שיחה:משה שניאורי: הבדלים בין גרסאות בדף

(←‏מאמרי חסידות: פסקה חדשה)
 
(25 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 11: שורה 11:
במסעות רבינו הגדול בעת המלחמה לא הי׳, כי הי׳ בביתו, ובבוא רבינו האמצעי וישב בליובאויטש, התראו, ובהיות המלך אלכסנדר הראשון בבא[בי]נאויטש (עיר המחוז של ליובאוויטש בעת ההיא), ורבינו האמצעי בא לבאבינאויטש, להתיצב לפני המלך, גם אחיו הרה״ק הרר״מ נסע עמו. ויקנא בו בישאף הויאזמי (שהי׳ בקי בשפת הקדש ובידיעת ישראל יותר על הסמאלענסקי), ובעזרת שרי פלכי ויטעבסק מאגיליעוו, התווכחות עם הרה״ק הרר״מ. נושא הדיבור על דבר חקירת האמונה, אשר נכלמו דום, וינצח הרה״ק הרר״מ. אמנם נצחון זה הביא, אשר הבישאף התחכם, וע״י השרים נערך עוד התווכחות(אשר הרה״ק הרר״מ הוכרח עפ״י אונס להסכים ע״ז) בויאזמע ושם העלילו עליו, כי נצחוהו, ואשר ע״כ מנוצח ועליו כו׳ ויאסרוהו, וכל מרבית דבריו לא הועילו, עד כי פתאום מת אחד האסירים בחדרו, והי׳ רעש, ורגעי בהלה, ויצא הרה״ק הרר״מ את בית האסורים, וילך לאורשע, ושם הודיעוהו כי באו לחפשו, וילך למדינת ואהלין.
במסעות רבינו הגדול בעת המלחמה לא הי׳, כי הי׳ בביתו, ובבוא רבינו האמצעי וישב בליובאויטש, התראו, ובהיות המלך אלכסנדר הראשון בבא[בי]נאויטש (עיר המחוז של ליובאוויטש בעת ההיא), ורבינו האמצעי בא לבאבינאויטש, להתיצב לפני המלך, גם אחיו הרה״ק הרר״מ נסע עמו. ויקנא בו בישאף הויאזמי (שהי׳ בקי בשפת הקדש ובידיעת ישראל יותר על הסמאלענסקי), ובעזרת שרי פלכי ויטעבסק מאגיליעוו, התווכחות עם הרה״ק הרר״מ. נושא הדיבור על דבר חקירת האמונה, אשר נכלמו דום, וינצח הרה״ק הרר״מ. אמנם נצחון זה הביא, אשר הבישאף התחכם, וע״י השרים נערך עוד התווכחות(אשר הרה״ק הרר״מ הוכרח עפ״י אונס להסכים ע״ז) בויאזמע ושם העלילו עליו, כי נצחוהו, ואשר ע״כ מנוצח ועליו כו׳ ויאסרוהו, וכל מרבית דבריו לא הועילו, עד כי פתאום מת אחד האסירים בחדרו, והי׳ רעש, ורגעי בהלה, ויצא הרה״ק הרר״מ את בית האסורים, וילך לאורשע, ושם הודיעוהו כי באו לחפשו, וילך למדינת ואהלין.


*גם לגרסה זו צוין בהערה שבערך.
== ציטוט מלא של מכתב הרבי הריי"צ בנוגע להרר"מ זצ"ל ==
== ציטוט מלא של מכתב הרבי הריי"צ בנוגע להרר"מ זצ"ל ==


שורה 36: שורה 37:


מהפסקה האחרונה 'משפחתו' נראה שהיה לו גם בן וגם חתן בשם נחום יוסף, האמנם? --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 17:04, 3 ביולי 2012 (IDT)
מהפסקה האחרונה 'משפחתו' נראה שהיה לו גם בן וגם חתן בשם נחום יוסף, האמנם? --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 17:04, 3 ביולי 2012 (IDT)
זהו פשוט שטויות - הבן - .
:זהו פשוט שטויות - הבן - .
ּּּּ
 
== מפליא ביותר ==
 
מפליא שכאשר גירסת החוקרים מופרכת מכל צד ופנה בוחרים בדוקא להביאה, ואילו כאשר היא יכולה לעזור לנו להכריע בין שתי גירסאות של הסיפור מתעלמים ממנה לחלוטין.
 
