מצות סוכה: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
{{פירוש נוסף|נוכחי=מצוות סוכה|אחר=פירושים נוספים|ראו=[[סוכה (פירושונים)]]}}
{{פירוש נוסף|נוכחי=מצוות סוכה|אחר=פירושים נוספים|ראו=[[סוכה (פירושונים)]]}}
[[קובץ:סוכת הרבי.jpeg|שמאל|ממוזער|250px|סוכתו של [[הרבי]] בחזית בניין [[770]] ניו יורק]]
[[קובץ:הסוכה של הרבי.jpg|שמאל|ממוזער|250px|סוכתו של [[הרבי]] בחזית בניין [[770]] ניו יורק]]
[[קובץ:סוכה.JPG|שמאל|ממוזער|250px|סוכות בירושלים]]
[[קובץ:סוכה.JPG|שמאל|ממוזער|250px|סוכות בירושלים]]
'''מצות סוכה''' היא מצווה מהתורה, שהאדם מחויב לדור בסוכתו שבעת ימים. בכלל זה אכילה, שינה, טיול וכל מה שהאדם עושה בביתו, חייב לעשות בסוכתו.
'''מצות סוכה''' היא מצווה מהתורה, שהאדם מחויב לדור בסוכתו שבעת ימים. בכלל זה אכילה, שינה, טיול וכל מה שהאדם עושה בביתו, חייב לעשות בסוכתו.
שורה 41: שורה 41:
===מעלת המצווה===
===מעלת המצווה===
למצווה זו מספר מעלות על שאר מצוות חג הסוכות, ולכן דווקא החג נקרא על שמה:
למצווה זו מספר מעלות על שאר מצוות חג הסוכות, ולכן דווקא החג נקרא על שמה:
* היא קשורה עם כל ימי החג: מתחילה עם כניסת החג ונמשכת בכל ימי החג. לעומת זאת, מצוות [[נטילת לולב]], מתחילה רק בבוקר החג, ונפטרים ממנה לאחר עשייתה.{{ש}}בנוסף, עשיית הסוכה, הקודמת לחג, היא גם כן חלק מהמצווה. לעומת זאת, בנטילת לולב, ייתכן והמצווה תֵּעָשֶׁה רק בחג עצמו.
* היא קשורה עם כל ימי החג: מתחילה עם כניסת החג ונמשכת בכל ימי החג. לעומת זאת, מצוות [[נטילת לולב]], מתחילה רק בבוקר החג, ונפטרים ממנה לאחר עשייתה.{{ש}}בנוסף, עשיית הסוכה, הקודמת לחג, היא גם כן חלק מהמצווה. לעומת זאת, בנטילת לולב, ייתכן והמצווה תֵּעָשֶׂה רק בחג עצמו.
* היא קשורה עם כל ענייני האדם: בכל דבר שהאדם עושה בסוכה, אפילו בצרכיו הפרטיים, הוא מקיים את המצווה. זאת בשונה משאר המצוות, הקשורות עם עניינים פרטיים ו[[אברים (בגוף)|אברים]] מסוימים.
* היא קשורה עם כל ענייני האדם: בכל דבר שהאדם עושה בסוכה, אפילו בצרכיו הפרטיים, הוא מקיים את המצווה. זאת בשונה משאר המצוות, הקשורות עם עניינים פרטיים ו[[אברים (בגוף)|אברים]] מסוימים.
* היא קשורה עם עצם מציאותו של האדם: מכיוון ש"כל מי שאין לו בית אינו אדם", וחיוב הישיבה בסוכה הוא שהישיבה תהיה כעין דירתו, שלמות היותו אדם נובעת מהסוכה. מסיבה זו, האדם קשור עם מצווה זו אף כשאינו בסוכה.{{הערה|[[לקוטי שיחות]], חלק ב', חג הסוכות.}}
* היא קשורה עם עצם מציאותו של האדם: מכיוון ש"כל מי שאין לו בית אינו אדם", וחיוב הישיבה בסוכה הוא שהישיבה תהיה כעין דירתו, שלמות היותו אדם נובעת מהסוכה. מסיבה זו, האדם קשור עם מצווה זו אף כשאינו בסוכה.{{הערה|[[לקוטי שיחות]], חלק ב', חג הסוכות.}}