שיחה:החייל - סיפורו של תמים – הבדלי גרסאות

מ. רובין (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
ספרא רבא (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
 
(76 גרסאות ביניים של 13 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 4: שורה 4:
*גא"מ להנ"ל - {{בעד}} מחיקה בהקדם. מגוכך וחסר חשיבות לכתוב ערך על ספר קריאה - כשבקושי על ספרי קודש יש די חומר. {{שכח|מענדל סופר}}
*גא"מ להנ"ל - {{בעד}} מחיקה בהקדם. מגוכך וחסר חשיבות לכתוב ערך על ספר קריאה - כשבקושי על ספרי קודש יש די חומר. {{שכח|מענדל סופר}}
*גם אני - {{בעד}} המחיקה. --[[משתמש: יוסף יצחק קעניג|יוסף יצחק קעניג]] 15:55, 15 באפריל 2025 (IDT)
*גם אני - {{בעד}} המחיקה. --[[משתמש: יוסף יצחק קעניג|יוסף יצחק קעניג]] 15:55, 15 באפריל 2025 (IDT)
*{{בעד}} המחיקה. --[[משתמש:ברכת הגאולה|ברכת הגאולה]] [[שיחת משתמש:ברכת הגאולה|שיחה]]  15:00, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 15:00, 17 באפריל 2025 (IDT)
*{{בעד}} המחיקה. מעודי לא ראיתי בחב"דפדיה ערך על ספר קריאה. [[משתמש:יוסף חיים|יוסף חיים]] - [[שיחת משתמש:יוסף חיים|שיחה]], 00:01, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 00:01, 23 באפריל 2025 (IDT)
'''משתמשים שאין להם זכות הצבעה'''
* {{בעד}} [[משתמש:תועלתי|תועלתי]] - [[שיחת משתמש:תועלתי|שיחה]], 17:35, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 17:35, 17 באפריל 2025 (IDT)
* {{בעד}} [[בובת קש2]]--[[משתמש:בובת קש2|בובת קש2]] - [[שיחת משתמש:בובת קש2|שיחה]], 14:56, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ה 14:56, 22 באפריל 2025 (IDT)
:איך יימחק בפו"מ?
:איך יימחק בפו"מ?
::ע"י התבנית "למ" {{שכח|מענדל סופר}}
::ע"י התבנית "למ" {{שכח|מענדל סופר}}
===נגד מחיקה===
===נגד מחיקה===
*אני {{נגד חזק}} למחוק את הערך. שפיץקייט מה מגוחך פה?  | [[משתמש:תמים של הרבי|תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]]  19:05, 15 באפריל 2025 (IDT)
*אני {{נגד חזק}} למחוק את הערך. שפיץקייט מה מגוחך פה?  | [[משתמש:תמים של הרבי|תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]]  19:05, 15 באפריל 2025 (IDT)
: {{נגד חזק}}.  בברכה. [[משתמש:מ. רובין]] - [[שיחת משתמש:מ. רובין|שיחה]] 13:41, 17 באפריל 2025 (IDT)
* {{נגד חזק}}.  בברכה. [[משתמש:מ. רובין]] - [[שיחת משתמש:מ. רובין|שיחה]] 13:41, 17 באפריל 2025 (IDT)
* {{נגד חזק}}. בברכה, [[יחי המלך|יחי המלך המשיח!]] - [[משתמש:נסיעה לרבי|נסיעה לרבי]] - [[שיחת משתמש:נסיעה לרבי|שיחה]] 14:40, 17 באפריל 2025 (IDT)
*{{נגד חזק}} - עם למחוק זה פוליטיקה שכמדומני אין להכניס לאתר. הספר מכיל הרבה מסרים של משיח וחי וקיים, וכולל הרבה מאוד שיחות של הרבי לכן ישנה חשיבות והמחיקה היא פוליטית[[משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|מנחם מענדל רושקניקוב]] - [[שיחת משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|שיחה]], 18:08, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 18:08, 17 באפריל 2025 (IDT) {{הערה| יש לי וותק יותר משלושה חודשים פשוט החלפתי משתמש לכן יש לי הרשאה להצביע}}
* {{נגד חזק}}.{{הערה| יש לי וותק יותר משנה פשוט החלפתי משתמש לכן יש לי הרשאה להצביע}}  בברכה. [[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] - [[שיחת משתמש:חב"דפדי גאולתי|שיחה]], 14:18, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 14:18, 17 באפריל 2025 (IDT)


{{חב"דפדים פעילים}} מוזמנים להביע את דעתכם.
