חינוך: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 697 בתים ,  14 אפריל
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 41: שורה 41:
==התייחסויות הרבי==
==התייחסויות הרבי==
===מעלת העיסוק בחינוך===
===מעלת העיסוק בחינוך===
הרבי דחף ועודד באופן קבוע לעסוק בחינוך{{הערה|ראו לדוגמא אגרות קודש חלק ט"ז עמוד קעד. קונטרס 'המחנך' כפר חב"ד תשמ"ט (מכון ליובאוויטש שע"י צעירי אגודת חב"ד). שערי חינוך. תצלום מענות קודש על קדימה להתעסקות בחינוך על טהרת הקודש - שבועןו כפר חב"ד גליון 1992 עמוד 14.}}, בדגש על חינוך בגיל הצעיר. כך הורה הרבי לדוגמא לשלוחים במשרה מלאה שיפנו זמן לעסוק בחינוך{{הערה|כך לדוגמא הורה הרבי לשליח הראשי בצרפת, הרב [[שמואל אזימוב]].}}, וכאשר היה מי שביקש מהרבי לעזוב את עבודת החינוך ולהקדיש את כל עיתותיו לעסוק ב[[הפצת היהדות]] ו[[הפצת המעיינות]] שלל זאת הרבי{{הערה|"מהו ההכרח לדעתו שאופן שליחותם ומקומה צריכה להיות '''דוקא''' כפי רצונו והיפך רצוני?" (לקוטי שיחות חלק כ"ג עמוד 488).}}, והרבי אף קבע שמעלת עבודת החינוך בדורנו נעלית יותר ממשרת רבנות{{הערה|מכתב מתאריך כ"ב תמוז תשכ"ח לרב [[חיים יעקב שלאממע]], אגרות קודש חלק כ"ה אגרת ט'תקכו. כאשר הרב [[יצחק מאיר הרץ]] השלים את לימודי הדיינות ושאל את הרבי ביחידות האם להמשיך בחינוך או להתמסר לדיינות, הורה לו הרבי "בכל אופן לא לנטוש את עבודת החינוך, משום שחינוך הינו כמו שנוטעים עץ, שהוא נותן פירות ופירי פירות, עד סוף כל הדורות, עד שמשיח יבוא" (קוראים כותבים, שבועון כפר חב"ד גליון 1993 עמוד 21).}}.
הרבי דחף ועודד באופן קבוע לעסוק בחינוך{{הערה|ראו לדוגמה אגרות קודש חלק ט"ז עמוד קעד. קונטרס 'המחנך' כפר חב"ד תשמ"ט (מכון ליובאוויטש שע"י צעירי אגודת חב"ד). שערי חינוך. תצלום מענות קודש על קדימה להתעסקות בחינוך על טהרת הקודש - שבועןו כפר חב"ד גליון 1992 עמוד 14.}}, בדגש על חינוך בגיל הצעיר. כך הורה הרבי לדוגמה לשלוחים במשרה מלאה שיפנו זמן לעסוק בחינוך{{הערה|כך לדוגמה הורה הרבי לשליח הראשי בצרפת, הרב [[שמואל אזימוב]].}}, וכאשר היה מי שביקש מהרבי לעזוב את עבודת החינוך ולהקדיש את כל עיתותיו לעסוק ב[[הפצת היהדות]] ו[[הפצת המעיינות]] שלל זאת הרבי{{הערה|"מהו ההכרח לדעתו שאופן שליחותם ומקומה צריכה להיות '''דוקא''' כפי רצונו והיפך רצוני?" (לקוטי שיחות חלק כ"ג עמוד 488).}}, והרבי אף קבע שמעלת עבודת החינוך בדורנו נעלית יותר ממשרת רבנות{{הערה|מכתב מתאריך כ"ב תמוז תשכ"ח לרב [[חיים יעקב שלאממע]], אגרות קודש חלק כ"ה אגרת ט'תקכו. כאשר הרב [[יצחק מאיר הרץ]] השלים את לימודי הדיינות ושאל את הרבי ביחידות האם להמשיך בחינוך או להתמסר לדיינות, הורה לו הרבי "בכל אופן לא לנטוש את עבודת החינוך, משום שחינוך הינו כמו שנוטעים עץ, שהוא נותן פירות ופירי פירות, עד סוף כל הדורות, עד שמשיח יבוא" (קוראים כותבים, שבועון כפר חב"ד גליון 1993 עמוד 21).}}.


