הבאת המשיח – הבדלי גרסאות

מצוות והנהגות נוספות: הוספת עניין קידוש לבנה
ב.כ"ץ (שיחה | תרומות)
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 16: שורה 16:
כאשר יבוא המשיח הוא יודה לכל יהודי על עבודתו ופעולתו בזמן הגלות עבור הבאת הגאולה{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15983&st=&pgnum=173&hilite= שיחת ש"פ ואתחנן תשמ"ח]. וראה גם שיחת [[דבר מלכות]] ש"פ במדבר [[תנש"א]] בסופה.}}.
כאשר יבוא המשיח הוא יודה לכל יהודי על עבודתו ופעולתו בזמן הגלות עבור הבאת הגאולה{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15983&st=&pgnum=173&hilite= שיחת ש"פ ואתחנן תשמ"ח]. וראה גם שיחת [[דבר מלכות]] ש"פ במדבר [[תנש"א]] בסופה.}}.


===כוחו של כל יהודי להביא משיח===
===כוחו של כל [[בני ישראל|יהודי]] להביא משיח===
[[הרמב"ם]] פוסק{{הערה|הלכות תשובה פרק ג', הלכה ח'.}}:
[[הרמב"ם]] פוסק{{הערה|הלכות תשובה פרק ג', הלכה ח'.}}:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=צריך כל אדם שיראה עצמו כל השנה כולה, כאילו חציו זכאי וחציו חייב; וכן כל העולם, חצייו זכאי וחצייו חייב . .
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=צריך כל אדם שיראה עצמו כל השנה כולה, כאילו חציו זכאי וחציו חייב; וכן כל העולם, חצייו זכאי וחצייו חייב . .
שורה 22: שורה 22:
עשה מצוה אחת - הרי הכריע את עצמו והכריע את כל העולם כולו לכף זכות, וגרם להן תשועה והצלה}}
עשה מצוה אחת - הרי הכריע את עצמו והכריע את כל העולם כולו לכף זכות, וגרם להן תשועה והצלה}}


את דברי הרמב"ם אלו הביא הרבי בשיחותיו אינספור פעמים, וביאר אותם. הרבי מסביר את הכח שיש לכל יהודי על ידי פעולה אחת להביא את משיח, כיון שבפעולה זו הוא מגלה את [[עצם הנשמה]] שלו - בחינת ה[[יחידה]], ועל כך חל הכלל ש"העצם כשאתה תופס במקצתו אתה תופס בכולו"; וממילא ברור שגילוי זה פועל את הגילוי הכללי של העצם, בגאולה; ואדרבה, מתעוררת התמיהה לאידך גיסא - איך ייתכן שלאחר גילוי העצם כזה עוד לא באה הגאולה?{{הערה|1=שיחת עשרה בטבת תשמ"ז הערה 123. וראה גם לקוטי שיחות ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16065&st=&pgnum=323 חלק ב' ע' 599]; [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16077&st=&pgnum=535 חלק כ' ע' 522]; [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16024&st=&pgnum=376 חלק כ"ט ע' 361]) שמבאר את כוחו של כל יהודי להביא משיח מצד [[ניצוץ המשיח]] שבו.}}
את דברי [[רמב"ם|הרמב"ם]] אלו הביא הרבי בשיחותיו אינספור פעמים, וביאר אותם. הרבי מסביר את הכח שיש לכל יהודי על ידי פעולה אחת להביא את משיח, כיון שבפעולה זו הוא מגלה את [[עצם הנשמה]] שלו - בחינת ה[[יחידה]], ועל כך חל הכלל ש"העצם כשאתה תופס במקצתו אתה תופס בכולו"; וממילא ברור שגילוי זה פועל את הגילוי הכללי של העצם, בגאולה; ואדרבה, מתעוררת התמיהה לאידך גיסא - איך ייתכן שלאחר גילוי העצם כזה עוד לא באה הגאולה?{{הערה|1=שיחת עשרה בטבת תשמ"ז הערה 123. וראה גם לקוטי שיחות ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16065&st=&pgnum=323 חלק ב' ע' 599]; [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16077&st=&pgnum=535 חלק כ' ע' 522]; [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16024&st=&pgnum=376 חלק כ"ט ע' 361]) שמבאר את כוחו של כל יהודי להביא משיח מצד [[ניצוץ המשיח]] שבו.}}


במקום אחר{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16010&st=&pgnum=454 שיחת י' שבט תשמ"ו].}} מדמה זאת הרבי לפצצת [[אטום]], שאותה יכול להפעיל אפילו אדם קטן שאינו מבין ויודע מה מהותה, וברגע אחד לפעול הרס בכל העולם - ומרובה מידה טובה, שמכך ניתן להבין '''בשכל אנושי''' (ולא רק באמונה) כיצד יכולה פעולה אחת של יהודי להביא גאולה לכל העולם.
במקום אחר{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16010&st=&pgnum=454 שיחת י' שבט תשמ"ו].}} מדמה זאת הרבי לפצצת [[אטום]], שאותה יכול להפעיל אפילו אדם קטן שאינו מבין ויודע מה מהותה, וברגע אחד לפעול הרס בכל העולם - ומרובה מידה טובה, שמכך ניתן להבין '''בשכל אנושי''' (ולא רק באמונה) כיצד יכולה פעולה אחת של יהודי להביא גאולה לכל העולם.
שורה 43: שורה 43:
==עניני העבודה בגלות הממשיכים גילויים בגאולה==
==עניני העבודה בגלות הממשיכים גילויים בגאולה==
בספר התניא מבואר:
בספר התניא מבואר:
{{ציטוט|מרכאות=כן|מקור=[[תניא]], תחילת {{קח|ליקוטי אמרים - |פרק ל"ז}}|תוכן=והנה תכלית השלימות הזה של [[ימות המשיח]] ו[[תחיית המתים]], שהוא גילוי [[אור אין סוף]] ברוך הוא ב[[עולם הזה הגשמי]], תלוי במעשינו ועבודתנו כל זמן משך ה[[גלות]]}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|מקור=[[תניא]], תחילת {{קח|ליקוטי אמרים - |פרק ל"ז}}|תוכן=והנה תכלית השלימות הזה של [[ימות המשיח]] ו[[תחיית המתים]], שהוא גילוי [[אור אין סוף]] ברוך הוא ב[[עולם הזה]] הגשמי, תלוי ב[[מעשינו ועבודתנו]] כל זמן משך ה[[גלות]]}}


על יסוד זה מבאר הרבי פעמים רבות, שכל גילוי שיהיה לעתיד לבוא, נמשך על ידי העבודה הדומה לו בזמן הזה. למשל:
על יסוד זה מבאר הרבי פעמים רבות, שכל גילוי שיהיה לעתיד לבוא, נמשך על ידי העבודה הדומה לו בזמן הזה. למשל:
שורה 108: שורה 108:
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מגלות לגאולה]]
[[קטגוריה:מגלות לגאולה]]
[[en:Bringing Moshiach]]