===משתמשים שאין להם זכות הצבעה===
 
 
::::{{חב"דפדים פעילים}} מוזמנים להביע את דעתכם. {{שכח|מענדל סופר}}
''"מה מגוחך פה"?''
''"מה מגוחך פה"?''
:::''דמויות
:::''דמויות
שורה 32: שורה 44:
:: אין '''אף''' סיבה לעשות עליו ערך\להשאירו קיים. בדובר בספר ק ר י א ה, ועם כל קדושתו, הקצנותיו ומשיחיותו - אין כאן מקומו.
:: אין '''אף''' סיבה לעשות עליו ערך\להשאירו קיים. בדובר בספר ק ר י א ה, ועם כל קדושתו, הקצנותיו ומשיחיותו - אין כאן מקומו.
:: בתקווה להבנה. --[[משתמש:שפי"ץקייט|ונזכה זע'הן זיך מיט'ן רבי'ן בב"א.]] - [[שיחת משתמש:שפי"ץקייט|שיחה]], 13:21, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 13:21, 17 באפריל 2025 (IDT)
:: בתקווה להבנה. --[[משתמש:שפי"ץקייט|ונזכה זע'הן זיך מיט'ן רבי'ן בב"א.]] - [[שיחת משתמש:שפי"ץקייט|שיחה]], 13:21, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 13:21, 17 באפריל 2025 (IDT)
:::{{א|שפי"ץקייט}} אם הספר הזה "מגוחך" כדבריך אז הנני בזאת להציע שנדון גם במחיקתו של הערך [[ברגע האמת]]. מה דעתך? [[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] - [[שיחת משתמש:חב"דפדי גאולתי|שיחה]], 14:25, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 14:25, 17 באפריל 2025 (IDT)
::::אתה באמת משווה בין ספר ילדים עלילתי בדיוני לספר העוסק בדמותו של הרבי? ממך לא ציפיתי...
::::::א. לא אמרתי שהספר מגוכח. כ"א הערך על כזה ערך הינו מגוחך. וק"ל.
::::::ב. לעניננו - יש ספרים (כדוגמת הנ"ל) ש(כבר דנו על מידת נחיצותם במק"א, ומ"מ,) אפילו את"ל שהם 'מגוכחים' - הם כן נחוצים, כי (ספציפית הנ"ל-) הם ספרים מכובדים בפ"ע, הסוקרים חלק מחיי אדמו"ר. וק"ל החילוק בינו לבין ספד דמיוני...
===הוה נתבונן===
''::כותבים ה'''ב'''ה נתבונן.''
אני חושב שאלו שמצביעים נגד, הם אלו שעושים זאת לא מתוך שיקול דעת אלא מצד "שיקול פוליטי". ואני מבין אותם. וודאי שבתור משיחסט אינך מסוגל לראות אנטים שהשתחלו לחב"פדיה ומנסים בכל ערך אפשרי לקנצז, וממילא בתור אחד שחשוב לו לשמור על חב"דפדיה המשיחיסטית הינך נזעק להילחם נגד אלו אשר חרפו עקבות משיחך.
אבל האמת היא שאלו שבעד המחיקה (וביניהם אני ואני משיחיסט) בעד המחיקה משום שגם עם הספר חשוב ונעלה, הערך לא מציג אותו כך. כפי שהערך בנוי כעת הקורא מתרשם שמדובר בספר עלילתי עם דמויות מגוונות ומשעשעות. באם הערך לא ידבר על העלילה של הספר אלא על המסקנות והתובנות של הספר, אני אשנה את בחירתי ואצביע בעד.
משל למה הדבר דומה - לערך על קעמפ אורו של משיח, הערך חשוב ונעלה. אך זו לא סיבה להתחיל לתאר בערך את עלילות המערכונים - אף ע"פ שיש להם מסרים חינוכיים וערכיים.