מי שעסק בתפקיד זה כמה שנים, הרי זו הוכחה שזו המצוה השייכת לו במיוחד ואסור לו לעזוב אותה, ובמיוחד אם הצליח בעבודתו, וכל ספק בזה מקורו לא מצד הקדושה{{הערה|אגרות קודש חלק כ"ב עמוד 550.}}, ואין בדורנו אף אחד שיכול לקחת על עצמו אחריות לשחרר מישהו ממלאכה זו{{הערה|היכל מנחם חלק ב' עמוד רטז.}}.
מי שעסק בתפקיד זה כמה שנים, הרי זו הוכחה שזו המצוה השייכת לו במיוחד ואסור לו לעזוב אותה, ובמיוחד אם הצליח בעבודתו, וכל ספק בזה מקורו לא מצד הקדושה{{הערה|אגרות קודש חלק כ"ב עמוד 550.}}, ואין בדורנו אף אחד שיכול לקחת על עצמו אחריות לשחרר מישהו ממלאכה זו{{הערה|היכל מנחם חלק ב' עמוד רטז.}}.
שורה 77: שורה 77:
====קבלה למוסדות====
====קבלה למוסדות====
*יש להימנע לחלוטין מהפליה על רקע עדתי בקבלה למוסד{{הערה|אגרות קודש חט"ו מכתב ה'תנא.}}.
*יש להימנע לחלוטין מהפליה על רקע עדתי בקבלה למוסד{{הערה|אגרות קודש חט"ו מכתב ה'תנא.}}.
*לא כדאי לשנות מקום לימוד באמצע שנת הלימודים, ובפרט אצל ילדים קטנים{{הערה|אגרות קודש חלק לו, אגרת יב'רלג. כ' חשון תשד"מ.}}.
*מעבר של תלמיד ממוסד אחד למוסד לימודי אחר, הוא על פי עצת ובהסכמת המוסד החינוכי שבו למד עד עתה.


====הוראות להנהלה===
===הוראות להנהלה===
*לא לומר ביקורת על המורה בפני התלמידים{{הערה|1=[http://likras.org/files/2036633153_1987605326.pdf אגרות קודש חכ"א עמ' רעט.}}.
*לא לומר ביקורת על המורה בפני התלמידים{{הערה|1=[http://likras.org/files/2036633153_1987605326.pdf אגרות קודש חכ"א עמ' רעט.}}.
*יש להימנע משביתה, הפוגעת אנושות בחינוך התלמידים במספר היבטים{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/1200840055 אגרות קודש חלק י' אגרת ג'יח], [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15848&st=&pgnum=229 שערי הלכה ומנהג יורה דעה עמוד רלב], וראו בספר 'דרכי החיים' ח"א ע' מז ואילך. הרב יוסף שמחה גינזבורג, [http://www.chabad.org.il/Questions/PrintQuestion.asp?ArticleID=582&CategoryID=68 שביתת מורים במערכת החינוך].}}.
*יש להימנע משביתה, הפוגעת אנושות בחינוך התלמידים במספר היבטים{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/1200840055 אגרות קודש חלק י' אגרת ג'יח], [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15848&st=&pgnum=229 שערי הלכה ומנהג יורה דעה עמוד רלב], וראו בספר 'דרכי החיים' ח"א ע' מז ואילך. הרב יוסף שמחה גינזבורג, [http://www.chabad.org.il/Questions/PrintQuestion.asp?ArticleID=582&CategoryID=68 שביתת מורים במערכת החינוך].}}.
שורה 135: שורה 137:
*'''[https://77012.blogspot.com/2024/05/blog-post_89.html צפו בהרצאה מאלפת על חינוך הילדים על טהרת הקודש • הרב יוסף יצחק אופן]''', באתר '[[לחלוחית גאולתית]]' {{לחלוחית}}
*'''[https://77012.blogspot.com/2024/05/blog-post_89.html צפו בהרצאה מאלפת על חינוך הילדים על טהרת הקודש • הרב יוסף יצחק אופן]''', באתר '[[לחלוחית גאולתית]]' {{לחלוחית}}
*'''[https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/5784250/jewish/Education-Chinuch.htm חינוך] {{*}} [https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/5784224/jewish/Teacher-Rav.htm רב - מבט פנימי] {{*}} [https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/5784342/jewish/Parenting-Horim.htm הורות והשפעתה החינוכית]''', מתוך הספר 'אנשי המילה' {{בית חבד}} (אנגלית)
*'''[https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/5784250/jewish/Education-Chinuch.htm חינוך] {{*}} [https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/5784224/jewish/Teacher-Rav.htm רב - מבט פנימי] {{*}} [https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/5784342/jewish/Parenting-Horim.htm הורות והשפעתה החינוכית]''', מתוך הספר 'אנשי המילה' {{בית חבד}} (אנגלית)
*'''[https://drive.google.com/file/d/1zFSqpHJ2CC948G5yOJQ3Rq6VAzNbbLtJ/view מלמד תינוקות החובט בתלמידים יותר מידי - מעבירין אותו]''', הערות וביאורים אהלי תורה גליון א'רסו פרשת תצוה ה'תשפ"ה עמוד 57
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:חינוך]][[קטגוריה:אורח חיים]]
[[קטגוריה:חינוך]]
[[קטגוריה:אורח חיים]]
[[en:Chinuch (Education)]]
32,791

עריכות