לדידי ברור אשר הצדיק ר' משה מעולם לא חתם על שום מסמך התנצרות או משהו דומה (אפילו בגירסת החוקרים לא נמצאה התעודה המקורית אלא העתק ממנה, וגם היא מלאה סתירות פנימיות כפי שמציין בספר 'נאחז בסבך'. ולמשל, אחד העדים טען שמעולם לא היה שם, הכומר המטביל היה כומר אחר ממה שכתוב במסמך, ואף לא הצליחו להגיע למסקנה מהו שמו הנוצרי של "המתנצר" כביכול). מעניין אותי מאוד מהו מקור "המסורת בחב"ד" שהוא הושקה בסם הזיה... ולולא דמסתפינא הייתי אומר שממציא המסורת שתה סם הזיה.
 
משא"כ עובדת אישפוזו לאחר "ההתנצרות" כביכול בבית רפואה לחולי נפש, יכולה להסביר את הגירסא השניה שמביא הרבי הקודם בדבר בריחתו מן המאסר, כי ברור אשר משוגע שמת בבית משוגעים מעורר יותר מהומה (וממילא - יותר אפשרות לברוח) מאשר אסיר שמת בכלא.
 
ואם כבר הגענו לעובדת אישפוזו בבית משוגעים, לא אוכל לכלוא תמיהתי כיצד זה קיבלו כל החוקרים כולם - כולל החוקרים החב"דיים - כאמת מוחלטת את עובדת היות ר' משה משוגע. וזאת על סמך מה? על סמך מכתב שנכתב בכדי לעזור לו לברוח (מה שלדעתי אינה ראיה כל כך חזקה... ופשוט שבכגון דא '''מצוה''' לשנות מן האמת), ועוד מכתב מאימו הרבנית סטערנא בו היא שואלת אם הוא חזר לאיתנו, אשר יכול להיות שבדיוק חלה אז בקדחת או בכל מחלה אחרת, ומה מכריחנו שמדובר אודות מחלת נפש? ורק אחרי שמכירים את המכתב השני בו מצהירים אחיו שאחיהם הינו משוגע אפשר לפרש גם מכתב זה כחזר לשפיותו.
 
מחלת החוקרים החב"דיים ושאינם, שכל מה שאמרו רבותינו נשיאנו טעון בדיקה אלף פעמים, וכל מה שכתוב במסמכים הוא קודש קדשים. בה בשעה אשר כל אחד שיפרוץ לארכיוני צה"ל ימצא מאות תיקים של בחורים המאובחנים כמשוגעים\דיכאוניים\קיצוניים וכו' וכו', וכל בר דעת יבין שמידע זה לא יעלה אפילו לשולחן השדכנים...
 
לסיכום, הערך הזה צריך עריכה דחופה, וגם הספר של מטוסוב. --[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]] - [[שיחת משתמש:שף ויתיב|שיחה]] 08:41, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
:{{לייק|}}• '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 08:52, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
 
 
 
תודה לך [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי]] על עריכתך, אולם טענתי היתה לא על הבדותא המגוחכת, אלא על עצם קבלת הטענה שר' משה חתם על מסמך התנצרות.
טענתך למה לדבר אם אפשר לעשות נכונה, וידוע הפתגם "א נאר ווייזט מען נישט קיין האלבן ארבעט", וע"כ אינני אוהב לשמור את תיקוניי עד אשר הושלמו לגמרי, ובערך הזה צריך קצת יותר עריכה ממחיקת משפט אחד...--[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]] - [[שיחת משתמש:שף ויתיב|שיחה]] 10:01, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
 
== עריכה דחופה ==
 
*בסוף הקטע על תולדות חייו, יש קטע שתחל במילים רבי שניאור זלמן, לכאורה, לא קשור.
*במשפחתו, אין הפרדה ברורה בין ילדים לנכדים.
*כפי הכתוב ברשימת הרבי הקודם על תולדות חיי רבינו הזקן, הסיפור קצת שונה...
בהצלחה • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 08:32, כ"א בטבת, ה'תשפ"א ''<font size="1">(5 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 08:32, 5 בינואר 2021 (UTC)
 