:יפה. אני עדיין עומד על דעתי, כי מי שפתח את ההצבעה הזאת עשה את זה משיקולים פוליטיים. בברכה, [[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] - [[שיחת משתמש:חב"דפדי גאולתי|שיחה]], 21:11, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 21:11, 17 באפריל 2025 (IDT)
::קל לראות ולהבין שדווקא המצביעים מנגד עשו זאת מהטעם הנ"ל. הטעמים לא מובנים (אם בכלל קימיים) והניסוח השווה של 'בעד חזק' וכידוע ואין להאריך מדבר המצער מפני ק' המועד. החותם בכאב, {{שכח|מענדל סופר}}
:::מענדל היקר: אולי כדאי להפסיק את ההיתכתשות המיותרת הזאת ומישהוא יקח על עצמו לכתוב את הערך מחדש (מאשר לבלבל את המוח בעקיצות מיותרות) אני מציע שמי שמוכן לעשות את זה שיכתוב כאן ויפתר בעז"ה הוויכוח המטופש הזה ( מה גם שמניסיון מפעמים קודמו זה לא מוביל לשום מקום)!?[[משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|מנחם מענדל רושקניקוב]] - [[שיחת משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|שיחה]], 21:30, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 21:30, 17 באפריל 2025 (IDT)
:::אולי כדאי באמת שמישהוא יערוך את הערך באופן הנ"ל, והערך בצורתו העכשווית יהיה בתור ערך מורחב על מבנה הספר אבל בכול מקרה זו לא סיבה למחוק את הערך לגמרי[[משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|מנחם מענדל רושקניקוב]] - [[שיחת משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|שיחה]], 21:17, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 21:17, 17 באפריל 2025 (IDT)
::::מסכים עם {{א|מנחם מענדל רושקניקוב}}.  בברכה. [[משתמש:מ. רובין]] - [[שיחת משתמש:מ. רובין|שיחה]] 21:28, 17 באפריל 2025 (IDT)
:::::אם אתה רוצה לערוך אז הינך מוזמן בברכה, קריינא דאיגרתא כו'. לבד מזה שדעתי האישית שגם לאחר עריכה ערך על עלילה בדיונית בפ"ע חסר חשיבות לחלוטין. מ"ס
::::::{{א|מנחם מענדל רושקניקוב}} למה כוונתך ש"הערך בצורתו העכשווית יהיה בתור ערך מורחב על מבנה הספר"?  למענדל סופר אני אומר: אתה לא רוצה שום פשרה מבחינתי הכול מותר בשביל למחוק ערך טוב. אז מכאן אני אומר לך הערך לא ימחק כי הרוב פה לא רוצים במחיקתו הערך. נקודה. [[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] - [[שיחת משתמש:חב"דפדי גאולתי|שיחה]], 22:27, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 22:27, 17 באפריל 2025 (IDT)
[[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] מי שמתעניין בתוכן הסיפורי של הספר הערך העכשוומ מתאים לו אך מי שחפץ במידע על המסרים של הספר יקבל זאת בערך שאמור להיות ולכן הצעתי הייתה לא למחוק את הערך העכשווי ולכתוב חדש אלא להכניס אותו בקטגוריה של ערך מורחב של מי שחפץ בתוכן הסיפורי של הספר (אשמח אם תוכל לעשות זאת אתה)[[משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|מנחם מענדל רושקניקוב]] - [[שיחת משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|שיחה]], 22:31, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 22:31, 17 באפריל 2025 (IDT)
:::::::{{א|מנחם מענדל רושקניקוב}} אשמח שתעשה אתה. [[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] - [[שיחת משתמש:חב"דפדי גאולתי|שיחה]], 23:23, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 23:23, 17 באפריל 2025 (IDT)
{{מפעילי מערכת}} איני רוצה להכנס למלחמת עריכה, אנא הסבירו למשחית את טעותו.
::::::::נ"ל שאפשר לכנות דף זה כ'מלחמת קודש': המשיחיסטים רואים בספר זה את בסיס השקפתם, והאנטים - את חרפת חב"ד, שיש ספר עלילתי-דמיוני עם ערך עליו...
