ימי התשלומין – הבדלי גרסאות

מ החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|"
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(7 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''ימי התשלומין''' הינם שישה הימים שלאחר [[חג השבועות]] וחלים בין [[ז' בסיוון]] ל[[י"ב בסיון]]. בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, מי שלא הספיק להקריב את [[קורבן|קורבנו]] בחג, משלים זאת בימים אלו.
'''ימי התשלומין''' הינם ששת הימים שלאחר [[חג השבועות]] וחלים בין [[ז' בסיוון]] ל[[י"ב בסיון]]. בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, מי שלא הספיק להקריב את [[קורבן|קורבנו]] בחג, משלים זאת בימים אלו.


==בזמן בית המקדש==
==בזמן בית המקדש==
שורה 5: שורה 5:


==בגאולה==
==בגאולה==
[[הרבי]] מסיק מעניין זה ואומר שאף שלא היתה אפשרות להקריב ב[[חג השבועות]] מפני סיבה שאינה תלוי' בנו, שהרי עדיין לא נבנה [[בית המקדש]], ואין לך אונס גדול מזה, מכל מקום, אם יבנה [[בית המקדש]] בימי התשלומין, יוכלו (ואדרבה - יהיו חייבים) להקריב את הקרבנות של חג השבועות.
[[הרבי]] מסיק מעניין זה ואומר שאף שלא הייתה אפשרות להקריב ב[[חג השבועות]] מפני סיבה שאינה תלוי' בנו, שהרי עדיין לא נבנה [[בית המקדש]], ואין לך אונס גדול מזה, מכל מקום, אם יבנה [[בית המקדש]] בימי התשלומין, יוכלו (ואדרבה - יהיו חייבים) להקריב את הקרבנות של חג השבועות.


==עניינם של הימים==
==עניינם של הימים==
[[אדמו"ר הצמח צדק]] שאל את סבו, [[אדמו"ר הזקן]]: "מהו עניינם של ימי התשלומין שלאחר חג- השבועות?". ענה אדמו"ר הזקן: "כאשר סוחר נוסע ליריד גדול, וקונה שם הרבה סחורה, אין הוא חוזר לביתו מיד לאחר היריד, אלא הוא שוהה כמה ימים ואורז היטב את סחורתו, שלא תיגנב ולא תאבד במשך הנסיעה הארוכה הביתה. ואף כאן: בזמן מתן-תורה ודאי קנה כל אחד קצת 'סחורה' משפע הגילויים של החג. לכן יש צורך להיות כמה ימים אחרי החג, כדי לארוז היטב 'סחורה' זו, שלא תאבד בטרדת הזמן" {{הערה|ספר השיחות [[תרצ"ו]] עמ' 285}}.
[[אדמו"ר הצמח צדק]] שאל את סבו, [[אדמו"ר הזקן]]: "מהו עניינם של ימי התשלומין שלאחר חג- השבועות?". ענה אדמו"ר הזקן: "כאשר סוחר נוסע ליריד גדול, וקונה שם הרבה סחורה, אין הוא חוזר לביתו מיד לאחר היריד, אלא הוא שוהה כמה ימים ואורז היטב את סחורתו, שלא תיגנב ולא תאבד במשך הנסיעה הארוכה הביתה. ואף כאן: בזמן מתן-תורה ודאי קנה כל אחד קצת 'סחורה' משפע הגילויים של החג. לכן יש צורך להיות כמה ימים אחרי החג, כדי לארוז היטב 'סחורה' זו, שלא תאבד בטרדת הזמן"{{הערה|ספר השיחות [[תרצ"ו]] עמ' 285}}.


