חמורו של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 23: שורה 23:


==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
[[הרבי]] מבאר ב[[שיחה]] {{הערה|לקו"ש חל"א, שיחה ג' לפ' שמות, עמ' 15}} את עניינו של "החמור של מלך המשיח", בשיחה מביא הרבי את דברי [[רש"י]] ומקשה עליהם כמה קושיות, מדוע באמת לקח משה רבינו עבור אשתו וילדיו דווקא את החמור המיוחד של אברהם ולא סתם סוס או גמל? ומדוע אינו מביא מה שנאמר במדרש שהוא החמור שנברא בין השמשות? [[הרבי]] מבאר, שמשה לקח את החמור למצרים, כיון שלחמור זה יש תפקיד מכריע בתהליך הבאת [[הגאולה]] ולכן הביא את המדרש שהוא החמור עליו יתגלה [[מלך המשיח]].
[[הרבי]] מבאר ב[[שיחה]]{{הערה|לקו"ש חל"א, שיחה ג' לפ' שמות, עמ' 15}} את עניינו של "החמור של מלך המשיח", בשיחה מביא הרבי את דברי [[רש"י]] ומקשה עליהם כמה קושיות, מדוע באמת לקח משה רבינו עבור אשתו וילדיו דווקא את החמור המיוחד של אברהם ולא סתם סוס או גמל? ומדוע אינו מביא מה שנאמר במדרש שהוא החמור שנברא בין השמשות? [[הרבי]] מבאר, שמשה לקח את החמור למצרים, כיון שלחמור זה יש תפקיד מכריע בתהליך הבאת [[הגאולה]] ולכן הביא את המדרש שהוא החמור עליו יתגלה [[מלך המשיח]].


בתחילה סירב [[משה רבינו]] לקחת על עצמו את תפקיד גאולתן של בני ישראל ממצרים, וטען בפני ה' שאינו מוכשר וראוי לכך, וכי "שלח נא ביד תשלח", שלח ביד משיח צדקנו, תשובתו של ה' לכך נרמזת בהגעת משה עם החמור. לומר שאין הגאולה ממצרים והגאולה העתידה – שתי גאולות נפרדות, אלא הם תהליך מתמשך אחד, של [[הגאולה השלימה]], וזה שחשב [[משה]] שאינו ראוי לכך, גם תשובה לזה נרמז בשליחתו עם חמורו של [[מלך המשיח]], שהרי החמור מסמל על מידת ה[[ענווה]] של המשיח. ובזה מרמז ה' למשה שדווקא מצד ביטולו, ראוי הוא להיות מושיען של ישראל.
בתחילה סירב [[משה רבינו]] לקחת על עצמו את תפקיד גאולתן של בני ישראל ממצרים, וטען בפני ה' שאינו מוכשר וראוי לכך, וכי "שלח נא ביד תשלח", שלח ביד משיח צדקנו, תשובתו של ה' לכך נרמזת בהגעת משה עם החמור. לומר שאין הגאולה ממצרים והגאולה העתידה – שתי גאולות נפרדות, אלא הם תהליך מתמשך אחד, של [[הגאולה השלימה]], וזה שחשב [[משה]] שאינו ראוי לכך, גם תשובה לזה נרמז בשליחתו עם חמורו של [[מלך המשיח]], שהרי החמור מסמל על מידת ה[[ענווה]] של המשיח. ובזה מרמז ה' למשה שדווקא מצד ביטולו, ראוי הוא להיות מושיען של ישראל.
שורה 38: שורה 38:
*הרב [[שניאור אשכנזי]], '''[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3898938 חמורו של משיח]''' באתר בית חב"ד {{בית חבד}}
*הרב [[שניאור אשכנזי]], '''[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3898938 חמורו של משיח]''' באתר בית חב"ד {{בית חבד}}
*'''[http://www.chabad.co.il/?template=article&topic=105&article=5085 חמור בן 5000 שנה ויותר]''' {{חבד בישראל}}
*'''[http://www.chabad.co.il/?template=article&topic=105&article=5085 חמור בן 5000 שנה ויותר]''' {{חבד בישראל}}
*ר' יוסף אברמוביץ', '''[https://www.hageula.com/news/about_hageula/21107.htm שינוי בתכנית: המשיח לא מגיע על חמור לבן]''', [[עיתון הגאולה]] מס' 41 עמוד 12
{{קרדיט|[http://torashageula.org/%D7%97%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%95_%D7%A9%D7%9C_%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97#cite_note-34 הערך "חמורו של משיח"] באתר "תורת הגאולה"}}
{{קרדיט|[http://torashageula.org/%D7%97%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%95_%D7%A9%D7%9C_%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97#cite_note-34 הערך "חמורו של משיח"] באתר "תורת הגאולה"}}
{{גאולה ומשיח}}
{{גאולה ומשיח}}
4,226

עריכות