ל. ק. (שיחה | תרומות)
הוספת ערך
 
מ. רובין (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
 
(7 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{פירוש נוסף|נוכחי=עניית 'אמן'|אחר=עניית 'אמן יהא שמיה רבה'|ראו=[[אמן יהא שמיה רבה]]}}
{{קשר חב"די|}}
אחר [[ברכה]], ב[[קדיש]] וב[[חזרת הש"ץ]], השומע חייב לענות: '''"אמן"'''. פירוש המילה הוא אישור והסכמה.
אחר [[ברכה]], ב[[קדיש]] וב[[חזרת הש"ץ]], השומע חייב לענות: '''"אמן"'''. פירוש המילה הוא אישור והסכמה.


== פירוש המילה 'אמן' ==
== פירוש המילה 'אמן' ==
למילה 'אמן' יש שתי משמעויות:
לשיטת [[אדמו"ר הזקן]] שתי משמעויות למילה 'אמן':  


1. אחרי דברי שבח אנו עונים 'אמן' שמשמעותה 'אמת', כלומר, אמת הברכה שבירך ואני מאמין בה.
1. אחרי דברי שבח אנו עונים 'אמן' שמשמעותה 'אמת', כלומר, אמת הברכה שבירך ואני מאמין בה.
שורה 10: שורה 12:
בברכות שיש בהם את שתי המשמעויות, כגון: "שים שלום", "רצה", וכדומה, צריך לכוון את שתי המשמעויות.
בברכות שיש בהם את שתי המשמעויות, כגון: "שים שלום", "רצה", וכדומה, צריך לכוון את שתי המשמעויות.


המילה 'אמן, היא ראשי תיבות "'''א'''-ל '''מ'''לך '''נ'''אמן, שמשמעותה, הרכת תודה לה' וקבלת מלכותו יתברך. לכן ברגע עניית 'אמן' צריך להרהר שהוא "א-ל מלך נאמן".
המילה 'אמן, היא ראשי תיבות "'''א'''-ל '''מ'''לך '''נ'''אמן, שמשמעותה, הכרת תודה לה' וקבלת מלכותו יתברך. לכן ברגע עניית 'אמן' צריך להרהר שהוא "א-ל מלך נאמן".


== חשיבות עניית 'אמן' ==
== חשיבות עניית 'אמן' ==
שורה 20: שורה 22:


ידוע הפתגם{{הערה|[[תבנית:היום יום/ט"ו תמוז]]}}: "אומרים על הרב [[נחום מטשרנביל]] שהיה שמן בגופו מענית "אמן יהא שמיא רבא".
ידוע הפתגם{{הערה|[[תבנית:היום יום/ט"ו תמוז]]}}: "אומרים על הרב [[נחום מטשרנביל]] שהיה שמן בגופו מענית "אמן יהא שמיא רבא".
אמר הסבא מקלם, ש"היה שווה לקב"ה לברוא את העולם הזה ששת אלפים שנה, על מנת שיהודי יעמוד בבריאה ויאמר "[[ברוך הוא וברוך שמו]]". ואלף פעמים "[[ברוך הוא וברוך שמו]]" שוות בערכן לפעם אחת עניית 'אמן'... ולכל זאת היה שווה להקב"ה לברוא כל הבריאה".


כל עניית 'אמן' מחזקת את ה[[ברכה]], ממהרת את קיום הבקשות, מוסיפה זכויות רבות, ומבטלת גזֵרות קשות מעל [[עם ישראל]].
כל עניית 'אמן' מחזקת את ה[[ברכה]], ממהרת את קיום הבקשות, מוסיפה זכויות רבות, ומבטלת גזֵרות קשות מעל [[עם ישראל]].
שורה 29: שורה 33:


*במיוחד צריך להשים לב בעניית 'אמן' שאחריה הקהל אומר משהו נוסף, כגון: [[ברכת הגומל]], ברכת מחיה המתים, ועוד.
*במיוחד צריך להשים לב בעניית 'אמן' שאחריה הקהל אומר משהו נוסף, כגון: [[ברכת הגומל]], ברכת מחיה המתים, ועוד.
==קישורים חיצוניים==
*יוחאי דניאל, '''[https://media.chabad.info/chabadinfoheb/wp-content/uploads/2015/04/%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%98%D7%95.pdf בעניין כוונת אמן]''' שערי ישיבה ט"ו עמוד 233
{{תפילה}}


==ראו גם==
==ראו גם==
* [[יהא שמיה רבא]]
* [[יהא שמיה רבא]]
* [[ברוך הוא וברוך שמו]]


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מושגים כלליים]]
[[קטגוריה:תפילה]]
[[en:Amen]]