ביטול הצומות לעתיד לבוא – הבדלי גרסאות

ר.ז. (שיחה | תרומות)
מ. רובין (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 13: שורה 13:
מדברי הרבי מובן שכאשר יהפכו הצומות לימים טובים, יקריבו בימים אלו [[קרבנות]]{{הערה|דבר מלכות בלק בסופו - {{ציטוטון|.. והן הקרבנות דימי המועדים (כולל גם ימים אלו שיהפכו לששון ולשמחה ולמועדים טובים) בבית המקדש השלישי..}}. ולהעיר מדבר מלכות ש"פ דברים [[תנש"א]] בסופו - {{ציטוטון|יותר מהשמחה ד"מועדים לשמחה" בשלש רגלים (אף על פי שאז מקריבים שלמי שמחה מן התורה)}}.}}.
מדברי הרבי מובן שכאשר יהפכו הצומות לימים טובים, יקריבו בימים אלו [[קרבנות]]{{הערה|דבר מלכות בלק בסופו - {{ציטוטון|.. והן הקרבנות דימי המועדים (כולל גם ימים אלו שיהפכו לששון ולשמחה ולמועדים טובים) בבית המקדש השלישי..}}. ולהעיר מדבר מלכות ש"פ דברים [[תנש"א]] בסופו - {{ציטוטון|יותר מהשמחה ד"מועדים לשמחה" בשלש רגלים (אף על פי שאז מקריבים שלמי שמחה מן התורה)}}.}}.


בנוגע ל[[תענית אסתר]] - שאמנם אינה מארבעת הצומות המוזכרים בנביא, כיון שאינה חלק מאירועי החורבן, ולכן גם בנין [[בית המקדש]] אינו קשור לביטולה{{הערה|שענין זה מורה, בפנימיות, על כך שמעלת יום זה כיום רצון לה' היא נעלית אפילו מענין הגאולה (שיחת תענית אסתר [[תשמ"ו]] - התוועדויות חלק ב' ע' 696)}} - מופיע ב[[שיחה|שיחות]] הרבי שגם היא תיהפך לשמחה{{הערה|ראה לדוגמה שם ע' 697, ועוד. וכמו כן בכותרת שיחת תענית אסתר [[תשמ"ח]] - [[מוגה]] ([[התוועדויות]] חלק ב' ע' 401), נאמר "תענית אסתר - יהפך לשמחה".}}.
בנוגע ל[[תענית אסתר]] - שאמנם אינה מארבעת הצומות המוזכרים בנביא, כיון שאינה חלק מאירועי החורבן, ולכן גם בנין [[בית המקדש]] אינו קשור לביטולה{{הערה|שענין זה מורה, בפנימיות, על כך שמעלת יום זה כיום רצון לה' היא נעלית אפילו מענין הגאולה (שיחת תענית אסתר [[תשמ"ו]] - התוועדויות חלק ב' ע' 696)}} - מופיע ב[[שיחה|שיחות]] הרבי שגם היא תיהפך לשמחה{{הערה|ראו לדוגמה שם ע' 697, ועוד. וכמו כן בכותרת שיחת תענית אסתר [[תשמ"ח]] - [[מוגה]] ([[התוועדויות]] חלק ב' ע' 401), נאמר "תענית אסתר - יהפך לשמחה".}}.


==שלבים בביטול הצומות==
==שלבים בביטול הצומות==
שורה 45: שורה 45:


==== חודש הגאולה ====
==== חודש הגאולה ====
חודש תמוז בכל דרורות מאז זמן החורבן היה זמן שבו היה נרגש החורבן, מתחילים את השלש שבועות מ[[י"ז בתמוז]], אך בדורינו מאז [[חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז]], החודש נהפך, עד כדי כך שכל החודש נקרא חודש הגאולה<ref>שיחת ש"פ שלח תשמ"ט, סה"ש ח"ב ע' 544.</ref>.
חודש תמוז בכל דרורות מאז זמן החורבן היה זמן שבו היה נרגש החורבן, מתחילים את השלש שבועות מ[[י"ז בתמוז]], אך בדורינו מאז [[חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז]], החודש נהפך, עד כדי כך שכל החודש נקרא חודש הגאולה{{הערה|שיחת ש"פ שלח תשמ"ט, סה"ש ח"ב ע' 544.}}.


==== אב הרחמים ====
==== אב הרחמים ====
מהפכים עניני הגזירות (צרות הגלות) לטוב, כמו שיהיה לעתיד לבוא, שהצומות על הצרות יהפכו למועדים, על ידי זה שאומרים "[[אב הרחמים]]" בשבת מברכים חודש סיון אחרי ברכת החודש<ref>התוועדויות תשמ"ג ח"ג ע' 1449.</ref>.
מהפכים עניני הגזירות (צרות הגלות) לטוב, כמו שיהיה לעתיד לבוא, שהצומות על הצרות יהפכו למועדים, על ידי זה שאומרים "[[אב הרחמים]]" בשבת מברכים חודש סיון אחרי ברכת החודש{{הערה|התוועדויות תשמ"ג ח"ג ע' 1449.}}.


== ראו גם ==
== ראו גם ==
שורה 64: שורה 64:
{{גאולה ומשיח}}
{{גאולה ומשיח}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:התורה והמצוות לעתיד לבוא]]
[[קטגוריה:התורה והמצוות לעתיד לבוא]]
[[en:Conversion of Fast Days in The Times of Moshiach]]