הרבי אומר{{הערה|התוועדויות [[תשמ"ט]] חלק ג' עמ' 322}}: יש לנצל את היום האחרון מימי התשלומין של "זמן [[מתן תורה|מתן תורתנו]]" (כולל גם ההכנה לחמישה עשר בחודש, שבו קיימא סיהרא דירחא תליתאי באשלמותא), לקבלת [[החלטות טובות]] ולקיימן תיכף בפועל ממש - להתחזק ולהוסיף בלימוד ה[[תורה]], החל משיעורי [[חת"ת]], שיעורי ה[[רמב"ם]], וכן בכל שאר השיעורים וקביעות העתים לתורה, הן ב[[נגלה דתורה]] והן ב[[פנימיות התורה]], ובמיוחד - להוסיף בהפצת התורה וב[[הפצת המעיינות חוצה]]. וכן להוסיף בכללות הענין של [[אהבת ישראל]] ו[[אחדות ישראל]], ולהוסיף בענין נתינת ה[[צדקה]] באופן של "כפליים לתושיה" ובהדגשה מיוחדת שתהא הנתינה בסבר פנים יפות דוקא".
הרבי אומר{{הערה|התוועדויות [[תשמ"ט]] חלק ג' עמ' 322}}: יש לנצל את היום האחרון מימי התשלומין של "זמן [[מתן תורה|מתן תורתנו]]" (כולל גם ההכנה לחמישה עשר בחודש, שבו קיימא סיהרא דירחא תליתאי באשלמותא), לקבלת [[החלטות טובות]] ולקיימן תיכף בפועל ממש - להתחזק ולהוסיף בלימוד ה[[תורה]], החל משיעורי [[חת"ת]], שיעורי ה[[רמב"ם]], וכן בכל שאר השיעורים וקביעות העתים לתורה, הן ב[[נגלה דתורה]] והן ב[[פנימיות התורה]], ובמיוחד - להוסיף בהפצת התורה וב[[הפצת המעיינות חוצה]]. וכן להוסיף בכללות הענין של [[אהבת ישראל]] ו[[אחדות ישראל]], ולהוסיף בענין נתינת ה[[צדקה]] באופן של "כפליים לתושיה" ובהדגשה מיוחדת שתהא הנתינה בסבר פנים יפות דוקא".


==התוועדות לציון סיום ימי התשלומין==
==התוועדות לציון סיום ימי התשלומין==
בשנת [[תשנ"א|תנש"א]], חל י"ב סיון בשבת קודש פרשת נשא (בחו"ל), והרבי ערך [[ההתוועדות הפתאומית - נשא ה'תנש"א|התוועדות פתאומית]] נוספת בשעת [[רעווא דרעווין]] בקשר עם סיום [[ימי התשלומין]], בדומה להתוועדויות הגדולות שנערכו במוצאי ראש השנה, סוכות ופסח.
בשנת [[תנש"א]], חל י"ב סיון בשבת קודש פרשת נשא (בחו"ל), והרבי ערך [[ההתוועדות הפתאומית - נשא ה'תנש"א|התוועדות פתאומית]] נוספת בשעת [[רעווא דרעווין (בשבת)|רעווא דרעווין]] בקשר עם סיום [[ימי התשלומין]], בדומה להתוועדויות הגדולות שנערכו במוצאי ראש השנה, סוכות ופסח.


התוועדות זו התייחדה בכך שהיא נערכה על בימת התפילות, ולא כפי ההתוועדויות הרגילות שנערכו על בימת ההתוועדויות, והרבי ישב במשך כל ההתוועדות על כסא מול כל הקהל כשגופו לא ניצב מאחורי שולחן והחסידים יכלו לראות את כל הציור קומה של הרבי במשך כל ההתוועדות.
התוועדות זו התייחדה בכך שהיא נערכה על בימת התפילות, ולא כפי ההתוועדויות הרגילות שנערכו על בימת ההתוועדויות, והרבי ישב במשך כל ההתוועדות על כסא מול כל הקהל כשגופו לא ניצב מאחורי שולחן והחסידים יכלו לראות את כל הציור קומה של הרבי במשך כל ההתוועדות.
שורה 26: שורה 26:
*לערוך [[ראלי|כינוסי ילדים]] ובפרט במקומות הקדושים{{הערה|שיחת שבת פרשת נשא תש"מ. הוגה ונדפס בלקוטי שיחות חלק כ"ג עמוד 256.}}.
*לערוך [[ראלי|כינוסי ילדים]] ובפרט במקומות הקדושים{{הערה|שיחת שבת פרשת נשא תש"מ. הוגה ונדפס בלקוטי שיחות חלק כ"ג עמוד 256.}}.


==קישורים חיצוניים==
*[http://chabad.co.il/?template=article&topic=113&article=2954 מי יחנוך את עבודת הקרבנות?] {{חב"ד בישראל}}
*'''[https://chabad.info/video/rebbe/dailyvideo/677551/ הסתיימו ימי התשלומין: עכשיו הזמן לבדוק עד כמה אתה מחובר]''' {{וידפו}}
*אשר פרקש, '''[https://col.org.il/news/163030 הבשורה של מתן תורה - לשיא: ימי התשלומין לאור החסידות]''' {{COL}}
{{שבועות}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:שבועות]]
[[קטגוריה:שבועות]]