::::::::[אני אישית בעד להעיף אותו ועוד שכדוגמתו, אבל אין זה בכח חרבי וקש(ת)י...--[[משתמש:בובת קש2|בובת קש2]] - [[שיחת משתמש:בובת קש2|שיחה]], 00:20, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ה 00:20, 21 באפריל 2025 (IDT)
:::::::::{{א|בובת קש2}} תוכל להצביע תחת הפסקה 'משתמשים שאין להם זכות הצבעה', גם יעזור במשהו.. בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 01:24, 21 באפריל 2025 (IDT)
=== וואו ===
הרב רושניקוב כ"כ התפעם מדברי הקודם שהסיר את תבנית מחיקה?
(והוסיף עוד אילו מילים יפות...)
:::לא קשור אלי אני עישתי כמסוכם.[[משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|מנחם מענדל רושקניקוב]] - [[שיחת משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|שיחה]], 20:56, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ה 20:56, 22 באפריל 2025 (IDT)
-?
:::ערך מורחב. ועיין בפסקה הוה נתבונן[[משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|מנחם מענדל רושקניקוב]] - [[שיחת משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|שיחה]], 00:41, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 00:41, 23 באפריל 2025 (IDT)
-? וואו. 4.5 שורות והערך הפך ''ל'מורחב'''...
אינך - אתה הבעייתי, כ"א הערך, שאה"נ א"א להרחיבו. ע"ע [[מבררים את אלג'יריה]]. ע"ש מ"ש כת"ר שי' - "🤣🤣🤣'''''הערך דל ועל כן יעבור למרחב האישי...מנחם מענדל רושקניקוב'''''"
''רק אמשיך ואוסיף - האם באותו קו ניתן לערוך ערכים גם על הספרים הבאים: (ספרי ממש) [[חסידונים – חיים חסידיים]], [[חני טועמת גאולה]], [[צבא הילדים]], [[החלום המופלא]], [[קומיקס של התקשרות]], [[שלומי משתדל להביא את הגואל]],?
''
'''אבהיר: אינני מזלזל בערכם של ספרים אלו!! הינם חינוכיים, מחדירים תכני התקשרות, גאולה, ועוד ועוד (בדוק ומנוסה) - אבל אין לעשות עליהם ערכים, וקל להבין.
'''
--[[שיחת משתמש:שפי"ץקייט]] ונזכה זע'הן זיך מיט'ן רבי'ן בב"א. 01:26, 23 באפריל 2025 (IDT)
:::סוכם עם הרב סופר שי' שכך יעשה שהתוכן הסיפורי של הספר יוכנס בתור ערך מורחב למעוניין-מכיוון שאכן אינו מתאים כערי אינציקלופדי, ואילו המסרים העולים תוך הספר יכתבו מה שכן מתאים לערך אינציקלופדי.
הנכתב בערך מבררים את אלג'ירה נכתב בדרך ההלצה ויעידו הסמילי על כך נ.ב אהבתי את חוש ההומור בהערה אחד שם. [[משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|מנחם מענדל רושקניקוב]] - [[שיחת משתמש:מנחם מענדל רושקניקוב|שיחה]], 21:24, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 21:24, 23 באפריל 2025 (IDT)
::::לא סוכם איתי כלום. ערך מורחב על תוכן הספר בלתי אינציקלופדי בעליל, ובלי קשר הערך חסר חשיבות מצד '''עצמו''', מה קשה להבין? הערך 'מבררים' לא נכתב בהלצה, אולי כך הבין הרב שפי'ץקייט שליט"א.
===לסיכום===
4 בעד מחיקה 5 נגד.
