ה[[מאמר]] מבאר את הפסוק '''"החודש הזה לכם ראשי חדשים, ראשון הוא לכם לחדשי השנה"''', על פי דברי [[אדמו"ר הרש"ב]] במאמר משנת [[תרע"א]] הנ"ל, שבחומש בראשית ובפרשיות של חומש שמות לפני פרשת החודש,  


מדובר בגילויים האלוקים שבעולמות, כולל'[[אור הקו]]', שאמנם הוא עצמו בבחינת [[בלי גבול]], וגם לאחר שמתלבש בכלים אינו נתפס בהם, אבל מכל מקום הוא בגדר [[גבול]], כיון שנמשך על ידי ה[[צמצום]]. ומפרשת החודש ואילך, מדבר אודות הגילוים האלוקיים של ה[[תורה]], שהוא גילוי [[עצמות]] [[אור אין סוף]] שלפני ה[[צמצום]].
מדובר בגילויים האלוקים שבעולמות, כולל'[[אור הקו]]', שאמנם הוא עצמו בבחינת בלי גבול, וגם לאחר שמתלבש בכלים אינו נתפס בהם, אבל מכל מקום הוא בגדר גבול, כיון שנמשך על ידי ה[[צמצום]]. ומפרשת החודש ואילך, מדבר אודות הגילוים האלוקיים של ה[[תורה]], שהוא גילוי [[עצמות]] [[אור אין סוף]] שלפני ה[[צמצום]].
 
ומוסיף, שב[[אור]] השייך לעולמות, נכלל גם שורש המדידה שב'[[אור הקו]]' שהוא ב[[אור אין סוף]] שלפני הצמצום, ואפילו עליית רצון, כי גם הם בבחינת [[אור]] שבבחינת 'המשכה וגילוי', ולכן גם המשכתם היא על ידי ה[[צמצום]]. ואילו הכוונה בנתינת ה[[תורה]] היא - להמשיך גם את האור שלפני כל הצמצומים.
 
במאמר מובא ביאור נרחב אודות ה[[צמצומים]] שלפני ה'[[צמצום הראשון]]', ומסיק שהגילויים שב[[תורה]] מתחילים בעיקר ב[[פרשת החודש]], הם לפני כל צמצומים אלו, והם מ[[עצמות אור אין סוף]] ממש.
 
ולכן נאמר "החודש הזה לכם '''ראש''' חדשים" כי בחודש [[ניסן]] נמשך גילוי [[עצמות אור אין סוף]], ולכן "בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל" {{הערה|ראש השנה י"א א'}}, כי עניין ה[[גאולה]] הוא, שאז תתגלה ה[[עצמות אין סוף]] בלי לבוש ממש.
 
==קישורים חיצונים==
*[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3140123 מאמר החודש הזה לכם תשמ"ז] - טקסט
 
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:מאמרי אדמו"ר שליט"א]]