קונטרס פורים קטן - תשנ"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 22: שורה 22:
המאמר מסביר שהביטוי '''"ואתה תצוה"''' מלמד על תפקידו של [[משה]] שמקשר ומחבר את ישראל ל[[קב"ה]]. חיבור זה מעלה את [[משה]] עצמו, ולכן נאמר '''"ויקחו אליך"''' – [[ישראל]] מוסיפים אור ל[[משה]]. משה מכונה "[[רעיא מהימנא]]",  
המאמר מסביר שהביטוי '''"ואתה תצוה"''' מלמד על תפקידו של [[משה]] שמקשר ומחבר את ישראל ל[[קב"ה]]. חיבור זה מעלה את [[משה]] עצמו, ולכן נאמר '''"ויקחו אליך"''' – [[ישראל]] מוסיפים אור ל[[משה]]. משה מכונה "[[רעיא מהימנא]]",  


שתפקידו לזון ולפרנס את ה[[אמונה]] של [[ישראל]], ולהחדיר אותה מ[[אמונה]] באופן  מקיף (חיצוני) ל[[אמונה]] באפון פנימי ועמוק. תפקיד זה ניתן לכל '''' משה שבדור'''' [[משה]] כמו [[מרדכי היהודי]], שמחזקים את האמונה ב[[עם ישראל]].
שתפקידו לזון ולפרנס את ה[[אמונה]] של [[בני ישראל|ישראל]], ולהחדיר אותה מ[[אמונה]] באופן  מקיף (חיצוני) ל[[אמונה]] באפון פנימי ועמוק. תפקיד זה ניתן לכל '''' משה שבדור'''' [[משה]] כמו [[מרדכי היהודי]], שמחזקים את האמונה ב[[עם ישראל]].




שורה 49: שורה 49:
'''הכנה לגאולה:'''
'''הכנה לגאולה:'''


המאמר מסיים בכך שגם בעבודת "ויקחו אליך" זקוקים [[ישראל]] לסיוע ולכוח מ[[משה]]. [[משה]] שבדורנו מעורר ומגלה את ה[[אמונה]], באופן ש[[ישראל]] יעבדו בכוחות עצמם ויהפכו ל"נר תמיד". עבודה זו, שמצד ה'מטה', היא ההכנה וה'כלי' ל[[גאולה]] האמיתית והשלימה,
המאמר מסיים בכך שגם בעבודת "ויקחו אליך" זקוקים [[בני ישראל|ישראל]] לסיוע ולכוח מ[[משה]]. [[משה]] שבדורנו מעורר ומגלה את ה[[אמונה]], באופן ש[[ישראל]] יעבדו בכוחות עצמם ויהפכו ל"נר תמיד". עבודה זו, שמצד ה'מטה', היא ההכנה וה'כלי' ל[[גאולה]] האמיתית והשלימה,


==חלוקת המאמר==
==חלוקת המאמר==