== המסגרת ==
 
{{א|שמואל חיים}}, ת"ח על התנדבותך לטיפול בערך החשוב, ובעיקר על המקורות שאתה מוסיף. אם יורשה להעיר, לענ"ד מסגרת עם תוכן מצוטט לא צריכה להיות אלא כאשר זה מוסיף הרבה לערך, ובמקרה זה נראה לי שתוכן המסגרת אמנם חשוב אבל כתוב בשפה קצת 'כבדה', לכן נראה לי שעדיף בלי.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:31, ט"ו בשבט ה'תשפ"א
:ובכלל צורת ועיצוב הדף מפריעה בעין. נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 11:34, ט"ו בשבט, ה'תשפ"א, 28 בינו' למניינם.
::הערך עדיין בעבודה, מאוחר יותר הסיר, אבקש לפעם הבא לא לגעת בערך בעת שיש בו תבנית "בעבודה" --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 12:10, 28 בינואר 2021 (UTC)
:::ודרך אגב {{א|קרייזי אבאוט משיח|קרייזי}}, עדיין לא גמרתי לעבוד על הערך, אבל אם נראה לך שהערך יכול להיות מובחר? --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 12:26, 28 בינואר 2021 (UTC)
::::כיוון שלא גמרת, לא עברתי בעיון, וכשתגמור תזכיר לי שוב. בכללות, חושב שכן, אם המשך העריכות יהיה במגמה הנוכחית - שלכל דבר יש מקור מדוייק. אח"כ כדאי לטפל: 1) יש הרבה הערות שוליים שמפנים לאותו מקור (או עמוד סמוך) ויש לאחדם. 2) אפס טעויות כתיב וניסוחים בעברית לא תקינה, זה הכרחי גם בערך מובחר. עד כאן מה שיכולתי לראות בינתיים.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:30, ט"ו בשבט ה'תשפ"א
:::::{{א|שמואל חיים|ואעיר}} שכדאי להסיר את תבנית דמות, כיוון שהיא חסרת תמונה, ומפריע לעין לראות כך (עכ"פ לפחות אישית לי). הייתי ממליץ להוסיף תמונות קשורות לתוכן הפסקאות, למשל תמונה של ליאזנא וכו'. בהצלחה. נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 12:52, ט"ו בשבט, ה'תשפ"א, 28 בינו' למניינם.
::::::הוסיף עוד מעט תמונה בתבנית (של אחד מכתביו), ועוד תמונות בכללי לערך --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 13:24, 28 בינואר 2021 (UTC)
{{שבירה}}{{א|קרייזי אבאוט משיח}} גמרתי פחות או יותר, טפלתי בהערות שוליים, תיקנתי שגיאות כתיב וניסתי לנסח כמה שיותר, הערך יכול להיות מובחר? --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 14:31, 28 בינואר 2021 (UTC)
 
== תמונה ==
 
כל הכתי"ק נראה של הצ"צ, מחוסר דפים היה כאלה שהוא כתב בצורה הזו וגוף העמוד והשוליים הם אותו כתב - כמו שלו. (אא"כ היה להם את אותו כתב. וראה לדוגמא את הכתי"ק האחרון של הצ"צ בסוף ספר דרך מצוותיך) ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 12:02 • כ"ו באדר ה'תשפ"א
:עכשיו ראיתי [https://chabad.info/news/136700/ כאן] שבאמת של הצ"צ על של ר' משה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 05:37 • ט"ז באדר א' ה'תשפ"ב
 
== פטירתו ==
 
{{א|מיזם תאריכים}}, אין גרסה שנפטר בתרל"ח? ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 19:20 • ט' באייר ה'תשפ"א
:[[משתמש:חלוקת קונטרסים|כן]], יש גרסא כזאת. [[משתמש:מיזם תאריכים|מיזם תאריכים]] - [[שיחת משתמש:מיזם תאריכים|שיחה]], 11:47, י"ח באייר, ה'תשפ"א
::נראה שמחקת אותה, בכוונה? ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 19:45 • כ' באייר ה'תשפ"א
 
== מאמרי חסידות ==
 
[https://chabadlibrary.org/catalog/pdf.php?config=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 כאן] נמצא מאמר חסידות על שמו. זה מאמר שהוא אמר? או שהניח? אם זה מאמר ממנו עצמו - כדאי לציין שנמצאו ממנו גם מאמרי דא"ח וכו'.--[[מיוחד:תרומות/31.44.135.78|31.44.135.78]] 23:17, 13 באוגוסט 2024 (IDT)
משתמש אלמוני