:יוסף חיים הצביע לאחר הזמן, מכיוון שאתמול עבר שבוע (יום רביעי ב14:55) מאז שפיצקייט כתב שהוא נגד הערך. לכן הערך ימשיך להיות במרחב הראשי. בברכה, [[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] - [[שיחת משתמש:חב"דפדי גאולתי|שיחה]], 21:05, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 21:05, 23 באפריל 2025 (IDT)
::אתמול עדיין היינו בתוך השבוע. חוץ מזה שלך אין זכות הצבעה, מה כ"כ קשה להבין? עריכות באנונימי לא נחשבות!!! בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 21:08, 23 באפריל 2025 (IDT)
הובהר כבר שלי יש זכות הצבעה. אתמול ב14:55 נגמר ההצבעה והמשתמש (שאתה בובת קש שלו) יוסף חיים הצביע אתמול בשעה: 00:01. אתה יכול לנבוח כמה שבא לך עכשיו. אבל זהו נגמר העידן שבו אתה תעשה כך מה שרק בא לך באתר. [[משתמש:חב"דפדי גאולתי|חב"דפדי גאולתי]] - [[שיחת משתמש:חב"דפדי גאולתי|שיחה]], 21:12, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 21:12, 23 באפריל 2025 (IDT)
:{{מפעילי מערכת}}/{{א|שיע.ק}} אבקש להסתיר את הביטויים החמורים שכתב ח. ג.. לגופו של עניין לא הובהר בשום מקום שיש לך זכות הצבעה, אולי אתה הבהרת לעצמך... גם תועלתי ערך פה באנונימי לפני שלוש שנים, נכון {{א|תועלתי}}? {{שכח|מענדל סופר}}
::כפשוט, משתמש שערך כאנונימי זה לא מועיל לאפשר לו הצבעה. מ. סופר לאיזה ביטוייים חמורים כוונתך [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] א' באייר ה'תשפ"ה 23:54, 29 באפריל 2025 (IDT)
:::'אתה יכול לנבוח כמה שאתה רוצה' בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 09:13, 30 באפריל 2025 (IDT)
== התנגדות לעצם ההצבעה ==
שלום וברכה למשתמשים היקרים.
איני יודע מי פתח כאן את ההצבעה, אך אין מה להצביע או להתכתב בעניין זה. הערך עומד בקריטריונים של עריכת דף בחב"דפדיה, ולמי שיש בעי' מוזמן לכתוב כאן בדף השיחה ואולי יכניסו תיקונים וכיוצא בזה. ואם מישהו לא נהנה מהערך הוא פשוט יכול שלא להיכנס אליו.
בכלל בנוגע למחיקות אפשר לראות ב[[חב"דפדיה:מדיניות המחיקה]] (ציטוט: חב"דפדים (מפעילי מערכת או לא) שלדעתם אין מקום לערך, אך הוא אינו ראוי למחיקה מהירה, יכולים לבקש שתובהר חשיבותו באמצעות תבנית <nowiki>{{חשיבות}}</nowiki>). ~ נכתב ע"י [[משתמש:חב"דפדי פעיל|'''חב"דפדי פעיל''']] ([[שיחת משתמש:חב"דפדי פעיל|שיחה]]) • בשעה 15:07, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ה ''<font size="1">(22 באפר' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!'''
:צודק משתמש חב"דפדי פעיל. הכללים של חב"דפדיה מצביעים על המסלול הנכון במקרה כזה - דיון חשיבות ולא הצבעה. לגופו של ערך לדעתי יש מקום לערך. א. כי מדובר בספר בסגנון מאוד ייחודי, להבדיל מקומיקסים כגון מבררים את אלג'יריה שישנם מאות ספרים מסוגו בחב"ד. הספר הזה דומה אולי ל'נשמות בסבך' של ברוד (אם איני טועה בשם הספר). ספר לנערים. שאינו סיפור אמיתי אך גם לא עליליתי, אלא עיקרו עיסוק רציני בעולמה הפנימי של חב"ד, ערכים דיעות וכו'. תראו לי עוד ספרים כאלו??? ב. הערך בפועל כתוב היטב יחסית ותוכנו מדבר בעד עצמו. ראיתי שהיו שטענו שפירוט הדמויות בערך הוא מגוחך, ולטעמי הכותב לא מכיר מספיק סגנון אנציקלופדי בערכים כגון דא. זה לחלוטין מקובל ומתאים. ג. חשוב לציין שהספר עצמו אכן מאפיין דמויות רבגוניות, 'עגולות' (כלומר שנראות אמיתיות, עם עומק, מחשבות, רגשות, תהליכים נפשיים לאורך העלילה וכו') ולכן מתאים לכתוב פסקה על דמויות הספר.  [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ב' באייר ה'תשפ"ה 00:02, 30 באפריל 2025 (IDT)
==הערות שוליים==
{{הערות שוליים}}
חזרה לדף "החייל - סיפורו של תמים".