8,197
עריכות
(יצירת דף עם התוכן "'''אחישינה''' היא שהגאולה בא באופן של מהירות תיכף ומיד ממש, וצריכים להאמין את זה ולצפות לכך כל הזמן. מצד שני עכשיו הגאולה היא כבר "בעתה" כי כבר כלו כל הקיצין, ואף על פי כן הגאולה צריכה להיות באופן של "אחישנה" -...") |
אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת) | |||
שורה 15: | שורה 15: | ||
כאשר הגאולה היא באופן של "אחישנה", הרי זה לא רק מהירות בזמן, כי כאשר מדלגים כמה וכמה דורות בזמן, אזי בדרך ממילא מדלגים גם על כמה וכמה ענינים בתורה שאינם יכולים להתגלות אלא במשך כמה דורות. ודוקא כאשר הגאולה היא "בעתה" – לאחרי אריכות הגלות – ניתוספו גם הרבה ענינים בתורה. | כאשר הגאולה היא באופן של "אחישנה", הרי זה לא רק מהירות בזמן, כי כאשר מדלגים כמה וכמה דורות בזמן, אזי בדרך ממילא מדלגים גם על כמה וכמה ענינים בתורה שאינם יכולים להתגלות אלא במשך כמה דורות. ודוקא כאשר הגאולה היא "בעתה" – לאחרי אריכות הגלות – ניתוספו גם הרבה ענינים בתורה. | ||
ועל דרך שאמרו רז"ל "אלמלא חטאו ישראל לא ניתן להם אלא חמשה חומשי תורה וספר יהושע בלבד" | ועל דרך שאמרו רז"ל "אלמלא חטאו ישראל לא ניתן להם אלא חמשה חומשי תורה וספר יהושע בלבד"{{הערה|אחרון של פסח, ה'תשכ"ב, תו"מ ע' 331.}}. | ||
== צירוף ואיחוד האופנים == | == צירוף ואיחוד האופנים == | ||
אף שהגאולה תבא במהירות, זה יהיה במנוחה, ולא כמו ביציאת מצרים שברחו ממצרים, כי לאחרי אריכות הגלות והפצת המעיינות, לא בורחים מהגלות, כי אם שמהפכים הגלות לגאולה. והגאולה תהיה בלי עגמת נפש | אף שהגאולה תבא במהירות, זה יהיה במנוחה, ולא כמו ביציאת מצרים שברחו ממצרים, כי לאחרי אריכות הגלות והפצת המעיינות, לא בורחים מהגלות, כי אם שמהפכים הגלות לגאולה. והגאולה תהיה בלי עגמת נפש{{הערה|ש"פ צו תשכ"ח, תו"מ ע' 231.}}. | ||
{{ציטוט|תוכן=כִּי כֹה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּבָה וָנַחַת תִּוָּשֵׁעוּן|מקור=ישעי' ל, טו}} | {{ציטוט|תוכן=כִּי כֹה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּבָה וָנַחַת תִּוָּשֵׁעוּן|מקור=ישעי' ל, טו}} | ||
שורה 31: | שורה 31: | ||
רואים במוחש בהנהגת העולם שמזמן לזמן הולכים ומתרבים ענינים שמביאים היזק וכו', היפך השלום, הצדק והיושר. ובפרט כאשר קוראים בעיתון אודות מצב העולם, אזי מתייראים ומפחדים. | רואים במוחש בהנהגת העולם שמזמן לזמן הולכים ומתרבים ענינים שמביאים היזק וכו', היפך השלום, הצדק והיושר. ובפרט כאשר קוראים בעיתון אודות מצב העולם, אזי מתייראים ומפחדים. | ||
ואיך יתכן שלפתע פתאום יבוא אדם גשמי, שיכולים למששו בידים, והוא יודיע ויכריז שהגיע הזמן "לתקן עולם במלכות שד-י", ו"'''מיד''' הן נגאלין", כך, שתוך זמן קצר ישתנה מעמד ומצב העולם מן הקצה אל הקצה. – בתחילה תהיה אמנם מלחמה (כמ"ש הרמב"ם | ואיך יתכן שלפתע פתאום יבוא אדם גשמי, שיכולים למששו בידים, והוא יודיע ויכריז שהגיע הזמן "לתקן עולם במלכות שד-י", ו"'''מיד''' הן נגאלין", כך, שתוך זמן קצר ישתנה מעמד ומצב העולם מן הקצה אל הקצה. – בתחילה תהיה אמנם מלחמה (כמ"ש הרמב"ם{{הערה|ראה הל' מלכים פי"א ה"ד. פי"ב ה"ב.}}), אבל רק למשך זמן קצר, ואם נזכה, יהיה זה במשך זמן קצר ביותר, באופן ד"אחישנה", ומיד לאחרי זה יתבטל "שעבוד מלכיות", ולאחרי זה יהיה מעמד ומצב העולם באופן ש"לא ירעו ולא ישחיתו", ככל היעודים שבנבואת הגאולה. | ||
