קונטרס פורים קטן - תשנ"ב: הבדלים בין גרסאות בדף
שולם ליברמן (שיחה | תרומות) מ ←תוכן המאמר: הגהה |
שולם ליברמן (שיחה | תרומות) |
||
| שורה 22: | שורה 22: | ||
המאמר מסביר שהביטוי '''"ואתה תצוה"''' מלמד על תפקידו של [[משה]] שמקשר ומחבר את ישראל ל[[קב"ה]]. חיבור זה מעלה את [[משה]] עצמו, ולכן נאמר '''"ויקחו אליך"''' – [[ישראל]] מוסיפים אור ל[[משה]]. משה מכונה "[[רעיא מהימנא]]", | המאמר מסביר שהביטוי '''"ואתה תצוה"''' מלמד על תפקידו של [[משה]] שמקשר ומחבר את ישראל ל[[קב"ה]]. חיבור זה מעלה את [[משה]] עצמו, ולכן נאמר '''"ויקחו אליך"''' – [[ישראל]] מוסיפים אור ל[[משה]]. משה מכונה "[[רעיא מהימנא]]", | ||
שתפקידו לזון ולפרנס את ה[[אמונה]] של [[ישראל]], ולהחדיר אותה מ[[אמונה]] באופן מקיף (חיצוני) ל[[אמונה]] באפון פנימי ועמוק. תפקיד זה ניתן לכל '''' משה שבדור'''' [[משה]] כמו [[מרדכי היהודי]], שמחזקים את האמונה ב[[עם ישראל]]. | שתפקידו לזון ולפרנס את ה[[אמונה]] של [[בני ישראל|ישראל]], ולהחדיר אותה מ[[אמונה]] באופן מקיף (חיצוני) ל[[אמונה]] באפון פנימי ועמוק. תפקיד זה ניתן לכל '''' משה שבדור'''' [[משה]] כמו [[מרדכי היהודי]], שמחזקים את האמונה ב[[עם ישראל]]. | ||
| שורה 49: | שורה 49: | ||
'''הכנה לגאולה:''' | '''הכנה לגאולה:''' | ||
המאמר מסיים בכך שגם בעבודת "ויקחו אליך" זקוקים [[ישראל]] לסיוע ולכוח מ[[משה]]. [[משה]] שבדורנו מעורר ומגלה את ה[[אמונה]], באופן ש[[ישראל]] יעבדו בכוחות עצמם ויהפכו ל"נר תמיד". עבודה זו, שמצד ה'מטה', היא ההכנה וה'כלי' ל[[גאולה]] האמיתית והשלימה, | המאמר מסיים בכך שגם בעבודת "ויקחו אליך" זקוקים [[בני ישראל|ישראל]] לסיוע ולכוח מ[[משה]]. [[משה]] שבדורנו מעורר ומגלה את ה[[אמונה]], באופן ש[[ישראל]] יעבדו בכוחות עצמם ויהפכו ל"נר תמיד". עבודה זו, שמצד ה'מטה', היא ההכנה וה'כלי' ל[[גאולה]] האמיתית והשלימה, | ||
==חלוקת המאמר== | ==חלוקת המאמר== | ||