החודש הזה תשמ"ז: הבדלים בין גרסאות בדף
שולם ליברמן (שיחה | תרומות) יצירת דף עם התוכן "'''המאמר 'החודש הזה לכם' תשמ"ז''' - נאמר בש"פ ויקהל פקודי תשמ"ז. ==רקע== המאמר החודש הזה לכם' תשמ"ז בב' ניסן תשמ"ח התוועדות שבת פרשת ויקהל פקודי, ופרשת החודש מברכים חודש ניסן תשמ"ז, והוא מיוסד על מאמר שאמר אדמו"ר הרש"ב, שנאמר בש..." |
אין תקציר עריכה |
||
| (14 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
'''המאמר 'החודש הזה לכם' [[תשמ"ז]]''' - נאמר בש"פ ויקהל פקודי [[תשמ"ז]]. | {{מאמרי רבותינו נשיאינו}} | ||
'''המאמר 'החודש הזה לכם' [[תשמ"ז]]''' - נאמר בש"פ ויקהל פקודי [[תשמ"ז]], והוגה כשנה לאחר מכן לקראת [[ב' ניסן]] [[תשמ"ח]]. | |||
==רקע== | ==רקע== | ||
המאמר | המאמר החודש הזה לכם' [[תשמ"ז]] ב[[ב' ניסן תשמ"ח]] [[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] שבת פרשת ויקהל פקודי, ופרשת החודש מברכים חודש [[ניסן]] [[תשמ"ז]], והוא מיוסד על [[מאמר]] שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]], שנאמר בשנת [[תרע"א]] (אעת"ר), ושגם בה הייתה אותה קביעות כמו ב[[תשמ"ז]]. | ||
שנה לאחר אמירת המאמר, הוא הוגה ויצא לאור לקראת [[ב' ניסן]] [[תשמ"ח]]. הנקודות העיקריות ב[[מאמר]] הן: '''א.''' מעלת גילוי האלוקי המתלבש בעולמות להחיותם, '''ב.''' מעלתת הגילויים שבתורה הנעלים הרבה יותר מן הראשונים. | שנה לאחר אמירת המאמר, הוא הוגה ויצא לאור לקראת [[ב' ניסן]] [[תשמ"ח]]. הנקודות העיקריות ב[[מאמר]] הן: '''א.''' מעלת גילוי האלוקי המתלבש בעולמות להחיותם, '''ב.''' מעלתת הגילויים שבתורה הנעלים הרבה יותר מן הראשונים. | ||
==תוכן המאמר== | ==תוכן המאמר== | ||
ה[[מאמר]] מבאר את הפסוק '''"החודש הזה לכם ראשי חדשים, ראשון הוא לכם לחדשי השנה"''', על פי דברי [[אדמו"ר הרש"ב]] במאמר משנת [[ | ה[[מאמר]] מבאר את הפסוק '''"החודש הזה לכם ראשי חדשים, ראשון הוא לכם לחדשי השנה"''', על פי דברי [[אדמו"ר הרש"ב]] במאמר משנת [[תרע"א]] הנ"ל, שבחומש בראשית ובפרשיות של חומש שמות לפני פרשת החודש, | ||
מדובר בגילויים האלוקים שבעולמות, כולל'[[אור הקו]]', שאמנם הוא עצמו בבחינת | מדובר בגילויים האלוקים שבעולמות, כולל'[[אור הקו]]', שאמנם הוא עצמו בבחינת בלי גבול, וגם לאחר שמתלבש בכלים אינו נתפס בהם, אבל מכל מקום הוא בגדר גבול, כיון שנמשך על ידי ה[[צמצום]]. ומפרשת החודש ואילך, מדבר אודות הגילוים האלוקיים של ה[[תורה]], שהוא גילוי [[עצמות]] [[אור אין סוף]] שלפני ה[[צמצום]]. | ||
ומוסיף, שב[[אור]] השייך לעולמות, נכלל גם שורש המדידה שב'[[אור הקו]]' שהוא ב[[אור אין סוף]] שלפני הצמצום, ואפילו עליית רצון, כי גם הם בבחינת [[אור]] שבבחינת 'המשכה וגילוי', ולכן גם המשכתם היא על ידי ה[[צמצום]]. ואילו הכוונה בנתינת ה[[תורה]] היא - להמשיך גם את האור שלפני כל הצמצומים. | |||
במאמר מובא ביאור נרחב אודות ה[[צמצומים]] שלפני ה'[[צמצום הראשון]]', ומסיק שהגילויים שב[[תורה]] מתחילים בעיקר ב[[פרשת החודש]], הם לפני כל צמצומים אלו, והם מ[[עצמות אור אין סוף]] ממש. | |||
ולכן נאמר "החודש הזה לכם '''ראש''' חדשים" כי בחודש [[ניסן]] נמשך גילוי [[עצמות אור אין סוף]], ולכן "בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל" {{הערה|ראש השנה י"א א'}}, כי עניין ה[[גאולה]] הוא, שאז תתגלה ה[[עצמות אין סוף]] בלי לבוש ממש. | |||
==קישורים חיצונים== | |||
*[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3140123 מאמר החודש הזה לכם תשמ"ז] - טקסט | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | |||
[[קטגוריה:מאמרי אדמו"ר שליט"א]] | |||