בשלמא – טוענים הם – אם בביאת המשיח תתבטל מציאות העולם ("אויס וועלט"), אזי ניתן להבין שלאחרי זה יהיה מעמד ומצב ש"לא ירעו ולא ישחיתו"; אבל כאשר אומרים שהעולם ישאר במציאותו, ואותם בני-אדם שפגשו בהם היום, יהיו גם למחר וכו' – איך יתכן שכאשר נמצאים במעמד ומצב שמזמן לזמן נעשית ירידה למטה יותר, הנה בשעתא חדא וברגעא חדא תהי' ביאת המשיח?! | בשלמא – טוענים הם – אם בביאת המשיח תתבטל מציאות העולם ("אויס וועלט"), אזי ניתן להבין שלאחרי זה יהיה מעמד ומצב ש"לא ירעו ולא ישחיתו"; אבל כאשר אומרים שהעולם ישאר במציאותו, ואותם בני-אדם שפגשו בהם היום, יהיו גם למחר וכו' – איך יתכן שכאשר נמצאים במעמד ומצב שמזמן לזמן נעשית ירידה למטה יותר, הנה בשעתא חדא וברגעא חדא תהי' ביאת המשיח?! | ||
שורה 54: | שורה 54: | ||
ואופן הפעולה בזה הוא – לא מתוך "שטורעם" כמו בקרי"ס וכיו"ב, ולא עי"ז שמרעישים בעיתונים וכו'; יש להשמיע את שירת המלאכים, ולעסוק בחינוך על טהרת הקודש – כפי שהיתה ההנהגה ע"י חזקי'. | ואופן הפעולה בזה הוא – לא מתוך "שטורעם" כמו בקרי"ס וכיו"ב, ולא עי"ז שמרעישים בעיתונים וכו'; יש להשמיע את שירת המלאכים, ולעסוק בחינוך על טהרת הקודש – כפי שהיתה ההנהגה ע"י חזקי'. | ||
ועי"ז באים לגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו באופן ש"'''מיד''' הן נגאלין" | ועי"ז באים לגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו באופן ש"'''מיד''' הן נגאלין"{{הערה|אחרון של פסח, ה'תשכ"ב, תו"מ חל"ג ע' 351.}}. | ||
==== ב[[יציאת מצרים]] ==== | ==== ב[[יציאת מצרים]] ==== | ||
ב[[יציאת מצרים]], הקב"ה לא עקבן אפילו כהרף עין, וכימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות | ב[[יציאת מצרים]], הקב"ה לא עקבן אפילו כהרף עין, וכימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות{{הערה|לקו"ש חט"ו ע' 309.}}. | ||
==== בלי עגמת נפש ==== | ==== בלי עגמת נפש ==== | ||
ע"ד "אשד הנחלים", ו"למכה מצרים בבוריהם", שלא ידעו מזה, בלי עגמת נפש | ע"ד "אשד הנחלים", ו"למכה מצרים בבוריהם", שלא ידעו מזה, בלי עגמת נפש{{הערה|ש"פ צו תשכ"ח, תו"מ ע' 231.}}. | ||
== מעשינו ועבודתנו == | == מעשינו ועבודתנו == | ||
==== אחישנה ==== | ==== אחישנה ==== | ||
ע"י זריזות והידור, במצוות (חנוכה), הקב"ה יהדר ויזרז | ע"י זריזות והידור, במצוות (חנוכה), הקב"ה יהדר ויזרז{{הערה|לקו"ש ח"כ ע' 630… ערב ר"ה תשמ"ב.}}. | ||
ע"י תשובה | ע"י תשובה{{הערה|ד"ה החודש תשל"ה, סה"מ מלוקט ד. ד"ה שובה ישראל תשל"ו, סה"מ מלוקט א.}}. | ||
==== במנוחה ונחת ==== | ==== במנוחה ונחת ==== | ||
תוצאה מזה שמפיצים המעיינות חוצה, ולא בורחים מהחוץ | תוצאה מזה שמפיצים המעיינות חוצה, ולא בורחים מהחוץ{{הערה|לקו"ש ח"ג ע' 873.}}. | ||
ע"ד הצחות, שלא סומכים על הרגע האחרונה (בבהילו יצאנו ממצרים) להודיע (לכתוב לרבי) ע"ד מעשינו ועבודתינו, כ"א בסדר מסודר אחת בשבוע עכ"פ (בשובה ונחת) | ע"ד הצחות, שלא סומכים על הרגע האחרונה (בבהילו יצאנו ממצרים) להודיע (לכתוב לרבי) ע"ד מעשינו ועבודתינו, כ"א בסדר מסודר אחת בשבוע עכ"פ (בשובה ונחת){{הערה|אג"ק חט"ו ע' קנד.}}. | ||
== ראו גם == | == ראו גם == | ||
* [[וארו עם ענני שמיא]] | * [[וארו עם ענני שמיא]] | ||
{{גאולה ומשיח}} | {{גאולה ומשיח}} | ||
{{הערות שוליים}} |
עריכות