תבנית:היום יום/ז' אלול: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
(דף חדש: אדמו״ר הזקן הורה לכתוב '''פצוע דכא''' באלף לבסוף ולא בה״א. בפראג יש ס״ת שקבלה בידם שהגיה [[עזרא…)
 
אין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[אדמו״ר הזקן]] הורה לכתוב '''[[פצוע דכא]]''' באלף לבסוף ולא בה״א.
''[[אדמו"ר הזקן]] הורה לכתוב "פצוע דכא" ב[[אל"ף]] לבסוף ולא ב[[ה"א]].''
ב[[פראג]] יש [[ס״ת]] ש[[קבלה]] בידם שהגיה [[עזרא הסופר]], אין קורין בו אלא ב[[שמח׳׳ת]] וגוללין אותו תמיד בפרשת שמע. כשהייתי בפראג בשנת [[תרס"ח]] ראיתיו וכתוב בו "'''דכא'''" באלף. כן כשהייתי ב[[וארמס]] בשנת [[תרס"ז]] ראיתי שם ס״ת אשר מקובל בידם שכתבו [[מהר׳׳ם מרוטנבורג]] וגם בו כתוב "'''דכא'''" באלף. ועיין ב[[שארית יהודה|שארית יהודא]] ([[יורה דעה|יו״ד]] סי׳ ט״ז) ו[[דברי נחמיה]] (יו״ד סי' כ״ב). ובס׳ [[משנת אברהם]] (סי׳ לב) מציין כמה ספרים הדנים בזה.
 
ב[[פראג]] יש [[ספר תורה]] ש[[קבלה]] בידם שהגיה [[עזרא הסופר]], אין קורין בו אלא ב[[שמחת תורה]] וגוללין אותו תמיד בפרשת שמע. כשהייתי בפראג בשנת [[תרס"ח]] ראיתיו וכתוב בו "דכא" באל"ף. כן כשהייתי ב[[וארמס]] בשנת [[תרס"ז]] ראיתי שם ספר תורה אשר מקובל בידם שכתבו [[מהר"ם מרוטנבורג]] וגם בו כתוב "דכא" באל"ף. ועיין ב[[שארית יהודה|שארית יהודא]] ([[יורה דעה]] סימן ט"ז) ו[[דברי נחמיה]] (יורה דעה סימן כ"ב). ובספר [[משנת אברהם]] (סימן ל"ב) מציין כמה ספרים הדנים בזה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ו' אלול|ו' אלול]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ח' אלול|ח' אלול]]}}[[קטגוריה:היום יום|כ]]</noinclude>